GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Rockstar'ın Dedektiflik Türündeki Devrim Oyunu L.A Noire

Başlatan Specter, 21 Şubat 2020, 23:40:02

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Specter



Cinayet, suç, yozlaşma, karamsarlık, gölge, karanlık ve benzeri... Keskin kontrastın dans ettiği noir türü, video oyunlarına dokununca karşımıza bambaşka bir Dünya çıkıyor: L.A Noire.

Rockstar Games, 2011 yılında Red Dead Redemption bir yana oldukça farklı bir yapıya sahip olan L.A Noire'i satışa sundu. İkinci Dünya Savaşı'nın hemen ertesinde, Hollywood'un yükseliş döneminde geçen hikayesiyle, Noir atmosferini dibine kadar yaşayan yapım, Rockstar'ın dedektiflik türünde verdiği ilk sınav olma özelliğine sahip. Motion Capture teknolojisinin insan yüzlerini ilk kez kullanan tamamen gerçekçi yüz animasyonlarıyla dönemin en dikkat çekici yapımlarından biri olmayı başarmıştı. Rockstar oyunu olduğu gibi bırakmayarak 2017'de büyük bir güncelleme gerçekleştirdi.





Yıl 1947. Temamız ise polisiye ve Los Angeles'ın karanlık sokaklarındayız. Kahramanımızın adı Cole Phelps. Kendisi LAPD polis memurunun çözdüğü davaların ardından terfi edip dedektif oluyor. Kontrol ettiğimiz Cole'un başından geçen olayları, nasıl terfi ettiği konusunu oyunun tamamında görebiliyoruz. Dedektifliğin verdiği çeşitli cinayetleri çözmeye çalışmaktan tutun, farklı karakterlerle diyaloğa girmek ve dolandırıcılıklar derken, çeşit çeşit olaylarla baş etmeye çalışıyoruz. Hikaye kısmında yazılabilecek çok detay var ancak ne yazsam spoiler olacak. Oyunu oynayanlar, nelerle karşılaşacaklarını biliyorlar. Oyunun yenilenmiş halinde ise hikaye namına hiçbir değişiklik yer almıyor.




Karakterlerin mimikleri, surat hareketleri, sinir anlarında boyunlarındaki damar detayına kadar her şey belli oluyordu. Dokuz yıl sonra aynı detayları daha net bir şekilde görmek, gerçekten etkileyici. Dedektifimiz saklanırken yüzünün karanlıkta daha farklı görünmesi, dövüşürken yüzündeki hırsı resmen hissetmemiz, şüphelinin yalan söylediğinde terlemeye başlaması veya gözlerini devirmesi gibi mimikler gözden kaçmıyor.


Bu konuyu sırasına koyacak olursak, bir olay mahalline geldiğinizde etraftaki polislerle konuşup durumu anlıyor, eğer varsa adli tabibe danışıyorsunuz. Daha sonra ortalıkta önceden bulunmuş delilleri inceliyor ve olay hakkında bilgi ediniyorsunuz. Sonrasında bu yeni bilgiler ışığında görgü şahitlerini sorguluyorsunuz. İşte bu noktada bütün olay size ve içgüdülerinize kalıyor.






Temel amacımız bize verilen davaları, yaptığımız sorgulamalar ve bulduğumuz delillerden faydalanarak çözüp kariyer basamaklarını hızla tırmanmak. Ancak arka planda da süregelen bir hikaye mevcut.

Hikayeye bir polis memuru olarak başlıyoruz. Oyunda memurluk haricinde dört farklı birimde görev alıyoruz, bunlar; trafik, ahlak, cinayet ve kundakçılık.


Sorgu
Bir şahidi sorguladığınızda Phelps not defterinden muhtemel soruları buluyor ve oradan sırasıyla seçiminiz yapıyorsunuz. Her sorunuzun ardından karşınızdaki kişi ilk cümlesini söylüyor ve ardından mimikler olaya dahil oluyor. Nitekim ilk sorudan sonra oyun sizden aldığınız yanıta dair tahminde bulunmanızı istiyor. Acaba şüpheli/şahit doğru mu söyledi yoksa yalan mı? Ya da tam olarak her şeyi söyledi mi? Cevap karşılığında "Truth", "Lie" ve "Doubt" seçeneklerinden birini seçmeniz isteniyor. İşte bu noktada seçiminizi sadece ama sadece konuştuğunuz karakterin mimiklerine ve varsa elinizdeki delillere dayanarak yapıyorsunuz.

