GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi
20 Ocak 2025, 02:26:33

Tommy Vercetti neden yüzemiyor?

Başlatan chmyera, 13 Nisan 2020, 16:29:08

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

gtadelisi

Bunların cevabını oyun motoru veriyor. O zamanlarda oyun motoru bu kadar animasyona, detaya izin vermiyordu sanırım.


KamilPanpa37

Alıntı yapılan: Cerberus. - 16 Nisan 2020, 10:47:09
Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:56:55
Alıntı yapılan: chmyera - 14 Nisan 2020, 17:36:28
Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:11:45
Gta III dönem olarak 2000'li yıllarda geçiyor ve Claude Speed'de liberty şehrinde yüzemiyor,bunun kesinlikle 80'lerde ki Mıamı şehrindeki köpek balıkları ile pek ilgisi yok,evet bununla ilgili Gta forumlarında ve youtube kanallarında bir sürü teoriler ve içerikler var ama bana mantıklı gelmiyor.Kısacası  :rockstar:  çok eski açık dünya oyunlarında tam olarak fizik motoruna optimize edemediği için karakter yüzemiyordu.
vcs ile aynı oyun motorunu kullanmıyormuydu
VCS ile aynı motordu renderware kullanıyordu evet,karakter orada yüzebiliyordu ama bu mekaniksel anlamda düzgün çalışabilen bir sistem değildi,hatta San Andreas'da bile sıkıntılı çalışıyordu.

Tommy yüzemez, Tommy değil VCS ve SA dışında hiçbir oyundaki hiçbir karakter yada NPC, PED yüzemez. Sebebi nedir bilmiyorum ? O dönem bu mekaniği geliştirme ihtiyacı hissetmemiş olabilirler. Zaten oyunun XBOX ve mobil versiyonları dışında Solid (Katı) Zeminli bir deniz tabanı mevcut değil. Bu sebeple, Yüzse bile oyunun Oblivion'ından (Boşluk) aşağıya düşmesi olası. Sa'daki yada VCS'deki gibi bir yüzme mekaniği olması beklenemez kısaca.

Bilinenin aksine VCS ve LCS Renderware kullanmaz. Renderware kullanan son Rockstar oyunu Bully idi.

Daha sonra Criterion Games'ten R* lisans istedi Criterion okey dedi ancak EA, Rockstar'a lisans kullanım hakkı vermedi. Bunun üzerine Rockstar SanDiego Vice City'nin yapıldığı Renderware üzerine onu temel alarak kendi motorunu geliştirdi ve "RAGE"in temeli atıldı.

Bu sebeple Bully'nin 2008'de çıkan PC sürümü RenderWare kullanmaz Gamebryo kullanır. Max Payne 2'nin PS2 sürümü RenderWare kullanırken PC sürümü Gamebryo kullanır. RenderWare PS2 optimizasyonu çok güçlü bir motordu. O dönem piyasayı domine ediyordu ancak EA kendi oyunlarında bu motoru kullanmıyordu. FIFA, NBA Live, NHL, DefJam, NFS, The Sims, C&C gibi EA oyunlarının tamamı EAGL üzerine geliştirildi. 2008'de Take-Two interaktifi 100 Milyar Dolara satın almak için teklifte bulundular. GTA IV PC için çıkışını gerçekleştirmeden bir veya birkaç gün önceydi Take-Two redetti. Sonra zaten mali olarak EA'i de geçtiler.

EA, Criterion'u 2004'te satın aldı. RenderWare ile geliştirilen tüm Rockstar oyunları SA, VC, III, MP2, Bully vs. lisanslarını 2004'ten önce aldılar. 2004'ten sonra EA, Rockstar'a lisans vermedi. Diğer firmalara verdi mi bundan emin değilim ama verdi diye hatırlıyorum.

RenderWare ile piyasaya sürülen son oyun 2008 yapımı Burnout Paradise: The Ultimate Box'tır. Bu oyundan sonra Criterion NFS serisini geliştirmiş ve NFS: Hot Purusit ve NFS: Most Wanted oyunlarını çıkartmıştır. Bu oyunları çıkarttığı motor olan "Chameleon Engine" RenderWare'ın geliştirilmişidir.

RenderWare'ın hikayesi kabaca böyle. Çok güçlü ve piyasayı domine eden (özellikle PS2'de) bir motordu. EA niyeyse destek vermemeyi seçti. Rockstar için destek vermemelerinin sebebi Rockstar'ı köşeye sıkıştırıp satın almaktı adamlar RAGE'i çıkartınca iş işten geçti.

