GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

CLEO Dersleri #2 | Label İşlemleri

Başlatan TAKTAK26, 13 Nisan 2020, 22:30:38

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TAKTAK26



CLEO Dersleri #2: Label İşlemleri

Label Üzerine İşlemler Nedir Nasıl Yapılır?

Öncelikle Yeni Bir Proje Oluşturalım ve İçerisine CLEO Kitaplığını Yazalım.

{$CLEO .CS}
Label Oluşturma İşlemlerine Geçmemiz İçin ":" Koymamız Gerek Örneğin Komut İçin Bir Bölüm

:Komut
O halde gelin sizlerle birlikte bir komuta oyuncunun ID'sini gösteren bir CLEO modu yapalım. (Online Oyunlar İçin)

Komut üzerine oyuncu ID'sini göstermek amacıyla bir main fonksiyonu yazalım.

REPEAT
   WAIT 0
UNTIL 0AFA: SAMP_IS_READY

0B34: "idgoster" @Komut

alloc 21@ 200

WHILE TRUE
   WAIT 0
END

Evet şimdi main fonksiyonumuz üzerine komutu yazdıktan sonra id gösterecek fakat fonksiyon üzerine bir label işlemi belirtmedik belirttik fakat gizlide saklanıyor diyebiliriz. {@Komut} diye labeli yazdırdık aslında.

Komut Labeli için ":" koyuyorduk hatırlarsanız.

:Komut
0B35: samp 20@ = get_last_command_params
if
0AD4: 20@ = scan_string 20@ format "%d" 21@
then
0B2B: samp 1@ = get_player_id_by_actor_handle 0@
chatmsg "{6699ff}Oyuncu ID: %d" 21@
else
print "~y~Oyuncunun ID'si Chatte Göründü!" 2000
end

Burada ise playerid yöntemiyle karşı aktörün ID'sini gösteren küçük bir komut yaptık oyun içi girdiğimiz zaman "Oyuncu ID: (ID)" Şeklinde "%d" değerinde gösterecektir!

Şimdiden 2'inci dersimiz bu kadar iyi forumlar!

Kanalize!