GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

GTA Serisi 60FPS Oyunculuk Hakkında

Başlatan Razor02, 19 Mayıs 2021, 21:21:17

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Razor02


Sadece GTA serisinde değildir elbet ama benim en sık rastladığım seri bu seri ne yazık ki. Bildiğiniz üzere genel olarak her oyunda olduğu gibi GTA oyunlarıda ilk olarak önce konsol sonrasında ise PC platformuna çıkış yapıyor. Bunun nedeni benim fikrimce o dönemler (ve hala bugün içinde geçerli) insanların oyun oynayabileceği en rahat ve pratik kullanımı olan aletin oyun konsolları olması zaten adı üstünde oyun konsolu oyun için var ve insanlar bunu satın alıyor, haliyle firmalarda oyun konsollarına göre oyunlarını geliştirip piyasaya sürüyorlar ve bu düzene alıştıkları için günümüzde de böyle devam ediyor. Fakat mesele şu ki bu oyunlar ilk olarak konsola çıktığı ve 4 nesildir konsolların 30FPS'ten yukarısını desteklemedikleri için oyunları bilgisayarında oynayan insanların +30FPS bir deneyime sahip olmaları nedeniyle sürekli olarak oyun içinde yüksek FPS'in yol açtığı çeşitli sapıtmalar, buglar, glitchler, bazı zamanlar ise crashlere maruz kalıyorlar.

Bu sorunu sadece GTA :gta3:, GTA :gtavc:, GTA :gtasa: ve PSP platformuna çıkış yapmış olan VCS ve LCS oyunlarında varolduğunu sansamda bu sene içerisinde farkettim ki yeni motora geçildiği halde oynanışı eskileri kadar etkilemese de GTA :gtaiv: ve :gtav:'te bile halen daha yüksek FPS'in yol açtığı bir takım sorunlar mevcut. Tabii eski oyunlarda oynanışı baya baya etkilediği için çeşitli hayran yapımı modlar sayesinde oyunları bilgisayar platformunda sağlıklı çalışabilmesi için adam edebiliyoruz. Fakat bu problemi "firmaların" hala çözmemiş olmaları bana sanki çözümü olmayan bir sorunmuş gibi geliyor. Yeni jenerasyon oyun konsollarının ise artık 60FPS desteklediğini biliyoruz ve oyunların her zaman ilk olarak konsollara çıkış yaptığını göz önünde bulundurursak artık 30FPS devrinin sonu geldi denilebilir mi? çünkü 60FPS destekleyen bu makinelere hala 30FPS'te çalışan oyunlar çıkartmaları sonucunda eminim ki oyuncular çok büyük tepki gösterecektir ve buna GTA 6'da dahil.
 
Sizce firmalar istese en başından oyunlarını 60FPS'te stabil çalışabilecek bir şekilde geliştirebilir miydi?

Geliştirebilselerdi neden en başından böyle geliştirmediler ve bilgisayarda 30FPS oynamaya zorladılar?

Fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum :)

Aşağıda bıraktığım videoda GTA IV +30FPS'te oynanırsa meydana gelecek olan sorunları gösteriyor. Menü ve yükleme ekranındaki animasyonların bile bundan etkilenmesi gerçekten garip hissettirdi, sadece oyun içi değil böyle şeylere de etki ediyormuş.




Purgatory

Buna Silent Hill serisinin ikinci oyunundan ve dördüncü oyunundan örnek vermek isterim. Her iki oyun da öncelikle PS2'ye çıktı ve muhtemelen bu versiyondan port edildiler PC'ye. (XBOX'a da çıktılar ama PC'ye port edilişte bu versiyon kullanılmadı diye biliyorum.) Neyse işte, her iki oyunda da 30 FPS'nin ötesine geçildiğinde oynanışı etkileyen sorunlar çıkıyor. (Dördüncü oyunun hikayesini bile bitiremiyorsunuz hatta.) Bunların kolay olan tek çözümü var: Oyunu 30 FPS'de oynamak.

