GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

yazilimci olmak isteyenlere emekli pawn coder'lerdan tavsiyeler

Başlatan dizci simulator, 06 Nisan 2025, 20:17:07

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ayazcik

Alıntı yapılan: Backup - 10 Nisan 2025, 09:08:11
Alıntı yapılan: dizci simulator - 09 Nisan 2025, 20:39:42
bundan sebeptir ki, konunun basinda dedigim her seyin arkasindayim ve @Backup gibi kisilerin yazilim kariyerinin benimkiyle benzer amaclarla suslenmediginin farkindayim. zira "on senedir sa-mp oyun modu yapmiyorum en azindan" derken kurdugum kucumseme senaryosu da sebepsiz degildi. pawn dilinden ogrenebileceklerim ve uygulayabileceklerim vardi, elimden geleni yaptim cunku yapmak keyif verdi, ve yaptim. bariz kazanclarimin farkindayim ve toplumda gitgide artan "yazilim ogrenmek istiyorum" cumlelerinin farkindayim. insanlarin vakitlerini kodlamaktan ote ogrenmekle harcadiklarini kavradim, bizzat kendimi onlarin olusturdugu bu "yazilim ogretimi" safsatasi icerisinde de buldum. ogrenen kisilerin nasil ogrendiklerini bildigim icin bu konudaki ic ozguvenim de yuksektir.


Sen kimsin, Bu platformda yada yazılım karıyerinde nereye gelmişsin ki beni küçümseyeceksin ?
Bak burada boş boş atıp tutmakla olmuyor madem üst perdeden konuşuyorsun at linked-in, gitHub, medium, stackoverflow profillerini görelim sattığın cakaların kaynağını !

Öyle çok bilmişlik yapıp Türkçe karakterless yazılar yazıp bu forumda at koşturamazsın. Bir gün sağlam bir kayaya çarpar altında kalırsın.

Burada pwn ölmedi diye savunup, geçmiş iletilerinde pawno kodlayanlara laf atan iki yüzlü, kendi geçmişini bilmeyen ne idüğü belirsiz bir insansın.

https://prnt.sc/-lGgujiWVUsM


Şu iletiyi yazan insanlar genelde özgüvensiz, karşı cinsiyeti görünce eli ayağına dolaşan kişiler oluyor. Sanal kimliğinde ise bir tartışmada ilk öncelikle bilinç altına işlemiş olan kendi eksikliğini karşıya vurguluyorlar. Hiç şaşmaz. Acaba sen reel hayatta özgüvensiz, loser bir insan mısın ? Aksini kanıtlamadığın sürece bundan şüphe duymaya devam edeceğim.
https://prnt.sc/YMirpjz28By8


@dizci simulator,
tanım: Forumda tek satır kod paylaşmamış durumdayken iyi bir yazılımcı olduğunu iddia eden ancak community'e hiçbir faydası olmayan toxic bir mal beyanı.
baktım bende doğruladım tek bir şey paylaşmışlığı veya referansı veyahutta linki vesaire yok herkese ters giden bir eleman ben bu adamı başkasıyla karıştırdım acaba geri geldimi diyede profile girince hüsrana uğradım her neyse konuyu iki gündür takip ediyorum ve dızcı simulatorun bir şey bilmediğini savunuyorum anlattığı her şey bir palavradan ibaretmişcesine duruyor anlattığı hiç bir şeyi somut olarak gösteremiyor o zaman bende size nasıl gençlik kollarına girip bir anda başkan olabileceğinizi anlatayım siyasette kendim chp cumhurbaşkanı adayıyımda (yersen) somut bir şeye bağlamadan anlatış kolay bende burada bu dızcı denen herifi gömüyorum bize somut bir şey paylaşta görelim mühendis bozuntusu (oda yersen bence evde göbek büyüten bir hater)


Backup

Alıntı yapılan: ayazcik - 10 Nisan 2025, 10:43:53
Alıntı yapılan: Backup - 10 Nisan 2025, 09:08:11
Alıntı yapılan: dizci simulator - 09 Nisan 2025, 20:39:42
bundan sebeptir ki, konunun basinda dedigim her seyin arkasindayim ve @Backup gibi kisilerin yazilim kariyerinin benimkiyle benzer amaclarla suslenmediginin farkindayim. zira "on senedir sa-mp oyun modu yapmiyorum en azindan" derken kurdugum kucumseme senaryosu da sebepsiz degildi. pawn dilinden ogrenebileceklerim ve uygulayabileceklerim vardi, elimden geleni yaptim cunku yapmak keyif verdi, ve yaptim. bariz kazanclarimin farkindayim ve toplumda gitgide artan "yazilim ogrenmek istiyorum" cumlelerinin farkindayim. insanlarin vakitlerini kodlamaktan ote ogrenmekle harcadiklarini kavradim, bizzat kendimi onlarin olusturdugu bu "yazilim ogretimi" safsatasi icerisinde de buldum. ogrenen kisilerin nasil ogrendiklerini bildigim icin bu konudaki ic ozguvenim de yuksektir.