Soruşturma sırasında, özellikle sorgularda yaptığınız başarılı hamleler sayesinde tecrübe kazanıyorsunuz. Bu tecrübeler belli seviyeden sonra size sınıf (rank) atlatıyor ve her bir sınıf atladığınızda bazı ödüller kazanıyorsunuz. Bunlar yeni bir elbise veya intuition point'ler oluyor. Bu puanlar sizin bir nevi joker hakkınız. Bu puanları kullanarak etrafta kalan delillerin yerlerini haritada görebiliyor veya sorgu sırasında yapmanız gereken üç seçimden yanlış olan bir tanesini eleyebiliyorsunuz.


Delil
Oyunda delil toplamak çok önemli, nitekim bu sizin bir sonraki adımı atmanızı çok kolaylaştırıyor. Ne kadar çok delil bulursanız o kadar rahat bir soruşturma yapıyorsunuz. Üstelik bir şüpheliyi sorgularken de bu delillerden yararlanabiliyorsunuz. Delilleri topladıktan sonra sorguya başladığınızda karşınızdakini "Lie" veya "Doubt" ile sıkıştırmaya başlayınca, bunlar doğru seçenekler dahi olsa, kişi sizden bu iddianızı kanıtlamanızı istiyor. İşte bu noktada eğer o konuya ait bir delil bulamamışsanız veya yanlış kanıtı seçerseniz karşı taraf tezinizi otomatik olarak çürütmüş oluyor ve o soru için başarısız olmuş sayılıyorsunuz.

Delil Nasıl Toplanır?
Olay yerine geldiğinizde klasik gizem tonları arka fondan kulağınıza doğru süzülmeye başlıyor siz delilleri inceleyip hepsini bitirdiğinizde ise müzik kesiliyor ve siz o zaman etraftaki tüm kayda değer delilleri bulduğunuzu anlıyorsunuz. Üstelik etrafta inceleyebileceğiniz şeylerden bazılarının olayla alakası olmadığını da düşünürseniz, bu epey bir zor gelebilir. İşte bu konuda delile yaklaştığınızda veya en azından etkileşime geçebileceğiniz bir nesneye yaklaştığınızda gamepad'iniz titriyor ve sizi uyarıyor. Nesneyi elinize aldığınızda ise onu incelerken Phelps bunun evirip çevirip inceliyor. Nitekim nesne bir delil niteliği taşıyorsa zaten iyice yakınlaşarak detayları görebiliyorsunuz, ancak olayla alakasız bir şeyse Phelps bunu size belirtiyor.

Bunun haricinde oyunda bir polisin yapabileceği bütün şeyler düşünülmüş neredeyse. Bir araç plakası öğrendiğinizde veya herhangi kayıtlı bir bilgiye ihtiyaç duyduğunuzda R&I yani Kayıt ve İnceleme (Record and Investigation) birimini arayarak konu hakkında daha detaylı bilgi edinebiliyorsunuz. Ayrıca caddelerdeki lamba veya elektrik direklerinde mavi polis telefonları mevcut. Bu telefonları kullanarak merkezi arayıp size mesaj olup olmadığını sorabiliyorsunuz ki bu mesajlar genellikle üzerinde çalıştığınız dava ile alakalı oluyor. Örneğin adli tıp size ceset hakkında yeni bilgiler olduğunu belirtiyor.

Her ne kadar olay yerine sizden önce gelen ekipler delilleri işaretlemiş olsalar da etrafta onların bulamadıkları deliller de mevcut olabiliyor. Dolayısı ile her gittiğiniz yerde etrafınıza bakmanız sizin yararınıza olacaktır.


Dava
L.A. Noire çok yönlü bir oyun ve oynanışı da buna paralel olarak gidiyor. Diğer bir deyişle bir davayı farklı şekillerde çözme imkanına sahipsiniz. Zaten her davanın sonunda oyun küçük bir özet geçiyor ve en altta eksik bir şeyler yapmışsanız bu konuda sizi bilgilendiriyor. Misal dava sonunda size "Eğer falanca kişiyi biraz daha sıkıştırabilseydiniz size arkadaşının yerini o söyleyebilecekti" gibi bir öneri veriyor.

