GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım

Başlatan Cerberus., 14 Nisan 2020, 00:09:46

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cerberus.

Selamlar...
Bugüne kadar oyunun Beta içeriğiyle ilgili pek çok paylaşım yapıldı ancak oyunun Beta ve Alpha süreçlerinde kırpılan kısmının önemsiz yan görevlere ve yan karakterlere ait olduğuna ilişkin yanlış bir kanı ortada. Bence GTA Vice City'nin hikayesi ve senaryosu düşündüğümüzden daha ciddi oranda bir kıyıma maruz bırakıldı.

Bunu söylememin bir kaç sebebi var. Ancak Pastor Richards ve B.J. Smith gibi karakterler hiçbir zaman oyuna ağırlığını tam manasıyla veremedi. Hatta ve hatta Candy Suxxx'ın dahi oyuna tam olarak yansıtılmadığını düşünüyorum. Sebeplerini sıralamadan önce biliyorsunuz Mr.Moffat isimli karakter oyundan kaldırıldı Pastor Richarda ve B.J. Smith sadece Cutscene karakteri olarak yer aldı, Tommy ile Mercedes arası telefon konuşmaları kırpıldı ikilinin ilişkisi kesildi. Alex Shcrub'ın tek önemi eşcinsel bir politikacı olması olarak lanse edildi, oyunun başında Tommy ve Ken arasında bazı cutsceneler kırpıldı vs vs. Yani Beta sürecinde bizim bildiklerimiz dışında oyunda ciddi anlamda bilmediğimiz içerik de tahrip edildi bu da hikayede boşluklar yarattığı için GTA Vice City'nin hikayesinde yer alan bazı detaylar yokmuş gibi varsayıldı bu da oyunun bana göre harika olan hikayesinin mükemmel seviyesine çıkabilmesinin önünü kesti. Bu fikre nasıl vardım ? Basit çünkü hiçbir GTA oyununun Ana Hikayesi %22-23 civarı bitmez ancak GTA Vice City'yi sadece 2 saat içinde hiçbir yan görev yapmadan, safehıuse satın almadan sadece Altı tane ASSET satın alarak Sırasıyla Lawyer-Cortez-Diaz-Cortez-Kent-Diaz-Vercetti şeklinde giderek bitirebilirsiniz.

Peki neden böyle bir durum var sizce. Yani sadece oyundaki görevlerin %20'si oyunu bitirmeye yetiyor. Malibu Klübü ve Film Stüdyosuna hatta Love Fist'e, Umberto'ya falan ihtiyaç yok. Çünkü diğer görevleri ana hikayeye bağlayan bütün eklemler oyundan kopartıldı ve oyun kıyıma uğradı. Bu sebeple hikayenin bu parçalarını Ana Hikayeye doğru ve tutarlı biçimde bağlayamadılar haliyle %22 ile bitirilebilen tek GTA olarak tarihe geçti.

Neler peki bu parçalar tek tek bakalım.
1-) Apartment 3C Gizemi
GTAWiki sayfalarında yer alan bie teoriye göre aslında 3C Katliamı Tommy'nin gerçekleştirdiği bir katliamdır. Sadece Scarface göndermesi olarak planlanmamıştır. Leo Teal'in telefonunu aldıktan sonra bizi arayan ve Umberto sandığımız kişi aslında Diaz'ın anlaşmayı baltalayan eşcinsel suikastçileri Moowesha ve Eugene ikilisinden birisidir. Beta'da gelen telefon konuşması üzerine bu ikisini öldürüp 3C Katliamı olarak geçen olayı gerçekleştirecekken bu olay oyundan kesilmiştir. Leo Teal'in iki karakterle de eşcinsel ilişkisi vardır.