Sen kimsin, Bu platformda yada yazılım karıyerinde nereye gelmişsin ki beni küçümseyeceksin ?
Bak burada boş boş atıp tutmakla olmuyor madem üst perdeden konuşuyorsun at linked-in, gitHub, medium, stackoverflow profillerini görelim sattığın cakaların kaynağını !

Öyle çok bilmişlik yapıp Türkçe karakterless yazılar yazıp bu forumda at koşturamazsın. Bir gün sağlam bir kayaya çarpar altında kalırsın.

Burada pwn ölmedi diye savunup, geçmiş iletilerinde pawno kodlayanlara laf atan iki yüzlü, kendi geçmişini bilmeyen ne idüğü belirsiz bir insansın.

https://prnt.sc/-lGgujiWVUsM


Şu iletiyi yazan insanlar genelde özgüvensiz, karşı cinsiyeti görünce eli ayağına dolaşan kişiler oluyor. Sanal kimliğinde ise bir tartışmada ilk öncelikle bilinç altına işlemiş olan kendi eksikliğini karşıya vurguluyorlar. Hiç şaşmaz. Acaba sen reel hayatta özgüvensiz, loser bir insan mısın ? Aksini kanıtlamadığın sürece bundan şüphe duymaya devam edeceğim.
https://prnt.sc/YMirpjz28By8


@dizci simulator,
tanım: Forumda tek satır kod paylaşmamış durumdayken iyi bir yazılımcı olduğunu iddia eden ancak community'e hiçbir faydası olmayan toxic bir mal beyanı.
baktım bende doğruladım tek bir şey paylaşmışlığı veya referansı veyahutta linki vesaire yok herkese ters giden bir eleman ben bu adamı başkasıyla karıştırdım acaba geri geldimi diyede profile girince hüsrana uğradım her neyse konuyu iki gündür takip ediyorum ve dızcı simulatorun bir şey bilmediğini savunuyorum anlattığı her şey bir palavradan ibaretmişcesine duruyor anlattığı hiç bir şeyi somut olarak gösteremiyor o zaman bende size nasıl gençlik kollarına girip bir anda başkan olabileceğinizi anlatayım siyasette kendim chp cumhurbaşkanı adayıyımda (yersen) somut bir şeye bağlamadan anlatış kolay bende burada bu dızcı denen herifi gömüyorum bize somut bir şey paylaşta görelim mühendis bozuntusu (oda yersen bence evde göbek büyüten bir hater)

Mühendis olsaydı algoritma ile ilgili yorumunda kendini açıkça ele vermezdi. Mühendisliğin yada bilgisayar ile ilgili herhangi bir bölümün ilk dersi algoritmadır. Algoritmayı öğretmeden kimseye yazılım öğretmezler ancak ben iyi yerlere geldim diyen bu sözde çakma yazılımcı tam tersini savunuyor. Emekli pawn codermiş bide. Ne geliştirdin de emekli oldun , platforma katkın ne diye sorarlar adama. 2-3 tane ingilizce terim sallayıp boş boş konuşuyor :D Şu yazdıklarımın fazlası var eksiği yok. Bunu az çok konuyu takip edenler idrak edecektir.

Bir kariyer yapmış gibi de burada konu açıp kendini pohpohlaması da cabası. İnsanlar onu ciddiye alıp cevap verince kendi egosunu tatmin eden loser ve ilgiye muhtaç bir ezik herif.

Böyle ifşa edince de sen 10 sene niye cnr geliştirdin diyor, sen ne geliştirdin diye sorunca cevap yok ahahahha


day n nite

dusunsenize konuyu acan eleman kadar malsiniz


day n nite

bu arada yazılımcı olun beyler gelecegın mesleeeeegii :)))))

siz 5-6 sene yazılımda calısında su yapay zekaları egıtın loooo :) xd

ama yazılımcı olucaksanız lutfen sosyal yonden kendinizi gelistirin hanginizle konussam 2 kelimeyi bi araya getiremiyonuz gardas. bi de su ot ve hapi azaltin tamam mi kuzen seviyorum hepinizi <3

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Sifirdan SAMP oyun modu yazmak icin yardima ihtiyacim var. Eger elinizde sifir mod varsa PMden iletiniz.

