GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

.IPL Format Türleri ve IPL değiştirme [GTA SA]

Başlatan Bilinmeyen Bey, 05 Kasım 2023, 18:55:16

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bilinmeyen Bey

.IPL Format Türleri ve IPL değiştirme
[GTA SA]


IPL, Item Placement olarak kısaltılmış, oyunun harita sisteminde oluşturma görevinde olan ve çeşitli türlerde objeler, bölgeler, davranış türleri ve patika ayarlama için var olan bir alt-sistemdir.

IV öncesi olan tüm GTA oyunlarında olan bu sistem, çoğunlukla düz metin biçiminde saklanır ve herhangi bir metin düzenleme programı kullanılarak açılıp düzenlenebilmekte (örneğin Not Defteri yada Notepad++) ancak San Andreas'ta yeni tanıtılan İkili IPL'nin düzenlenmesini basitleştirecek araçlar da var.

Bu konunun altında IPL değiştirme ve IPL Formatlarının listesi bulunmakta..






ZON / .ZON

zone
# III/VC/SA
İsim, Tür, X1, Y1, Z1, X2, Y2, Z2, Level
END

ZONE, GTA III, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, Vice City Stories ve GTA IV'teki eşya yerleştirme dosyasındaki bir bölümdür. Oyunda girilen bölgenin metnini göstermek, adaları yüklemek ve belirli araçların ve yayaların ortaya çıkacağı konumlar oluşturmak için kullanılan bir alan oluşturur. Bölüm esas olarak IPL formatını kullanan .zon dosyalarına yerleştirilir ancak .ipl dosyalarına da yerleştirilebilir. LEVEL değerini haritanın hangi bölgesine bu paragrafı ekleyecekseniz belirtmeniz lazım olacaktır. Tüm bölgeleri bilmek için tıklayın.





PICK

pick
Id, PosX, PosY, PosZ
end


PICK, San Andreas'ta işlevsel olarak çalışan eşya yerleştirme dosyasındaki bir bölümdür. Bu bölüm GTA III, Vice City ve GTA IV'te mevcuttur ancak bunlarda hiçbir işlevi yoktur. Genellikle silahlar olmak üzere eşya alımlarını tanımlamak için kullanılır. Esas olarak fast food restoranlarında yangın söndürücü pikapları oluşturmak için kullanılmaktalar. Oluşturacağınız Toplanabilir eşyanın ID'sini bilmeniz lazım olacaktır, tüm listeyi görmek için tıklayın.





GRG / GARAGE

grge
PosX, PosY, PosZ, LineX, LineY, CubeX, CubeY, CubeZ, Belirli Kurallar, Tür, İsim
end


GRGE, San Andreas ve GTA IV'teki eşya yerleştirme dosyasında yer alan bir bölümdür. Bir garaj gibi etkileşime giren görünmez bir küp oluşturur. Bu bölüm, 0219, 03BB ve 057A işlem kodları gibi önceki oyunlarda komut dosyası aracılığıyla kontrol edilen bazı işlevlerin yerini alır. Garajın uyması gereken kuralları belirtmek istiyorsanız, tüm listeyi burada bulabilirsiniz. Garaj türleri de, garajların çalışma mantığını değiştirmek için lazım olacaktır. Tüm listeye erişmek için tıklayın.





ENEX / ENTRANCE MARKER

enex
X1, Y1, Z1, Giriş Açısı, SizeX, SizeY, SizeZ, X2, Y2, Z2, Çıkış Açısı, HedefInterior, Belirtili Kurallar, İsim, Hava ID, SpawnlanacakVatandaşSayısı, Kullanıma Açık Saati, Kullanıma Kapalı Saati
end


ENEX, San Andreas'ta tanıtılan eşya yerleştirme dosyasındaki bir bölümdür. Bu, oyuncunun geçmesi için haritaya sarı işaretler yerleştirerek çıkışlara girişler veya gerçek dünyaya iç bağlantılar oluşturur. Mevcut işaretleyicilerin bayrakları ve bağlantılarında yapılan değişikliklerin, kaydetme oluşturulduktan sonra metin dosyaları tarafından güncellenmediğini, dolayısıyla enex satırlarının uygun sırasını korumanın öncelikli bir konu olduğunu unutmayın. Kayıt verilerinde geçici (hırsızlık) bağlantılar mevcut değilse mevcut kaydetmeye yeni bağlantılar eklenebilir. İç mekan kayıtlarında genellikle geçici enex verileri yoktur. İşaretçileri gta.dat dosyasının en sonuna ekleyin, aksi takdirde mevcut yerleştirilmiş işaretçileri olumsuz yönde etkileyebilir. Standart bir oyunda 400 olası enex bağlantısından 376'sı kullanılır.

Interior İsimleri (GXT halinde) listesini görmek için tıklayınız.
Tüm Belirtili Kuralların listesini görebilmek için tıklayınız.
Hava ID değerlerinin listesini görebilmek için tıklayınız.





CARS / CARS GENERATORS

cars
PosX, PosY, PosZ, YönAçısı, AraçID, İlkRenk, İkincilRenk, SpawnlanmayaZorlama, AlarmOlma, KapıKilitDurumu, BilinmeyenDeğer1, BilinmeyenDeğer2
end


CARS, San Andreas ve GTA IV'teki eşya yerleştirme dosyasında yer alan bir bölümdür. Bu bölüm park edilmiş arabalar oluşturmak için basitleştirilmiş bir yöntemdir. Genellikle park edilmiş arabalar komut dosyaları tarafından oluşturulur, ancak benzersiz akrobasi atlamaları gibi bunlar da düz metin veya ikili IPL'lerin içine yazılabilir. Park edilmiş araba jeneratörleri kayıtlı oyunlar ile ilgili olduğundan, oyuna uygulanmadan önce yeni bir oyunun başlatılması gerekir. CLEO'yu kullanarak yeni bir oyuna başlamadan park edilmiş araba jeneratörleri oluşturmak mümkündür. (Kayıtlı Oyunlara zarar verme olasılığı bulunmakta)







IPL Dosyalarının Depolandığı Yer










Kaynak: GTAModsWiki.com, GTAWikiFandom.com