2-)Avery Carrington'ın anlamsız sevgisi.
Avery Carrington için oyunda 3 görev yapıyoruz ancak bu 3 görevi yapmasak bile oyunun ilerleyişinde bize mani olan herhangi bir durum yok. İlk kez tanıdığımız ve çok da bağlantımız olmayan bu karakter niçin biz malikaneyi ele geçirince bize gaz veriyor, tavsiyelerde ve önerilerde bulunuyor, Diaz'ı öldğrdüğümüzde neden kutlamaya geliyor ? Bariz bir şekilde bu adamın Diaz'ı öldürmeden önce tamamlanması gereken kilit görevleri vardı ve yine tahminimce bu görevler kırpıldı o yüzden A'nın görevleri ana hikayede boşluğa düştü bu sebeple hikayeyi bitirmek için zorunluluk olmaktan çıkartıldı. Oyunun betasında yer alıp kendisinde olmayan Gator Keys isimli mekandan bahsedildiğini unutmayalım. Radyolarda dönen Shay Acres reklamı da var elbette. Bununla bir bağlantısı mı var acaba ? Neden olamasın ?

3-) Cortez'in kaçışı, Cortez-Candy ilişkisi
Yine hikayedeki bir başka boşluk Cortez'in hikayeden ayrıldığı görevin oyunun senaryosuna herhangi bir etkisi yok. Halbuki Tank çaldığımız görev de en az bu görev kadar hikayeye etkisi olmayan senaryonun ilerlemesi açısından anlamsız bir görevdi. Fakat o görevi senaryoyu tamamlak ve Lance'i kurtarma görevi için yapmak zorundayken bunu yapmak zorunda değildik. Sebebi ne olabilir ? Cortez'in bağlantılarına baktığımızda Donald Love, Pastor Richards B.J. Smith ve Alex Schrub isimlerini görüyoruz. Bu isimlerle bağlantımız büyük ihtimalle Cortez şehirden kaçtıktan sonra veya şehirden kendini kaçmış gibi gösterdikten sonra gelişecekti ancak hiçbir şekilde böyle bir olay gerçekleşmedi. Cortez'in sahte kaçış organizasyonu planladığına dair beni düşünmeye iten esas şey film stüdyosu görevlerini tamamladıktan sonra Malikanede gördüğümüz p**nografik içerikli fotoğraflarda Cortez'in açık bir şekilde Candy ile ilişkiye giriyor olmasıydı işte burda tam anlamıyla yerine oturmayan bir şeyler var. Muhtemelen bir şekilde Cortez bağlantısıyla Donald Love, Pastor, Alex ve B.J ile iş yapacaktık bunun bir noktasında Candy'de yer alacaktı ancak bu planlar her nedense gerçekleşmedi ve Cortez'in hikayesi bu şekilde yarım bırakıldı. Tabi bu yaşananların ana hikayeye bir etkisi olur muydu bilinmez ancak yan görev olarak tıpkı Phil'in görevleri veya çetelerin görevleri gibi oyunda varlıklarını devam ettirebilirlerdi ancak olmadı. Tabi Sonny ile olan ana hikayemize etkisi de olabilirdi. Ayrıca Tommy'nin menajeri öldürdüğü görevde Candy Suxxx'la ilk karşılaşma anında sanki onu önceden tanıyormuş gibi diyaloğa girmesi de gözden kaçmaması gereken ve beni bu şekilde düşünmeye iten başka bir detay.


4-) Malibu Club-Banka Soygunu-Mr.Moffat.
Malibu Klübü oyunun en pahalı ve de şehrin en gözde mekanlarından birisi. Peki burayı satın alan kişinin planlayacağı ilk şey neden banka soymak olsun ? Ne alaka yani ? Rakip klüplerle mücadele edersin, haraç kesmeye çalışanları haklarsın, Bodyguard falan işe alırsın ama banka soymazsın neticede. Belki para aklamak için bu işletmeyi satın almak bir noktada mantıklı gözükebilir ancak en temelde nu banka soygunu tıpkı sahte para basma hadisesi gibi bir sebepten ötürü gerçekleşmiş olabilir. Oyunda maalesef bunun da ucu açık sebepsiz yere birdn banka soyma planları yapıyoruz. ve bu da bana kalırsa bu olay Mr.Moffat'la bağlantılı gözüküyor. Moffat'ın Vercetti'den para istediğine dair ses kayıtlarını buna delil olarak gösterirsek Moffat'ın Liberty City yada Forelli bağlantılı bir karakter olduğunu düşünmemek için hiçbir sebep yok. Cap The Collector görevinin bir numaralı sebebi yine kendisi olabilir ve yine bana kalırsa bu sebeple Malibu Club zorunlu satın alınması gereken bir yerken oyundan çıkartılmış ve banka soygunu sebepsiz kalmış olabilir.

