GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi
30 Kasım 2024, 00:02:42

Tüm Rockstar Games Stüdyoları

Başlatan JustDark, 13 Şubat 2022, 17:27:35

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

JustDark

Rockstar'ın birden fazla stüdyosu vardır. Bunların bazıları yardımcı görevindedir, bazıları geliştirici. Şimdi sizinle beraber Rockstar firmalarını inceleyelim!

Rockstar North



İlk olarak en çok bilinen stüdyo ile başlayalım. Bu firma Rockstar Games tarafından satın alınmadan önce DMA Desing Limited ismi ile tanınıyordu. Bu firma tüm Grand Theft Auto serisinin yapımcısıdır. Genel merkezi İskoçya'nın Edinburg şehridir.

GTA dışında Manhunt oyununda da geliştirme görevini üstlenmişerdir. Onun dışında iddalara göre Agent'in bir zamanlar San Diego'dan North firmasına devredildiğinden bahsedilmekte. Bana kalırsa Rockstar'ın en gözde stüdyosu.

Rockstar Toronto



Bu stüdyo aslında Rockstar bünyesindeki en eski stüdyo. 99'da GTA London paketini geliştirmişlerdir. Ancak en büyük rolü The Warriors oyunun geliştiriciliğini yapmasıdır. Imageexcel ve Alternative Reality Technologies olarak daha önce tanınmışlardır. Fakat satın alındıkları ilk zamanlarda isimlerinin Rockstar Canada olması planlanmış, fakat sonradan Toronto olarak değişmiştir. Bu stüdyo genellikle Rockstar oyunlarının PC portlarını yapmaktadır.

GTA 4'ün DLC'lerinin yapımcısı, GTA 5'in destekçi stüdyolarındandır. Aslında bakıldığında aşırı sağlam bir firmadır Rockstar Toronto. Rockstar bünyesinde pek ön planda olamasalarda güzel bir stüdyodur.

Aynı zamanda bu firma yakın zamanlarda bir kadın tarafından soyulmuştur.

Rockstar San Diego



Bu firma 2002 yılında Rockstar stüdyolarına katılmadan önce Angel Studios olarak biliniordu ve Rockstar ilede çok iyi anlaşan bir firmaydı. Bu Rockstarla daha önceden ortak olan firma Take-Two taradından satın alınmadan önce Smuggler's Run oyununu çıkarttı. San Diego, Rockstar'ın Midnight Club serisini ve Max Payne 3'e katkı sağlıyarak Rockstar'ın en sağlam stüdyolarından birisi haline geldi.

San Diego stüdyosu aynı zamanda Red Dead serisinin yaratıcısıydı. Stüdyo aynı zamanda Rockstar için bir oyun motoru yaptı ve bu motor ''RAGE'' adlı oyun motoruydu, açılımı ''Rockstar Advanced Game Engine''. Son olarak bu stüdyo Agent oyununu geliştiriyordu. Ancak araya Red Dead Redemption gibi yapımlar girince maalesef Agent tarihe karışmıştır.

Rockstar Leeds



İngiltere'nin Leeds şehrinde bulunmaktadır ve adı buradan gelmektedir. Take-Two tarafından satın alınmadan önce Mobius Entertainment Limited olarak biliniyordu. Sonrasında bu GTA yan oyunlarını; Liberty City Stories, Vice City Stories, Chinatown Wars'ı geliştirmiştir. Stüdyonun belkide en çok bilinen çalışması, Take-Two taradından satın alınmadan önce ki orjinal Max Payne'dir. Bu stüdyo Red Dead Redemption 2 ve Grand Theft Auto 5'in geliştirilmesine yardımcı olmuştur.

Rockstar Lincoln



Lincoln stüdyosunun amacı kaliteyi korumak ve testerlik olduğu için Rockstar'ın en çok yararlandığı stüdyolardandır. Eskiden Spidersoft Limited ve Tarantula Studios olarak biliniyorlardı. Bu adı kullanarak Austin Powers oyunu gibi isimleri ve langırt oyunları tarzında bir çok oyunları vardır. Rockstar Lincoln, Rockstar Games'ten kötü raporların merkezi olarak kullanıldığını ve çalışanların QA işlerinden dolayı hayatlarının en kötü zamanları olduğunu belirtmiştir.