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

bu arada @Backup seni severim dostum takdirde ederim gozlerindende sapir supur operim lakin algoritma bilmeden kod bal gibi yazilir. muhendislik ve gelistiricilik arasinda bazi ince farklar var. iyi bir muhendis olmak zordur fakat iyi bir gelistirici olmak pratige dayalidir.

son olarak pawn ile neler yapilabilecegine bakmak icin github'dan southclaws'a bakmanizi oneririm.

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


Backup

Alıntı yapılan: day n nite - 10 Nisan 2025, 17:29:59
bu arada yazılımcı olun beyler gelecegın mesleeeeegii :)))))

siz 5-6 sene yazılımda calısında su yapay zekaları egıtın loooo :) xd

ama yazılımcı olucaksanız lutfen sosyal yonden kendinizi gelistirin hanginizle konussam 2 kelimeyi bi araya getiremiyonuz gardas. bi de su ot ve hapi azaltin tamam mi kuzen seviyorum hepinizi <3

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Sifirdan SAMP oyun modu yazmak icin yardima ihtiyacim var. Eger elinizde sifir mod varsa PMden iletiniz.

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

bu arada @Backup seni severim dostum takdirde ederim gozlerindende sapir supur operim lakin algoritma bilmeden kod bal gibi yazilir. muhendislik ve gelistiricilik arasinda bazi ince farklar var. iyi bir muhendis olmak zordur fakat iyi bir gelistirici olmak pratige dayalidir.

son olarak pawn ile neler yapilabilecegine bakmak icin github'dan southclaws'a bakmanizi oneririm.

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


Görüşüne saygı duyarım, söylediğin github adresine bakacağım.

<3


Radless

Pawn, interpreted language türündedir, yani yazdığınız kod, metin editöründe doğrudan çalıştırılmadan önce bir compiler aracılığıyla amx formatında bytecode türünde derlenir. Derlenen bytecode, daha sonra bir Virtual Machine (VM) tarafından çalıştırılır; bu örnekte ise SA-MP sunucusu samp-server.exe içinde ona özel yazılmış VM'ini barındırmaktadır. Öte yandan, C, C++ veya Rust gibi diller bytecode üretmek yerine doğrudan makine diline veya platforma özgü assembly diline derlenir. Bu, derlenmiş kodun doğrudan işlemci tarafından yürütülmesini sağlar ve genellikle daha yüksek performans ile bellek optimizasyonu sunar. Eğer projenizde düşük seviyeli bellek yönetimi veya yüksek performans gereksinimleri yoksa, daha esnek ve hızlı geliştirme süreçleri için interpreted language'lar tercih edilebilir. Ancak her dilin avantajları ve sınırlamaları göz önünde bulundurulmalıdır.

"Life's too short to hold grudges."

Krips Je

Alıntı yapılan: Radless - 14 Nisan 2025, 18:01:02
Pawn, interpreted language türündedir, yani yazdığınız kod, metin editöründe doğrudan çalıştırılmadan önce bir compiler aracılığıyla amx formatında bytecode türünde derlenir. Derlenen bytecode, daha sonra bir Virtual Machine (VM) tarafından çalıştırılır; bu örnekte ise SA-MP sunucusu samp-server.exe içinde ona özel yazılmış VM'ini barındırmaktadır. Öte yandan, C, C++ veya Rust gibi diller bytecode üretmek yerine doğrudan makine diline veya platforma özgü assembly diline derlenir. Bu, derlenmiş kodun doğrudan işlemci tarafından yürütülmesini sağlar ve genellikle daha yüksek performans ile bellek optimizasyonu sunar. Eğer projenizde düşük seviyeli bellek yönetimi veya yüksek performans gereksinimleri yoksa, daha esnek ve hızlı geliştirme süreçleri için interpreted language'lar tercih edilebilir. Ancak her dilin avantajları ve sınırlamaları göz önünde bulundurulmalıdır.