5-) İkizler.
Biri Pole Position'ın arka odasında dans eden diğeri ise Malibu'da barmenlik yapan hatunlar. Gta vice city afişlerinde elinde Martini tutan kızdan bahsediyorum. Evet ta kendisi oyunda yer almadığı düşünülse de gerçek bunun tam tersi. Diaz'la nasıl bir birliktelikleri vardı ? Ne iş yapıyorlardı ve neden Tommy onları yok etmedi hikayeyle ilgili ucu açık bir detay da budur. Senaryoya bir etkisi olmasa dahi gizem sayılabilir.

6-) Tommy'nin intikamı
Basit düşünelim anlaşmayı baltalayanın Diaz olduğu anlaşıldığı vakit Tommy neden Sonny'yi arayıp "Anlaşmamızı Diaz bozdu gel Diaz'ı indirelim." demiyor da tüm işlere kendisi koşuyor ? Belli ki şehri ele geçirmek ve Sonny'den kurtulmak istiyor. O zaman biz bunu neden oyunun finalinden önce öğrenemiyoruz. Tommy, SonnyCye karşı bir şeyler planladıysa bunu en başından bilmeliydik. Bu detay yine eksik bırakılmış.

7-) Mercedes-Tommy ilişkisi
Kırpılan telefon konuşmaları ve diğer içeriğe bakarsak sanırım Mercedes'ten de alacağımız bazı görevler vardı görünüşe bakılırsa bunlar da kırpılmış. Hikayeye etkisi olmazdı belki ancak değişik bir tat olurdu. Yazık olmuş.

Baktığımız zaman VC görev sayısı olarak tatmin edici değil çünkü GTA 3, LCS ve VCS gibi oyunlarda bile bu kadar hikaye boşluğu yok ve daga fazla görev var. Görevlerin tamamı da ana hikayeyi etkileyen tarzda.
Özellikle Malibu Club ve Film Stüdyosu görevleri Asset görevi olmaktan çok daha planlı ve detaylı tasarlanmış ancak bu iki Asset sadece Phil'in neden tek kollu olduğunu anlatıp LCS ve 3'e selam çakmak dışında bir işleve sahip değil yani bu Assetleri ve Phil görevlerinin yapsan da olur yapmasan da... Fazlasıyla havada kalmışlar fakat bu kadar kısa ve kırpık planlanmadıklarını tahmin ediyorum. Bir yandan da düşünmeden edemiyorum bu oyunu niye böyle kırptılar ? Vice City maalesef daha destansı bir oyun olmasına, şehre hakim olma hissi uyandırmasına ve GTA Serisi içersinde ne ALFA karaktere sahip olmasına rağmen her zaman San Andreas'ın gölgesinde kalmıştır. Sebebinin hikayesindeki boşluklar olduğunu ve görev içeriklerinin tatmin edici olmaması olduğunu tahmin ediyorum. Oyunu her bitirdiğinizde damağınızda hoş bir tat kalıyor ama asla doyurmuyor. Hep bir yarım kalmışlıkla karışık hüzün hissediyorsunuz. Öte yandan SA veya LCS'de bu durum tam tersi. Kabir azabı gibi oyunlar ve oynamakla da bitmiyorlar GTA'da her zaman Filler görevlerden şikayetçi olmuşumdur ve Rockstar da hep bu Filler görevleri bol tutmuştur ancak Vice City'de bırak filler görevi hikaye boşluklarını dolduran temel yapıtaşı görevler bile kırpılmış olduğu için görev fazlalığından değil görev azlığından şikayet etmişimdir her zaman. Öte yandan LCS veya SA öyle oyunlar değil mevzubahis görevse bohça gibi doldurulmuş. Konuya dönersek; benim düşünceme göre oyunun Alpha ve Beta aşamalarında çok fazla kırpma gerçekleşmiş bu oyunun hikayesinde yer alan kopukluklardan bariz belli. Hatta bildiğimizden ve öğrendiğimizden daha fazla olduğunu tahmin ediyorum ne var ki ispatlayamam. Bu sebeple oyun biraz aceleye gelmiş diyebiliriz yapımcıları bu duruma iten oyunun yapım sürecindeki mali sıkıntılar da olabilir elbette. Ray Liotta'nın kaprisleri vs. Bugün maalesef oyunun Beta ve Alpha sürümlerine veya bu süreçte oyunu test eden testerlara ulaşma şansı olmadığı için bu içeriği mod olarak canlandırmamız mümkün değil. Genelde bütün VC Beta başlıklı modlar yarım kalmaya mahkum bu sebeple. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar ? Görüşlerinizi alayım ? Belki sizlerde kendi teorilerinizi yazarsanız mantıklı bir sonuca varabiliriz bu konu hakkında.
Son düzenlenme: 14 Nisan 2020, 03:53:42 Alpha_35
GTATurk geçmiş nicklerim:
- ismailykhayrani, IroniQ, Alchol, Graphic Violence, Cerberus