Rockstar New England



New England stüdyosu oyun hayatına Mad Doc Software adlı şirketle başladı. Star Trek: Armada oyununda geliştirme hızını arttırkmak için desteklerde bulunmak ve ardından lider stüdyo olmaktı. Satın alınmadan önce Bully oyununun PC portunu geliştirdiler, ardından da bu Rockstar New Englad ismini aldılar. Stüdyo Bully 2 oyununu yapacaktı ve oyunun demosunu hazırlamışlardır. Sonradan Max Payne 3'te destekçi oldular ve Bully 2 çöpe gitti. Satın alındığından beri Rockstar'a genellikle destekçi rolünde çalışıyorlar ve diğer stüdyolara büyük sürümleri lisanslamakta yardımcı oluyorlar.

Rockstar Dundee



Rockstar Dundee adını almadan önce Ruffian Games adıyla tanınan bir oyun geliştirme stüdyosuydu. 2019 yılında Rockstar bünyesine girdiler ve bu en yeni Rockstar stüdyosu. Şuanki rolleri nedir bilemiyotuz ancak açık dünya konusunda onları merak etmiyor değiliz. Xbox'ta açık dünya oyun geliştiricisi olarak Crackdown 2 ve Crackdown 3 oyunlarını geliştirmişler. Bana kalırsa gelecekte çok iyi bir Rockstar stüdyosu olabilirler.

Rockstar International ve Londra



Rockstar International, Rockstar Games'in yayıncılık kısmına verilen addır ve genel merkezleri Londra'dır. Bu stüdyonun ve markanın işlerini inkar etmeden yaptıkları için bir geliştirici stüdyosu değildir. London firması ile aynı binada yer almaktadır. Resimde şirket için küçük bir role sahipken, bazı önemli işlerin üstünden gelmişlerdir. Ekip büyük sürümler üzerinde destekleyicilik yaptı; En önemlisi hayatına son vermiş olan Rockstar Vancouver stüdyosu ile beraber Max Payne 3'ün yapımında yardımcı oldu. London ise orjinal geliştirici olan Rockstar Vienna'nın kapanmasıyla Manhunt 2 projesini tamamladı.

Rockstar India



India stüdyosu Rockstar firmaları arasındaki en hevesli firmalardan biridir. Şu anlık yaklaşık 500 kişiyi barındıran firma RDR2'de faaliyet gösteren çoğu ekipten biriydi. Bu stüdyo kurulmadan önce Technicolor India olarak biliniyordu. Rockstar, Technicolor India ile çalışmaya başlayınca Rockstar, 2019 yılında Bangalore merkezli bir geliştirici olan Dhruva Interactive firmasını satın aldı. Ve bu firmları birleştirerek Rockstar India'yı oluşturdu.

Kapanan Stüdyolar

Rockstar Vancouver


 
Kapatılan firmalardan Rockstar Vancouver. Kanada'nın Vancouver şehrinde bulunan bir oyun geliştirme stüdyosu. En büyük rolleri Bully oyununun  geliştiriciliğini üstlenmesidir. Aynı zamanda Max Payne 3 içinde geliştiricilik yapmışlardır. Firma Max Payne 3'ün çıkışından sonra oyun hayatına veda etmiştir.

Rockstar Vienna



Neo Software'in Haziran 1999'da Computec Media tarafından satın alınmasının ve ardından Şubat 2000'de Gameplay.com'a satılmasının ardından, şirket elden çıkarıldı ve Ocak 2001'de 1 GB £ karşılığında Take -Two Interactive'e satıldı. odak, oyun yapmaktan uzaklaşacak ve bunun yerine , ilki Max Payne (2001) olmak üzere, bunları taşımaya kayacaktı . Ocak 2003'te Take-Two Interactive, Neo Software'i Rockstar Games etiketine taşıdı ve burada Rockstar Vienna oldu. Yeniden adlandırılan şirket, Max Payne 2: The Fall of Max Payne , Grand Theft Auto III ve Grand Theft Auto: Vice City için özel olarak bağlantı noktaları geliştirdi. Hepsi 2003 yılında Rockstar Games tarafından piyasaya sürüldü.