Ancak, aynı serinin üçüncü oyunu sorunsuz bir şekilde 60 FPS'de oynanabiliyor. (Bu arada üçüncü oyun bizzat yapımcıları tarafından port edilmişken ikinci oyun ve dördüncü oyun, başka bir firma veya firmalarca port ediliyor.) Bu durumdan yola çıkarak asıl işin port aşamasında olduğunu düşünüyorum, geliştiricilerin port işlemini yapmasına bağlı olarak oyunu normalde 30 FPS'de oynanırken artık 60 FPS'de ya sorunsuzca, ya da sorunlu bir biçimde oynuyoruz. Peki port aşamasından 60 FPS'deki oynanışı sorunlu bir biçimde geçen oyundaki o sorunları hayranlar düzeltemez mi? Düzeltebileceklerini düşünüyorum ancak bunun çok zahmetli olacağını da düşünüyorum. Belki tersine mühendislik denilen yöntem kullanılarak oyunun derinliklerine erişim sağlanıp (Gemini isminde birinin Resident Evil serisinin ilk oyunlarında ve Dino Crisis serisinin oyunlarında yaptığı gibi.) sıkıntıların kaynağından çözülmesi gibi bir yöntem izlenebilir ancak pratikte nasıl bir süreç bekler bunu yapacak kimseyi, kalkışacağı bu işte başarılı olur mu yine bunu yapacak kimse, onu sizin takdirinize bırakıyorum.

30 FPS devrinin sonu mu sorusu için, 30 FPS; yine Resident Evil 4, 5, 0 HD Remaster, 1 HD Remaster gibi oyunlarında olduğu gibi opsiyonel olarak sunulabilir kullanıcıya. Ya da, GTA V'nin PC versiyonundaki gibi, kısayola 1 veya 2 yazarak (Tam komutu hatırlamıyorum.) 60 FPS veya 30 FPS sabitlemesi yapma seçeneği verilebilir bizlere ancak tahminimce artık öncelik 60 FPS ve üzeri olacaktır, hem günümüz konsolları, hem de PC'ler 60 FPS'yi desteklemekte diye biliyorum.


Bu arada, söylediklerim tamamen yanlış da olabilir, bu konulara bakışım böyle çünkü, uzmanı değilim açıkçası, her ne kadar olmak istesem de.


Razor02

Alıntı yapılan: Anestezi - 19 Mayıs 2021, 21:56:25
Buna Silent Hill serisinin ikinci oyunundan ve dördüncü oyunundan örnek vermek isterim. Her iki oyun da öncelikle PS2'ye çıktı ve muhtemelen bu versiyondan port edildiler PC'ye. (XBOX'a da çıktılar ama PC'ye port edilişte bu versiyon kullanılmadı diye biliyorum.) Neyse işte, her iki oyunda da 30 FPS'nin ötesine geçildiğinde oynanışı etkileyen sorunlar çıkıyor. (Dördüncü oyunun hikayesini bile bitiremiyorsunuz hatta.) Bunların kolay olan tek çözümü var: Oyunu 30 FPS'de oynamak.

Ancak, aynı serinin üçüncü oyunu sorunsuz bir şekilde 60 FPS'de oynanabiliyor. (Bu arada üçüncü oyun bizzat yapımcıları tarafından port edilmişken ikinci oyun ve dördüncü oyun, başka bir firma veya firmalarca port ediliyor.) Bu durumdan yola çıkarak asıl işin port aşamasında olduğunu düşünüyorum, geliştiricilerin port işlemini yapmasına bağlı olarak oyunu normalde 30 FPS'de oynanırken artık 60 FPS'de ya sorunsuzca, ya da sorunlu bir biçimde oynuyoruz. Peki port aşamasından 60 FPS'deki oynanışı sorunlu bir biçimde geçen oyundaki o sorunları hayranlar düzeltemez mi? Düzeltebileceklerini düşünüyorum ancak bunun çok zahmetli olacağını da düşünüyorum. Belki tersine mühendislik denilen yöntem kullanılarak oyunun derinliklerine erişim sağlanıp (Gemini isminde birinin Resident Evil serisinin ilk oyunlarında ve Dino Crisis serisinin oyunlarında yaptığı gibi.) sıkıntıların kaynağından çözülmesi gibi bir yöntem izlenebilir ancak pratikte nasıl bir süreç bekler bunu yapacak kimseyi, kalkışacağı bu işte başarılı olur mu yine bunu yapacak kimse, onu sizin takdirinize bırakıyorum.