GERÇEKLERİ TARİH YAZAR TARİHİ DE
"GALATASARAY"

Eamon

Hiç bir GTA oyunu hakkında bu kadar düşünmedim ve düşünmenizi de tavsiye etmiyorum doğrusu. Oyunun yapımcıları bile bu kadar düşünmemiştir bence.

Bugünün güzel zamanları, yarının üzücü düşünceleridir.

Cerberus.

Bir GTA formunda ne düşünmemizi öneriyorsun Einstein ?

Forumun temasına ve konseptine uygun bir konu açtım burda. Konuya katkı yapmayacaksan çık gt boş yapma.

Herkes sınırını bilecek sana mı kaldı benim ne yaptığım ne hakkında ne kadar düşündüğümü değerlendirmek ? Ukalalığını başka yerde yap.
Son düzenlenme: 14 Nisan 2020, 00:47:24 Alpha_35
GTATurk geçmiş nicklerim:
- ismailykhayrani, IroniQ, Alchol, Graphic Violence, Cerberus

GERÇEKLERİ TARİH YAZAR TARİHİ DE
"GALATASARAY"

mayob

Sonny-Tommy dinamiği oyunun temel yapı taşı olmasına rağmen ne yazık ki Keep Your Friends Close görevinden önce pek üzerinde durulan bir husus değil. Oyun boyunca Tommy'nin şehri ele geçirme hikayesini oynuyoruz. Arada sırada arayıp parasını soran Sonny'yi ise oyalıyoruz. Tommy'nin şehirdeki yükselişini gören Sonny, adamlarını yolluyor ve Tommy'nin mekanlarından haraç kestiriyor. Akabinde de bizzat Vercetti Estate'e gelerek Tommy'den parasını istiyor. Tommy, Print Works'te bastığı sahte paraları Sonny'ye kakalamaya çalışırken Lance Vance'in Sonny'ye çoktan öttüğünü anlıyoruz. (Bu yüzden Print Works görevleri yapılmadan son görev açılmıyor.) Ve bu noktada anlıyoruz ki Tommy'nin derdi kesinlikle Sonny'nin parasını bulmak değil, şehrin patronu haline gelmekmiş. Gerekçe olarak da Sonny yüzünden on beş yıl hapis yattığını gösteriyor. (Bilindiği gibi Tommy, Sonny adına birini temizlemek isterken tuzağa düşüp bir yerine tam on bir kişiyi harcamak zorunda kalmıştı.) Bütün bu detaylar ana senaryo açısından hayati öneme sahipken neden yalnızca son görevde öğreniyoruz? Leo Teal neden ufak bir görevde öldürdüğümüz basit bir adam? Alışverişi basan üç kişiye ne oldu?

Özetle ana senaryo kısa olmakla beraber çok geri planda işleniyor. Oyundan pek çok görev, karakter ve telefon görüşmeleri de silinmiş. Keşke içeriği biraz daha doldurup ana hikaye hakkında detaylara yer verselerdi.


Vengeance

Sadece bilinçli oyuncuların dikkat edeceği güzel detaylara değinmişsiniz. Umarım oyundan çıkarılan, belki de çıkarılmak zorunda kalınan detayları bir gün remastered sürümünde görebiliriz.


Enkei

Bu konuyla ilgili hiçbir fikrim yoktu. Bazı yerleri şaşkınlıkla okudum cidden. Harika bir içerik olmuş ellerine sağlık.