RenderWare'ın artısı kolay adapte ve optimize edilebilen ve yaygın kullanılan bir motor olmasıydı EA bunu tercih etmedi ve Chameleon'a da destek vermediler aynı şekilde. Ne buluyorlarsa o çöp Frostbite'da. Aynısı RAGE için de geçerli sistem ve donanım düşmanı PC özürlüsü bir motor. Hantal ve oyuncuyu yoran mekanikleri var ikisinin de. Tamamen Console Friendly kafa ürünü.

İkisi de asla bir RenderWare değil olamaz da.
Şimdi biraz göz attım söylediklerin tamamen wikipedia kaynaklı somut bilgiler VCS ve LCS serileri için kullanılan motor Rocsktar leeds sütüdyosunun geliştirdiği 'Leeds Engine' isminde bir motormuş, renderware motorunun daha geliştirilmiş ve teknik sorunlardan giderilmiş ve optimize edilmiş versiyonu diyebiliriz. Ben VCS ve LCS serilerini Pc'de psp emülatör ile oynayıp bitirdiğim için grafikler ve mekanikler aynı geldiği için Renderware'dir diye doğaçlama yapmıştım, oyun Renderware kullanmıyormuş,bilgilendirdiğin için teşekkürler en azından öğrenmiş oldum. Bu arada EA ve Rockstar Games arasında ne muhabbetler dönmüş haberimiz yok. :D
Son düzenlenme: 17 Nisan 2020, 14:49:26 KamilPanpa37
 

chmyera

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:56:55
Alıntı yapılan: chmyera - 14 Nisan 2020, 17:36:28
Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:11:45
Gta III dönem olarak 2000'li yıllarda geçiyor ve Claude Speed'de liberty şehrinde yüzemiyor,bunun kesinlikle 80'lerde ki Mıamı şehrindeki köpek balıkları ile pek ilgisi yok,evet bununla ilgili Gta forumlarında ve youtube kanallarında bir sürü teoriler ve içerikler var ama bana mantıklı gelmiyor.Kısacası  :rockstar:  çok eski açık dünya oyunlarında tam olarak fizik motoruna optimize edemediği için karakter yüzemiyordu.
vcs ile aynı oyun motorunu kullanmıyormuydu
VCS ile aynı motordu renderware kullanıyordu evet,karakter orada yüzebiliyordu ama bu mekaniksel anlamda düzgün çalışabilen bir sistem değildi,hatta San Andreas'da bile sıkıntılı çalışıyordu.
bunu öğrendiğim iyi oldu.

Alıntı yapılan: gtadelisi - 17 Nisan 2020, 12:52:48
Bunların cevabını oyun motoru veriyor. O zamanlarda oyun motoru bu kadar animasyona, detaya izin vermiyordu sanırım.
belkide veriyordu :D

Alıntı yapılan: lazlow - 15 Nisan 2020, 21:37:05
Çünkü San Andreas'a kadar yüzme özelliği üzerine daha düşünülmemişti. Hikayeye göre bir teorisi vardı o da köpek balıkları yüzünden yüzmemesi. Tabii asıl sebep ilk dediğimdi.
köpekbalıkları favorim
Son düzenlenme: 18 Nisan 2020, 15:38:27 Levi Sebep: spam iletiler birleştirilmiştir.

RaideNN

sanandreasrpg.com v2 #çokyakında

keronazo

Suç ve Ceza kısa filmime ulaşmak için tıklayın


TRSinan28

Köpekbalığı olabilir diyecektim ki, San Andreas'ta denizin altına inince köpekbalıkları var. O zaman orada nasıl yüzüyoruz? Kafa karıştırıcı. :)


kracauer

Deniz altı kısmını yapmak zor olduğu içindir belki

Magia Roleplay

Aytuğ

Tommy keke ile aynı kaderi paylaşıyoruz bende yüzemiyorum.


Desky

Rockstar Games bilerek yapmış kaç yıl geçmiş halen konuşuyoruz. :D


MuhannedBatal


[A]krep

Tommy yüzemiyor çünkü GTA III ve Vice City'nin oyun motorlarına yüzme animasyonları eklenemedi. GTA San Andreas'ta aynı motoru kullanıyor ancak oyun motoru revize edildi ve yüzme animasyonlarına elverişli bir motor hazırlandı. Zaten San Andreas'ta CJ'in ve NPC'lerin animasyonlarına bakarsanız, oyun motorunun III ve Vice City'den biraz daha farklı ve daha iyi animasyonlara sahip olduğunu görebilirsiniz.

You have to love yourself a fire.