30 FPS devrinin sonu mu sorusu için, 30 FPS; yine Resident Evil 4, 5, 0 HD Remaster, 1 HD Remaster gibi oyunlarında olduğu gibi opsiyonel olarak sunulabilir kullanıcıya. Ya da, GTA V'nin PC versiyonundaki gibi, kısayola 1 veya 2 yazarak (Tam komutu hatırlamıyorum.) 60 FPS veya 30 FPS sabitlemesi yapma seçeneği verilebilir bizlere ancak tahminimce artık öncelik 60 FPS ve üzeri olacaktır, hem günümüz konsolları, hem de PC'ler 60 FPS'yi desteklemekte diye biliyorum.


Bu arada, söylediklerim tamamen yanlış da olabilir, bu konulara bakışım böyle çünkü, uzmanı değilim açıkçası, her ne kadar olmak istesem de.

Portla alakalı mevzu evet ama merak ettiğim gerçekten 60FPS portlamak animasyonları şehrin yapay zekasını her şeyi baştan aşağı ona uyarlamaya kolay olsa da üşeniyor olabilirler veya gerçekten de çok zor bir işlemdir bilemiyorum. Bu arada PC'de 30FPS oynamaya zorlamalarından kastım mecburen V-Sync açıp oynuyoruz (en azından ben stabil bir deneyim ve yırtılmaları önlemek için öyle kullanıyorum.) FPS'i en düşük değerde tutup sorun çıkarmaması adına. Yoksa tabii ki PC'ler 60FPS ve üstünü oynatabiliyor. Örneğin CS:GO'da 300-400FPS alan insanlar var mesela o oyunda bug tarzı oynanışı etkileyen şeyler meydana gelmiyor bende oynamıştım zamanında demek ki çokta zor bir şey olmasa gerek bu yüksek FPS'e uyarlama mevzusu çünkü Valve bu zamana kadar sadece PC'ye oyun çıkardı bu yüzden yüksek FPS değerlerini göz önünde bulundurarak oyunu geliştirdi. Tabii GTA gibi bir açık dünya oyunun optimizasyon ve baştan tasarımını Valve'ın Half Life veya CS:GO'su ile karşılaştıracak değiliz ama uğraşsalar yapabilirlerdi belkide gerçekten çok uzun zaman alır diye yapmıyor olabilir Rockstar.


Purgatory

@Razor02 Yapımcı firmanın üşenmesi daha olası, zira bahsettiğim gibi bir hayranın veya hayran grubunun geliştirici firmanın kendisinde olduğu gibi imkanı olmayacaktır, bu yüzden uğraştırıcı olacaktır hayranlar için, o yüzden çözülebilecek sorunlar çözülüyor.

PC'ler elbette 60 FPS'nin üstünü görebilecek kapasiteye sahip, ancak bahsi geçen o oyunlarda belli bir değerin üstü oynanışı baltalayacağından 30'da sabit kalıp VSync gibi yöntemlerle oynanışı iyileştirmek işi şimdilik çözüyor. Şahsi düşüncem, eğer bir oyunu (Port da olsa, doğrudan PC'ye hazırlanmış da olsa.) 30 FPS'de oynamak en sağlıklısıysa 30'da, 60'ta veya daha üzerinde oynamak sağlıklıysa 60'ta veya daha üzerinde oynamak. hep öyle yaptım, yani, 30'da stabil bir deneyim, buglarla dolu bir 60'tan daha iyi açıkçası.

Valve örneği iyi oldu bu arada, çünkü hem oyunlarını, hem de oyunlarındaki optimizasyonu oldukça beğenirim, hiç öyle özel yama gerektiren sıkıntıları olmadı ne Half Life serisinin, ne Portal serisinin, ne Left 4 Dead serisinin, ne Counter Strike serisinin, ne de geriye kalan serilerin. Bu yüzden şimdi Half-Life indiriyorum, mutlu musun ha? :D
Son düzenlenme: 19 Mayıs 2021, 22:53:54 Anestezi

Impeccable

GTA oyunları bu konuda çok sıkıntılı doğru. Özellikle GTA IV'ü anlık donmalar yaşamadan veya fps kaybı yaşamadan oynamak neredeyse imkânsız. GTA V ise tam tersi, mükemmel bir şekilde optimizasyonu yapılmıştı hiç sorun yaşamadım bugüne kadar.


