Google Stadia'nın vaadi, tarayıcınıza aktarılan yüksek kaliteli görseller ve üstün performans, mümkün olan en iyi performans ve oyun keyfi. Ama durumlar tam olarak böyle değil. Örneğin, Google Stadia Red Dead Redemption 2 bağlantısı sağlam bir 60 fps'de çalışmıyor. (https://o.aolcdn.com/images/dims?quality=85&image_uri=https%3A%2F%2Fo.aolcdn.com%2Fimages%2Fdims%3Fcrop%3D1600%252C900%252C0%252C0%26quality%3D85%26format%3Djpg%26resize%3D1600%252C900%26image_uri%3Dhttps%253A%252F%252Fs.yimg.com%252Fos%252Fcreatr-uploaded-images%252F2019-10%252F00ad1da0-e6c2-11e9-bfff-b4b0cf27bb64%26client%3Da1acac3e1b3290917d92%26signature%3Df2977619e8be0b932a2f375ab281cf54466403cf&client=amp-blogside-v2&signature=485eae12ddf9617d420a5c0ee344b0afe5b923c9)
Digital Foundry'deki performans analistleri tarafından sosyal medyada yayınlanan Rockstar'ın vahşi batıyı canlandıran video oyununun Stadia ayağı, performans konusunda tamamen sorunsuz değil.
Stadia'nın önerdiği Chromecast Ultra ile oyunu oynayanlar, Red Dead Redemption 2'de 30fps deneyimine tabi tutulacak. Bu kadar yüksek bir teknik yapıya sahip bir hizmet için ideal olmasa da , son izlenimler 30fps kilidinin en azından oldukça sağlam olduğunu söylüyor.
Digital Foundry tarafından yapılan ön testler oyunun dengesiz bir performans seviyesinde çalıştığını ortaya koyuyor.
Chromecast kullanıcıları oyunun 4K çıkışı ile oldukça sağlam bir 30fps'de tadını çıkarırken, Chrome tarayıcısında oynayanlar dengesiz bir 1080p 60fps deneyimi yaşayacak.
(https://www.upload.ee/image/10744372/rdr2.png)
Stadia Projesi, kullanıcılarından olumlu geri bildirimler alıp bir yandan da kendini geliştirirse oyunculuk döneminde yeni bir çağ açacak. Oyun konsolları ve yüksek donanımlı bilgisayar ihtiyacına son verebilir. Şimdilik 30 FPS'te çok güzel işler çıkarıyor, 60 FPS'te de bu tarz optimize sorunlarının giderileceğini umut ediyorum.
Paylaşımın için teşekkürler, emeğine sağlık.