GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım

Başlatan Cerberus., 14 Nisan 2020, 00:09:46

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

heister


chinohead

Alıntı yapılan: mayob - 14 Nisan 2020, 00:56:29
Leo Teal neden ufak bir görevde öldürdüğümüz basit bir adam? Alışverişi basan üç kişiye ne oldu?
Aslında bu gibi detaylarda birer kurgu tekniğidir, oyun bittikten sonra bu karakterler hakkında düşünmenizi isterler. Karakterin geçmişi hakkında soru işaretleri bırakmak yanlış bir kurgu tekniği değil yani aslında. Rockstar'ın niyeti bu muydu bilmiyorum ama eğer buysa başarılı olmuşlar demektir oyun çıktıktan 18 yıl sonra bile hala bunları konuştuğumuza göre.

ücret karşılığında filterscript, gamemode yaptırmak için: chinohead@yahoo.com

mayob

Alıntı yapılan: manhunt - 19 Nisan 2020, 15:54:52
Alıntı yapılan: mayob - 14 Nisan 2020, 00:56:29
Leo Teal neden ufak bir görevde öldürdüğümüz basit bir adam? Alışverişi basan üç kişiye ne oldu?
Aslında bu gibi detaylarda birer kurgu tekniğidir, oyun bittikten sonra bu karakterler hakkında düşünmenizi isterler. Karakterin geçmişi hakkında soru işaretleri bırakmak yanlış bir kurgu tekniği değil yani aslında. Rockstar'ın niyeti bu muydu bilmiyorum ama eğer buysa başarılı olmuşlar demektir oyun çıktıktan 18 yıl sonra bile hala bunları konuştuğumuza göre.
Dostum böyle kurgu tekniği mi olur? Leo Teal önemsiz bir karakter olsa dediğin doğru olabilirdi ama senaryo açısından önem arz eden bir karakterin bu kadar geri planda olması ne yazık ki oyundan birçok şeyin çıkarılmış olduğunu kanıtlıyor.


chinohead

Alıntı yapılan: mayob - 19 Nisan 2020, 16:21:03
Dostum böyle kurgu tekniği mi olur? Leo Teal önemsiz bir karakter olsa dediğin doğru olabilirdi ama senaryo açısından önem arz eden bir karakterin bu kadar geri planda olması ne yazık ki oyundan birçok şeyin çıkarılmış olduğunu kanıtlıyor.
Bazı filmlerde görüyoruz ki (örneğin profil resmindeki Brad Pitt'in başrol oynadığı Se7en filmi) karakterlerin geçmişi hakkında birçok boşluk bırakılmış. Nereden geldiğini, nerede doğduğunu, hobilerini, fobilerini, hiçbir şeyini bilmiyoruz. Sadece ismi ve ondan sonra olanlar gösteriliyor. Leo Teal'in önemsiz karakter olduğunu söylemiyorum. Sadece karakter hakkında az bilgi olması Rockstar'ın bunu düşünmediği anlamına gelmez diyorum.

ücret karşılığında filterscript, gamemode yaptırmak için: chinohead@yahoo.com

mayob

Alıntı yapılan: manhunt - 19 Nisan 2020, 18:01:58
Alıntı yapılan: mayob - 19 Nisan 2020, 16:21:03
Dostum böyle kurgu tekniği mi olur? Leo Teal önemsiz bir karakter olsa dediğin doğru olabilirdi ama senaryo açısından önem arz eden bir karakterin bu kadar geri planda olması ne yazık ki oyundan birçok şeyin çıkarılmış olduğunu kanıtlıyor.
Bazı filmlerde görüyoruz ki (örneğin profil resmindeki Brad Pitt'in başrol oynadığı Se7en filmi) karakterlerin geçmişi hakkında birçok boşluk bırakılmış. Nereden geldiğini, nerede doğduğunu, hobilerini, fobilerini, hiçbir şeyini bilmiyoruz. Sadece ismi ve ondan sonra olanlar gösteriliyor. Leo Teal'in önemsiz karakter olduğunu söylemiyorum. Sadece karakter hakkında az bilgi olması Rockstar'ın bunu düşünmediği anlamına gelmez diyorum.
Zaten ben de karakter hakkında az bilgi verilmesinden şikayetçi değilim. (Ki zaten 3D evrenindeki karakterlerin %100'e yakın bir kısmı hakkında bilgimiz yok. Ancak wiki sayfalarından öğrenebiliyoruz.) Benim bahsettiğim şey, karakterin senaryoya yedirilme biçimi. Rockstar ne yazık ki bu hususta başarısız olmuş. (Beta sürecinde Leo Teal hakkında daha fazla içerik olduğu söyleniyor.) Se7en ile Vice City'yi karşılaştırman da komik olmuş. :)


Cerberus.