Razor02

Alıntı yapılan: Anestezi - 19 Mayıs 2021, 22:47:55
@Razor02 Yapımcı firmanın üşenmesi daha olası, zira bahsettiğim gibi bir hayranın veya hayran grubunun geliştirici firmanın kendisinde olduğu gibi imkanı olmayacaktır, bu yüzden uğraştırıcı olacaktır hayranlar için, o yüzden çözülebilecek sorunlar çözülüyor.

PC'ler elbette 60 FPS'nin üstünü görebilecek kapasiteye sahip, ancak bahsi geçen o oyunlarda belli bir değerin üstü oynanışı baltalayacağından 30'da sabit kalıp VSync gibi yöntemlerle oynanışı iyileştirmek işi şimdilik çözüyor. Şahsi düşüncem, eğer bir oyunu (Port da olsa, doğrudan PC'ye hazırlanmış da olsa.) 30 FPS'de oynamak en sağlıklısıysa 30'da, 60'ta veya daha üzerinde oynamak sağlıklıysa 60'ta veya daha üzerinde oynamak. hep öyle yaptım, yani, 30'da stabil bir deneyim, buglarla dolu bir 60'tan daha iyi açıkçası.

Valve örneği iyi oldu bu arada, çünkü hem oyunlarını, hem de oyunlarındaki optimizasyonu oldukça beğenirim, hiç öyle özel yama gerektiren sıkıntıları olmadı ne Half Life serisinin, ne Portal serisinin, ne Left 4 Dead serisinin, ne Counter Strike serisinin, ne de geriye kalan serilerin. Bu yüzden şimdi Half-Life indiriyorum, mutlu musun ha? :D

Oyna oyna Half Life serisi güzeldir :)

Alıntı yapılan: Impeccable - 19 Mayıs 2021, 23:23:22
GTA oyunları bu konuda çok sıkıntılı doğru. Özellikle GTA IV'ü anlık donmalar yaşamadan veya fps kaybı yaşamadan oynamak neredeyse imkânsız. GTA V ise tam tersi, mükemmel bir şekilde optimizasyonu yapılmıştı hiç sorun yaşamadım bugüne kadar.

Evet haklısın GTA IV'ü V-Sync ile oynuyorum şuan memnunum fakat kapatırsam hem takılmalar artacaktır hemde videoda geçen buglar başıma gelecektir. V-Sync her zaman iyidir ya yırtılmalarıda önlüyor hem buglarıda tamamen halletmese de (60'a sabitlediği için genelde) azaltıyor. Bu arada dediğim gibi GTA V'te oynayışı etkileyecek kadar bir bug mevcut değil şuanlık fakat FPS yükseldikçe bazı animasyonların sapıttığını görebilirsin örneğin Askeri Kamyonun arkasında sallanan örtü gibi. GTA V serideki en sağlam optimizasyona sahip açıkçası :)


laéx

PS4 den GTA V oynuyorum Story modda bir sorun olmuyor fakat Onlineda ben dahil tüm herkes bazı yerlerde özellikle köprü, araç ve yayaların bulunduğu yerlerde oyunun 30 FPS olduğunu varsayarsak crashlara ve droplara sebep olabiliyor. GTA V'in Story modda 30 FPS de hiç bir sorun görmedim şuana kadar. PS5 konsolunda 60 FPS destekleniyor fakat PS5 de GTA V incelemelerini araştırmadım, belki 60 FPS olduğu için bu sorunlarla karşılaşılmiyordur. Ayrıca konsollar için şöyle bir durum var konsol 60 FPS desteklemiyorsa Rockstar veya başka oyun geliştirici firmalar oyunu 60 FPS destekletse bile konsollarda 30 FPS den yukarı çıkmayacaktır. Yani bu PS veya Xbox konsolları için geçerli. Yeni jenerasyon konsollarda 60 FPS desteği mevcut ama.
Son düzenlenme: 20 Mayıs 2021, 13:56:25 Volkan