Mayıs 2006'da Take-Two Interactive, Rockstar Vienna'yı aniden kapattı ve 100'den fazla çalışanı işten çıkardı. O sırada stüdyoda geliştirilmekte olan Manhunt 2 , geliştirmeyi bitirmek için Rockstar London'a transfer edildi. Seifert ve Laber, Jürgen Goeldner ile birlikte Ocak 2007'de Games That Matter Productions şirketinin halefi olduğunu duyurdular.

Teşekkürler Ve Notlar

Arkadaşlar bu rehberi okuyan herkese çok teşekkür ederim!

Wiki'den ve Game Rant'tan aldım bazı bilgileri.

Rockstar Vienna'da yazanları kendim yazmadım, arkadaşlar. Çünkü fazla yabancı yazılar vardı. Yani Vienna'yı direkt buraya yazanı yazdım. Bir daha ki rehberlerde görüşmek üzere! Kendinize iyi bakın :elsalla:  :dans:


KamilPanpa37

Güzel konu eline sağlık  :helal:  Rockstar Games'i daha yakından tanımak isteyenler için wikipedia tarzı yararlı bir konu.

Eski old gen oyunlarda Criterion Games şirketinin geliştirdiği Renderware oyun motorunu kullanıyorlardı. Electronic Arts 2004'yılında Criterion Games'i satın aldıktan sonra 2004'den sonra Renderware oyun motorunun hakkını Rockstar Games'in elinden alarak Lisans hakkı vermemişti. 2006 yılında Rockstar San Diego şirketin imdadına yetişerek RAGE oyun motorunu oluşturarak Rockstar'a oyun geliştirme konusunda büyük bir destek olmuştu.

Hatta 2006 yılında RAGE motorunu kullandıkları ilk oyun Rockstar table Tennis yapımıydı.  :helal:

Son düzenlenme: 13 Şubat 2022, 19:26:33 KamilPanpa37
 

JustDark

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 13 Şubat 2022, 19:19:05
Güzel konu eline sağlık  :helal:  Rockstar Games'i daha yakından tanımak isteyenler için wikipedia tarzı yararlı bir konu.

Eski old gen oyunlarda Criterion Games şirketinin geliştirdiği Renderware oyun motorunu kullanıyorlardı. Electronic Arts 2004'yılında Criterion Games'i satın aldıktan sonra 2004'den sonra Renderware oyun motorunun hakkını Rockstar Games'in elinden alarak Lisans hakkı vermemişti. 2006 yılında Rockstar San Diego şirketin imdadına yetişerek RAGE oyun motorunu oluşturarak Rockstar'a oyun geliştirme konusunda büyük bir destek olmuştu.

Hatta 2006 yılında RAGE motorunu kullandıkları ilk oyun Rockstar table Tennis yapımıydı.  :helal:



Görüşün için teşekkürler, Kamil. Seninde içeriklerin güzel, devam et ;)


lazlow

Rockstar Games'in stüdyoları Rockstar Games ana konusunun içinde dahil olsalar da ayrıca açılmaları da güzel olmuş. Konu düzenin ve renklendirmelerin çok güzel olmuş :helal:


JustDark

Alıntı yapılan: lazlow - 13 Şubat 2022, 19:58:43
Rockstar Games'in stüdyoları Rockstar Games ana konusunun içinde dahil olsalar da ayrıca açılmaları da güzel olmuş. Konu düzenin ve renklendirmelerin çok güzel olmuş :helal:

Onlarla ilgili bazılarından bahsetmişsiniz mesela Toronto'nun soyulduğundan falan ama ben böyle hepsinin bir arada olduğu ve detaylı anlatıldığı bir rehber görmedim. Yine de teşekkürler :)


Clayss

Eline sağlık güzel anlatmışsın.


Mazzetti

Güzel ve yararlı bir konu ellerine sağlık.

Breeze Roleplay - New Season
www.breeze-roleplay.com - www.breezeroleplay.com