Oyunun ana menüsündeki "Cases" kısmından eski davalarınızı tekrar oynayabiliyor ve bu sefer faklı yollardan sonuca ulaşabiliyorsunuz. Bir davanın sonunda kaçan bir suçluyu öldürseniz de aynı olayı ikinci kez oynadığınızda bu sefer suçluyu havaya ateş ederek tehdit edip tutuklayabiliyorsunuz veya saldırı olan ne kadar çabuk gittiğinize bağlı olarak saldırganları hala olay yerindeyken yakalayabiliyor veya kaçırabiliyorsunuz.




Oyunda yaya olarak kovalamaca, araba takibi, silahlı çatışma, yumruk yumruğa dövüş ve hatta araçlı çatışma bile mevcut, ancak bu sahneler diğer oyunlara göre hem çok az hem de biraz daha oldu bittiye getirilmiş gibi. Ancak bunun mantıklı bir sebebi var; L.A: Noire bir aksiyon oyunu olarak geçse de aslında aksiyon işin sadece %30 gibi bir kısmını kapsıyor. Bu oyunda önemli olan ipuçlarını bulmak ve bunların ışığında şüphelileri başarılı bir şekilde sorguya çekmek. Nitekim oyundaki puanları da bu şekilde kazanıyorsunuz.





Rockstar Games L.A. Noire'i 2017 yılında güncelledi, bu güncellemede grafik konusunda şikayetlerden ötürü Rockstar Games grafik modellerini değiştirdi. Güncellemenin ana maddesi grafik oldu.

Onun harici, Sony PlayStation 4 ve Microsoft Xbox One'da 1080p çözünürlükte oynanabilme, ses kalitesinin yükselmesi, VR, yeni nesil konsolların tümünde geliştirilmiş ışıklandırma ve su, bulutlar, yeni sinematik kamera açıları, 4K ile Full HD düzeyinde dokular ve videolardaki düzenlemeler, teknik bugların fixlenmesi oldu.


Ses
Büyüleyici melodiler bizi Los Angeles savaş sonrası havasına geri götürebiliyor. 2017 versiyonunda 7.1 ses kalitesi sayesinde çevremizdeki her sesi duyabiliyoruz.


Son düzenlenme: 22 Şubat 2020, 22:51:33 Specter

Saygılarımla Specter...

Cruza


Tasarım çok hoş, güzel konu eline sağlık.

since 2008
graphic designer & front-end web developer

Vupsen

Eline sağlık, konu muhteşem görünüyor.Göz gezdirdim ama daha sonra konuya uğrayıp tamamını okuyacağım.
L.A. Noire konusu, atmosferi ve karakter mimikleri teknolojisi ile son zamanlarda dikkatimi çekmişti, üstüne bu konuyu görmek güzel bir tesadüf oldu.Yakında oynamayı düşünüyorum böyle bir şaheseri.


Specter

Oyunun ana hikaye oynanışı 20 saat, DLC'ler de işin içerisine girince 35 saat sürüyor. Ek olarak 40 farklı yan görev var.


Saygılarımla Specter...

Specter


Saygılarımla Specter...

Specter

Alıntı yapılan: Sypnosis. - 22 Şubat 2020, 00:47:45
Eline sağlık, konu muhteşem görünüyor.Göz gezdirdim ama daha sonra konuya uğrayıp tamamını okuyacağım.
L.A. Noire konusu, atmosferi ve karakter mimikleri teknolojisi ile son zamanlarda dikkatimi çekmişti, üstüne bu konuyu görmek güzel bir tesadüf oldu.Yakında oynamayı düşünüyorum böyle bir şaheseri.

Teşekkür ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu. :)


Saygılarımla Specter...


ReNN

L.A Noire'yi uzun zaman once oynamıştım ve oyuna hayran kalmıştım şuan nedense oynayamıyorum hata alıyorum ama herkese  oneririm


Specter


Saygılarımla Specter...

Specter

Alıntı yapılan: ReNN - 22 Şubat 2020, 11:23:34
L.A Noire'yi uzun zaman once oynamıştım ve oyuna hayran kalmıştım şuan nedense oynayamıyorum hata alıyorum ama herkese  oneririm

Yardımcı olalım, ne hatası alıyorsunuz?


Saygılarımla Specter...

ReNN

Crash yiyorum ama crash kodu yada sebebini yazmıyor reportta


Specter

Alıntı yapılan: ReNN - 23 Şubat 2020, 08:02:41
Crash yiyorum ama crash kodu yada sebebini yazmıyor reportta

Masaüstü iconuna sağ tıklayıp görüntü ayarlarına bir bakın, herhangi bir ayar yapmışmıydınız?


Saygılarımla Specter...

Uzzy


Desky


Tommy Vercetti