KamilPanpa37

Eski nesil 30 Fps çalışan oyunları 60 Fps'nin bile üstünde PS5 ve Xbox series X gibi yeni jenerasyon konsollara çok rahat çıkartırlar. Ama 30 FPS için programlanmış ve optimize edilmiş bir oyunun, 60 fps olarak çalışması yeni jenerasyon konsollarda fiziksel ve mekaniksel sorunlar  teşkil eder, aynı PC'de olduğu gibi. Onun için şu saatten sonra  :rockstar:  ve bir çok oyun firmasının Old gen oyunları 60 FPS'ye optimize etmek için kafa yoracağını pek zannetmiyorum. Tabi yeni nesil ve bu neslin biraz gerisinde kalmış oyunlar açısından yeni jenerasyon konsollarım 60 Fps gücünü en uç noktasına kadar kullanacaklardır.
Son düzenlenme: 20 Mayıs 2021, 15:36:18 KamilPanpa37
 

Razor02

Alıntı yapılan: Volkan - 20 Mayıs 2021, 13:50:25
PS4 den GTA V oynuyorum Story modda bir sorun olmuyor fakat Onlineda ben dahil tüm herkes bazı yerlerde özellikle köprü, araç ve yayaların bulunduğu yerlerde oyunun 30 FPS olduğunu varsayarsak crashlara ve droplara sebep olabiliyor. GTA V'in Story modda 30 FPS de hiç bir sorun görmedim şuana kadar. PS5 konsolunda 60 FPS destekleniyor fakat PS5 de GTA V incelemelerini araştırmadım, belki 60 FPS olduğu için bu sorunlarla karşılaşılmiyordur. Ayrıca konsollar için şöyle bir durum var konsol 60 FPS desteklemiyorsa Rockstar veya başka oyun geliştirici firmalar oyunu 60 FPS destekletse bile konsollarda 30 FPS den yukarı çıkmayacaktır. Yani bu PS veya Xbox konsolları için geçerli. Yeni jenerasyon konsollarda 60 FPS desteği mevcut ama.

Zaten 30FPS'lik makina oyun 60 desteklese de çıkamazda dediğim olay eskiden konsollar tamam 30FPS destekliyordu fakat PC'ye portlarken 60FPS'e göre düzenlemeleri gerçekten zor bir şey miydi yoksa sadece üşendikleri için mi yapmadılar onu merak ediyorum. Sanırım zor olmasa da uzun vakit alacak bir iş gibi görünüyor fakat oyunu konsol için hazırlarken bir yandan da PC versiyonunun temellerini atmaya başlamaları lazım baştan aşağı ayarlanan animasyonlar araç fizikleri gibi şeyler. Konsol sürümünü bittiği gibi yayınlamak yerine 60FPS'e uyarlanan PC versiyonunun bitişine doğru yayınlamak daha mantıklı olurdu. Sonrasında ise ilk konsol sürümü duyrulup piyasaya sürülürdü, 1 veya 2 sene sonrasında ise PC versiyonu duyrulup piyasaya sürülürdü.

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 20 Mayıs 2021, 15:31:49
Eski nesil 30 Fps çalışan oyunları 60 Fps'nin bile üstünde PS5 ve Xbox series X gibi yeni jenerasyon konsollara çok rahat çıkartırlar. Ama 30 FPS için programlanmış ve optimize edilmiş bir oyunun, 60 fps olarak çalışması yeni jenerasyon konsollarda fiziksel ve mekaniksel sorunlar  teşkil eder, aynı PC'de olduğu gibi. Onun için şu saatten sonra  :rockstar:  ve bir çok oyun firmasının Old gen oyunları 60 FPS'ye optimize etmek için kafa yoracağını pek zannetmiyorum. Tabi yeni nesil ve bu neslin biraz gerisinde kalmış oyunlar açısından yeni jenerasyon konsollarım 60 Fps gücünü en uç noktasına kadar kullanacaklardır.

Ya eski oyunları düzeltmelerini tabii ki beklemiyoruz zaten öyle bir niyetlerinin hiç ama hiç olmadığıda apaçık orta da ayrıca o işleri fanlar sağolsun yüksek oranda hallettiler çeşitli modlar patchler ile :D ama yeni çıkacak GTA'dan beklentim kesinlikle şu yönde artık temelinde 60FPS'e göre dizayn edilen bir GTA oyunu bekliyorum serinin ilk 60FPS temelli çalışan oyunu ve bundan dolayı seriye yenilik getiren bir oyun olur umarım. Böylelikle bilgisayarda oynarkende ufak animasyon hatalarıda dahil hiçbir büyük veya küçük sorunun kalmayacağını düşünüyorum.