GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi
29 Kasım 2024, 21:40:34

Manhunt - Detaylı İnceleme

Başlatan Elroan, 08 Ocak 2020, 21:07:57

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Elroan


Manhunt nedir, kim tarafından yapılmıştır?

Manhunt, Rockstar North tarafından geliştirilen ve orijinal olarak Kasım 2003'te PlayStation 2 ve Nisan 2004'te Microsoft Windows ve Xbox için yayınlanan Rockstar Games tarafından yayınlanan gizli tabanlı bir hayatta kalma korku video oyunudur.  Manhunt, 2013 yılında PlayStation 3 için PlayStation 3 ve 2016 yılında PlayStation 4 için piyasaya sürüldü.

Oyunda oyuncu, rezil film yapımcısı Lionel Starkweather için bir dizi enfiye filmine katılmak zorunda kalan ölümcül mahkum James Earl Cash'i kontrol ederek, onu kamerada avlamak için gönderilen suç çetesi üyelerini öldürerek özgürlüğünü kazanıyor.

Manhunt, eleştirmenlerden olumlu eleştiriler aldı, özellikle karanlık tonuna ve şiddetli doğasına yönelik övgüler aldı ve birkaç övgü kazandı. Manhunt, daha sonra polis ve mahkemeler tarafından reddedilmesine rağmen, tasvir edilen, birkaç ülkede yasaklanan ve Birleşik Krallık medyası tarafından bir cinayete karışan grafik şiddetinin seviyesi nedeniyle önemli bir video oyunu tartışmasına maruz kaldı. Manhunt, 2007'de devam eden Manhunt 2'yi ortaya çıkardı ve Mart 2008'den itibaren Manhunt serisi toplu olarak 1,7 milyon kopya sattı.


Oynanış

Manhunt, üçüncü şahıs bakış açısıyla oynanan gizli tabanlı bir kentsel korku tarzı oyun. Oyun "sahneler" olarak adlandırılan yirmi seviyeden ve açılabilir dört bonus sahneden oluşur. Oyuncular, bazen ateşli silahlarla düşman çete üyelerini göndererek, ancak öncelikle onları gizli bir şekilde uygulayarak sahnelerde hayatta kalırlar. Her sahnenin sonunda oyuncular performanslarına göre derecelendirilir ve bir ila beş yıldız alır. Kilidi açılabilir içerik yalnızca oynatıcı belirli sayıda seviyede üç veya daha fazla yıldız elde ettiğinde kullanılabilir. Normal zorlukta ("Fetiş" olarak adlandırılır), oyuncular sadece dört yıldız kazanabilir; bir sahne belirli bir süre içinde tamamlandığı için verilir ve sahne sırasında gerçekleştirilen idamların vahşeti temelinde bir ila üç yıldız verilir. Zor zorluk durumunda ("Hardcore" olarak adlandırılır), oyuncular beş yıldızdan derecelendirilir; biri hız, vahşilik için bir ila üç ve sadece sahneyi tamamlamak için. Maksimum yıldız sayısını elde etmek için, her bir sahne boyunca belirli sayıda acımasız infaz gerçekleştirilmelidir; yüz yüze mücadele yıldız vermez.

İdamları gerçekleştirmek için, oyuncular tespit edilmeden bir avcıya arkadan yaklaşmalıdır. Bunu kolaylaştırmak için, her sahne "karanlık noktalar" (oyuncunun saklayabileceği gölgeler) ile doludur. Düşmanlar gölgeyi göremez (oyuncunun bölgeye gerçekten girdiğini görmedikleri sürece). Oyunda standart bir teknik, gölgelerde saklanmak ve yakındaki bir avcının dikkatini çekmek için bir duvara dokunmaktır. Avcı bölgeyi incelediğinde ve uzaklaştığında, oyuncular arkalarındaki gölgelerden çıkabilir ve onları yürütebilir. Oyunun her biri bir öncekinden aşamalı olarak daha şiddetli ve grafikli üç yürütme seviyesi vardır: "aceleci" infazlar hızlı ve çok kanlı değil, "şiddetli" çok daha kanlı ve "korkunç" en üst kan sırılsıklam cinayetler. Oyuncular hangi seviyeyi kullandıklarını tamamen kontrol ederler; oyuncular bir düşmana kilitlendikten sonra, kilitli retikül zaman içinde üç seviyeyi göstermek için renk değiştirir: beyaz, sarı ve kırmızı.

Oyun boyunca, oyuncular plastik torbalar, beyzbol sopaları, kazayağı ve çeşitli kanatlı öğeler dahil olmak üzere çok çeşitli silahları kullanabilirler. Oyunun ilerleyen bölümlerinde ateşli silahlar kullanılabilir hale gelir (infazlar için kullanılamaz). Oyuncular hasar alırsa sağlıkları tükenir; sağlık, her sahne için mevcut olan ağrı kesiciler kullanılarak restore edilebilir. Oyuncular ayrıca koşarken tükenecek, ancak sabit kaldıklarında otomatik olarak yenilenecek bir dayanıklılık ölçere sahiptir. Manhunt ayrıca PlayStation 2'nin isteğe bağlı USB Mikrofonunu ve Xbox'taki Xbox Live mikrofon özelliğini oyunun ilgili sürümlerinde kullanır. Böyle bir cihaz bağlandığında, oyuncular oyundaki düşmanları rahatsız etmek için kendi seslerinin sesini kullanabilirler. Oyuncular öksürme gibi sesler yapmaktan kaçınmak zorunda kaldığından, bu sesler oyunun gizli yönüne ekstra bir unsur ekler, çünkü bu sesler de yakındaki avcıların dikkatini çekebilir.


Son düzenlenme: 08 Ocak 2020, 21:46:10 Elroan

lazlow

Eline sağlık :) Resim eklesen daha güzel konu olur. Bu sitede yeterli resim kaynağı bulabilirsin.  :helal:
Son düzenlenme: 22 Şubat 2020, 20:44:46 lazlow

Uzzy


zeroo


Desky


Lineopth


Impeccable

Konu için teşekkürler.


JustDark

En sevdiğim oyundur. Bana güzel bir deneyim yaşatıyor. Vahşet gerçek hayatta kötü bir şey ama oyunlarda tadından yenmez.


Gladiator