Vupsen

Muhteşem tespitlerde bulunmuşsun.Bazı bölümlerde bu olay veya bu görev çok saçma dediğim oluyordu ama hiç senin kadar detaylı durmadım üzerine.Gerçekten dediklerinin her biri ayrı soru işareti.
Forumda paylaştığın için teşekürler.


keronazo

Yine de GTA serilerinde beni kendine en çok sevdiren Tommy oldu, kendimi en çok Tommy'e adayabildim GTA serisinde. Umarım artık Tommy'e ne olduğuna dair bir ayrıntı getirirler.

Suç ve Ceza kısa filmime ulaşmak için tıklayın

Lineopth

Bu kadar ayrıntıya dikkat etmen harika bence. Eline sağlık aklına sağlık. Bu işin adamısın.


Uzzy

Bütün bunları Rockstar'ın acemiliğe verebiliriz, birbirinden kopukluk olan kısımlar vesaire. Konu çok iyi eline sağlık.


Tommy Vercetti

Bunlara ben bile dikkat etmemiştim. Çok iyi şeyleri tespit etmişsin, insanın oyuna girip tekrar dikkat ederek oynayası geliyor. Emeğine sağlık. :helal: :gtavc:


lazlow

Katılıyorum çok boşluk var özellikle çoğu görevi yapmasak da oyunu bitirebilme özelliği olması can sıkıyor. En azından son göreve gelene kadar bütün ara sahneli görevleri bitirebilmemiz gerekiyordu. Ben her oyuna başladığımda bütün görevleri yaparım, işletmelerde de matbaayı en son alırım. Bunlar arasında bir bağlantı olması gerekiyordu. Bir de GTATurk zamanında da Pastor Richards'ı görünce merak edip forumda sormuştum. Pastor Richars sadece 1 görevde figuran olarak durup sadece radyoda reklamının yer alması gereken bir karakter olamaz, onun için bile ayrı artwork mevcut. Seslendirenin öldüğü için karakterin kaldırıldığını öğrenmiştim. 


Lé Spîke

Oyunların betaları, yaşadıkları vb. hakkında ilgim olmadığı için VC'yi sadece oynayıp geçmiştim. Hikaye bana da çok boş geliyordu ama dediğim gibi ilgim yoktu. Güzel ve detaylı bir konu olmuş. Benim tek merak ettiğim şey şu;

Lance son görevde koskoca şehri ele geçirmiş Tommy varken neden Sonny'nin yanında yer aldı? Ben orada çok sıkılmıştım. Bitirip kapattım San Andreas kadar bile açmadım. :hayir:

Keşke bu konulara ilgi duysam. :uzgun:

         

miru

ulan ağustos 2018de dedimki bi giriyim.3 gün boyunca oynadım lan bütün görevleri yaptım o son görev bi açılmadı bende başlarım lan diyip bıraktım keşke biraz daha uğraşsaydım bütün görevleri yapıp son finali yapmayıncada bitirmiş saymadım kendimi.şimdi girmeye kalktım fps kilidi falan var kötü gözüküyo oynasayım gelmedi.pişmanlk duyuyom


mayob

Alıntı yapılan: North - 14 Nisan 2020, 19:37:50
ulan ağustos 2018de dedimki bi giriyim.3 gün boyunca oynadım lan bütün görevleri yaptım o son görev bi açılmadı bende başlarım lan diyip bıraktım keşke biraz daha uğraşsaydım bütün görevleri yapıp son finali yapmayıncada bitirmiş saymadım kendimi.şimdi girmeye kalktım fps kilidi falan var kötü gözüküyo oynasayım gelmedi.pişmanlk duyuyom
Birkaç adımda oyunu sorunsuz 60 FPS oynayabilirsin:

01 - İlk önce gta_vc.exe'nin v1.00 sürümünü indirmen gerek.
02 - Daha sonra da Silent Patch'i yüklemen lazım. Silent Patch oyunu sorunsuz açmaya ve pek çok bug'dan kurtulmaya yarıyor.
03 - Son olarak da Vice City Limit Adjuster indirip FrameLimit = 30 yazan yeri 60 olarak değiştirmelisin.
Son düzenlenme: 15 Nisan 2020, 02:26:46 mayob