Çok güzel bir ileti olmuş ve ek birşeylerde eklemek isterim :) Pawn yorumlayıcı (interpreted) bir dile yakın çalışması, özellikle oyun içi hızlı prototipleme ve senaryo bazlı sistemlerin geliştirilmesinde avantaj sağlıyor. Ancak derlenen bytecode un VM aracılığıyla çalıştırılması, performans açısından bazı sınırlamalara yol açabiliyor. Bu noktada, VM nın yapısı ve bellek yönetimi oldukça kritik hale geliyor.

C / C++ veya Rust gibi dillerin native assembly e derlenmesi, sistem düzeyinde kontrol isteyen uygulamalarda büyük avantaj sağlıyor. Özellikle yüksek performans gerektiren pathfinding, ai davranışları ya da fizik hesaplamaları gibi alt seviye işlemler için bu dillerin tercih edilmesi mantıklı. Ancak geliştirme sürecinin karmaşıklığı, hata ayıklamanın zorluğu gibi dezavantajları da göz önünde bulundurulmalı.

Sonuç olarak, her dilin doğası gereği taşıdığı avantajlar ve sınırlamalar mevcut. Pawn gibi domain-specific bir dili değerlendirirken, hedef platform (örneğin SAMP) ve projenin ihtiyaçları doğrultusunda karar verilmesi en doğru yaklaşım olacaktır.

"Kodunu yaz, gerisini compiler düşünsün." - Meçhul Yazılımcı
    

inmz

yukarıdaki arkadaşların bunu, bu konu altında, gündeme getirmiş olması şahane. lakin, eksik ve yanlış verilmiş argümanlar var. Pawn, sanılanın aksine aslında "interpreted" bir dil değildir. aksine Pawn, compile-time'da amx bytecode üretir ve bu bytecode, C ile yazılmış native bir VM tarafından çalıştırılır--bu, klasik interpreted dillerin aksine compile-once, run-efficiently modeline yakındır.

Pawn dilinin SAMp script geliştirmesinde kullanılmasının en önemli sebepleri, derlenen amx bytecode'un VM tarafından yönetilmesi sayesinde, sunucu performansı ve güvenliği dengeli şekilde korunabilir olması. bir dilin bytecode üretiyor olmasının avantajlarıyla ilgili alıntılınanlara ben de katılıyorum.

konu başlığı altındaki tartışmaya dönecek olursak, Pawn dilinin bytecode üreten bir dil olması, öğrenecek kişinin bilgisayarın iç doğasına daha çok dikkat edeceği anlamına gelir. bu yüzden, Pawn dilini -yeni öğrenecek kişiler için- çok kararlı bir yerde görüyorum. ne gibi bir şey üretmek istiyorsanız onu üretmekle bilinen dilleri öğrenmek mantıklıdır. "yazılımcı olmak istiyorum" diyen bir kişiden ziyade "x teknolojik olgusuna y üretmek, kodlamak, montajlamak istiyorum" diyen kişi olmamız gerekiyor. zira "yazılım öğrenmek istiyorum" cümlesini takip etmesi gereken cümle bu.
Son düzenlenme: 18 Nisan 2025, 08:50:35 inmz

Sherlock

Konu gereksiz tartışmaya açılmış oysaki güzel bir konu olabilirmiş.

Çünkü;

Alıntı yapılan: undefined
gerçekten bir şeyler yapmak istiyorsanız, dil gözetmeksizin içine dalın.

Yazılıma teşvik etmiş, yazılıma adım atacakların kendilerini sınırlamamalarını önermiş, kendini çok bilmiş olarak tanıtan insanları kâle almamalarını söylemiş. Yalan mı söylemiş? Doğru söylemiş.


Alıntı yapılan: undefined
pawn kodlayan sayısının azalması o dilde yapılabilecek her şeyin yapılmış olduğu anlamına gelmez. 12 sene önce pawn'da yapılan işler hello world'den öteye gidemiyorken community o kadar sert çalıştı ki hayran olunası şeyler ortaya çıkarttılar.

Çok haklı, şuan SAMP ölü bir platform olabilir lakin bir RageMP kadar karmaşık değil ve yeni başlayanlar için bir sürü açık kaynak var, herhangi bir hata da kolaylıkla çözebilecekleri forum kaynağı var. Ve evet, haklı. 12 sene geçmesine rağmen hala yapılmayan sistemler var. Ve bir yanı da düşük PC'ye sahip ancak yazılımla ilgilenmek isteyenler için de bir yol göstericidir.