Afedersiniz de bu bir GTA oyunu Kubrick yada Nuri Bilge Ceylan filmi değil kalkıp kurgu üzerinden bilerek boşluk yaratsın. GTA serisi gerek düz anlatımı gerekse boş hikayeleri ve saçma karakterleri ile bunu yapacak son seri. (VC bu dediklerimden muaf ancak boşluk bırakarak kurgulanacak düzeyde sanatsal bir anlatısı yok.)
Son düzenlenme: 19 Nisan 2020, 20:28:56 Cerberus.
GTATurk geçmiş nicklerim:
- ismailykhayrani, IroniQ, Alchol, Graphic Violence, Cerberus

GERÇEKLERİ TARİH YAZAR TARİHİ DE
"GALATASARAY"

Denizcankaya97

GTA Vice City ile zamanında fazla vakit geçiremediğim için oynadığım dönemde böyle açıklara dikkat edememiştim. Sağlam noktalara parmak basmışsın. Keşke Rockstar oyunu 1-2 yıl daha geç çıkarıp hikayedeki açıkları kapatsaymış diyorum ama tabi dönemin şartları gereği maalesef böyle bir şey mümkün olamazdı.


Impeccable

Öncelikle elinize sağlık güzel bir noktaya değinmişsiniz, ben hikâyedeki bu kopuklukları yapımcının bazı görevleri, sahneleri ve ses kayıtlarını silmesine bağlıyorum. Ray Liotta ile sorun yaşamalarının başlıca nedenlerinden birisi de bu zaten.


Bilinmeyen Bey

Adam haklı

Güzel anlatmışsın, helal :helal:


Cerberus.

Güzel konu bir daha hortlatalım herkes okusun :helal:

GTATurk geçmiş nicklerim:
- ismailykhayrani, IroniQ, Alchol, Graphic Violence, Cerberus

GERÇEKLERİ TARİH YAZAR TARİHİ DE
"GALATASARAY"

lazlow

Bu konuya daha önce yorum yapmışım ama konuyu tekrar görünce eklemek istediklerim için yeniden bir yorum yazayım dedim.

Nasıl Tlad ve Tbogt oyunları GTA IV için ek paket olarak çıkarılmış oyunlarsa GTA Vice City de GTA 3 için başta ek paket olarak düşünülmüş, sonradan ana oyun haline getirilmiş. Harita zaten küçük ve bütün görevlerin sayıları bu harita için yeterli ama en azından kritik durumlar için açıklayıcı bazı görevler olsaydı da boşluk bir nebze olsa kapansaydı.

Bir de bazı görevleri isteğe bağlı yapma olmasaydı keşke de oyunu bitirmek isteyenler bütün görevlerin tadını çıkararak oynasaydı. Yani Love Fist, Motorcular, Kübalılar, Haitiler ve İşletme görevlerini tamamlayınca son görevler açılsaydı. Mesela Kübalılar ve Haitililer görevleri yapılırken bir denge vardı. Sürekli Kübalıların görevlerini yapınca son göreve gelince "Bu görevi başlatmak için Haitilerin görevlerini tamamlayın" gibi uyarı veriyordu. Demek ki böyle bir denge gelebiliyormuş. O halde bu özelliği tamamen oyuna getirmek imkansız da değilmiş.

GTA 3'ün bende de ayrı yeri vardır ama oyunda daha çok bir banka soyguncusunun uğradığı ihaneti, intikam alma hırsıyla beraber bütün oyundaki herkesin ana odağı şehre giren spank adlı uy****rucu üzerineydi ve bu da hikayeyi biraz boğuyordu. Tabii GTA 3 seriye yeni bir soluk getirdiği için bu konuda eleştirmeye gerek yok. Vice City'de ise hikaye daha zengin. Görevleri genel olarak beğeniyorum. 80'lerin Amerika temasına göre gangsterler, çete savaşları, uy****rucu tacirleri, silah kaçakçıları, gece hayatı, motor çeteleri, rock grupları, 80'ler sosyetesi, yetişkin film endüstrisi. Hemen hemen hepsine değinilmiş ve oyundaki ana hikayenin yanında her yan karakterin ayrıca hikayesi var ve bu yanıyla GTA 3'ün önüne çıkıyor. Ama işte bu görevler diğer oyunlar gibi bir zincire oturtulsaydı daha iyi olurdu. Zaten toplam kaç görev var, bari bu oyunda isteğe bağlı yapılan görevler olmasaydı.

Harita küçük olduğu için de mini oyunlar da eklenebilirmiş. Mesela Malibu kulübünde işletme görevleri ve katliam yapmak dışında daha çok etkileşime geçilebilirmiş. Ya da golf kulübünde golf oynayabilirdik. Yani golf oynamak oyunun motoruna göre zor olur muydu bilmiyorum ama oyuna eklenen kocaman golf kulübü, golfçü gruplar ve giyebildiğimiz golfçü kıyafeti en azından tek bir görev için olmasaydı da oraya sık sık uğrayabileceğimiz bir neden olsaydı.


Black Mesa

Vice City tam bir oyundan çok DLC gibi zaten o yüzden bahsettiğin boşluklar cidden var. Daha uzun bir oyun olsaydı eğer daha mantıklı şeylerden bahsedebilirdik.


yusufir

Alıntı yapılan: Black Mesa - 18 Ağustos 2022, 21:59:50
Vice City tam bir oyundan çok DLC gibi zaten o yüzden bahsettiğin boşluklar cidden var. Daha uzun bir oyun olsaydı eğer daha mantıklı şeylerden bahsedebilirdik.


Oyun zaten ilk başta GTA 3'ün ek paketi olarak planlanmış. Hatta o dönem Rockstar Games bu oyunu ortaya çıkardığında, oyuncular bunun GTA 3'ün bi ek paketi olduğunu bile düşünmüşler.