Ve son olarak;
> Olay pawn değil, olay böyle bir forum için pawnın hedef alınarak yazılıma teşvik etmek. Lakin, gördüğüm kadarıyla yanlış kişi tarafından açılmış. :/

Pawn basit bir dil olmasıyla aslında algoritma yeteneğini de geliştirmesine olanak sağlayacaktır. Yani pawn da küçümsenecek bir dil değildir, hatta hiç bir dil benim şahsımca küçümsenmemeli, hepsi bilmeyenler için zor, hepsi yeni baslayanlar için yeni bir bilgi niteliğinderir(kendini geliştirmek isteyenler için).

Adımı duymuş olmayabilirsin ama herkes tanır beni :)

Backup

Alıntı yapılan: Sherlock - 18 Nisan 2025, 01:54:01
RageMP kadar karmaşık değil ve yeni başlayanlar için bir sürü açık kaynak var, herhangi bir hata da kolaylıkla çözebilecekleri forum kaynağı var.

RageMP'ye karmaşık diyorsan kendi yazılım bilgini sorgulamalısın ilk öncelikle. Tabii tek bir .pwn dosyasında 40-50 bin satır kod yazıp spagettinin dibine vurarak kendini yazılımcı zannetmiyorsan... (burayı kişisel algılama, mesaj farklı yere :) )

Yeni başlayanlar için bir sürü açık kaynak var, forum var vs demişsin de sa-mp.com bile kapalı. Resmi geliştiricisi bile desteği kesmiş 3rd party forumlardan medet umacak seviyeye kadar düşmüş bir dil.  blast.hk ve open.mp haricinde düzgün bir kaynağı kalmadı.


Alıntı yapılan: Sherlock - 18 Nisan 2025, 01:54:01
Pawn basit bir dil olmasıyla aslında algoritma yeteneğini de geliştirmesine olanak sağlayacaktır. Yani pawn da küçümsenecek bir dil değildir, hatta hiç bir dil benim şahsımca küçümsenmemeli, hepsi bilmeyenler için zor, hepsi yeni baslayanlar için yeni bir bilgi niteliğinderir(kendini geliştirmek isteyenler için).

Bu cümlene katılıyorum burada oldukça haklısın. Biz zaten pawn'ı küçümsemiyoruz, sevdiğimiz bir dil ancak günümüz şartlarında eskidiğini, güncelliğini kaybettiğini söylüyoruz.


Alıntı yapılan: Sherlock - 18 Nisan 2025, 01:54:01
Konu gereksiz tartışmaya açılmış oysaki güzel bir konu olabilirmiş.

Konuyu açan arkadaşın kendini beğenmişliğine, foruma hiçbir katkısı olmamasına rağmen boş boğazlığına bakarsan konunun neden tartışmaya döndüğünü idrak edebilirsin. Gereksiz olan bir şey var ise bu konuyu açan arkadaşın varlığıdır.  Ki zaten kendi cümlelerinde buna değinmişsin.




Radless

@inmz Güzel bir yorum olmuş, eline sağlık. Ancak benim yazımı tekrar okursan, zaten Pawn'ın bytecode ürettiğini ve bu bytecode'un da SA-MP özelinde samp-server.exe içerisinde bulunan özel bir VM tarafından çalıştırıldığını açıkça belirttiğimi göreceksin. Yani burada kimse "scripti yazıp doğrudan çalıştırıyorsun" gibi bir yanlış anlamayla konuşmuyor; yalnızca "interpreted" tanımını biraz daha sektörde kabul gören geniş çerçevesiyle ele aldım.

Zira Java, .NET, Python gibi birçok modern dil de compile-once / run-many modeliyle çalışmasına rağmen hâlâ "interpreted" sınıfında anılıyor. Pawn da bu kategoriye oldukça yakın bir model kullanıyor: önce bytecode'a derleniyor, ardından o bytecode VM üzerinden yürütülüyor. Yani teknik olarak senin "compiled" dediğin şey, aslında klasik anlamda native makine koduna derlenmiş değil.

Kısacası söylediklerimiz temelde örtüşüyor, ama bakış açımız biraz farklı. Sen düşük seviyeye yakın kısmını vurgulamışsın, ben de dilin yapısını daha genel terminolojiyle açıklamayı tercih ettim.

Son olarak, "ne üretmek istiyorsan ona göre dil seç" yaklaşımına tamamen katılıyorum. Hangi dilin ne işe yaradığını bilmek, zaten yazılımcılığa başlamanın en sağlam adımıdır.

"Life's too short to hold grudges."