GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi
20 Ocak 2025, 02:15:28

Tommy Vercetti neden yüzemiyor?

Başlatan chmyera, 13 Nisan 2020, 16:29:08

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

chmyera

Vice city stoiresde yüzebilirken Vice City'de yüzebiliyoruz çok saçma  :uzgun:


Uzzy

Havuza girince eğilip bekleyince boğulmaması peki. :D


Eamon

Aynen katılıyorum çok saçma ve neden yüzemediği belirsiz, ortada net bir sebep yok. Kimileri yok işte Miami de zamanında çok köpek balığı vardı diyor, yok işte oyun motoru şöyleydi, yok işte yapımcıları yapmayı unuttu falan filan.

Bugünün güzel zamanları, yarının üzücü düşünceleridir.

Vanity

GTA V falan değil bu, ne bekliyorsunuz?


Eamon

Bugünün güzel zamanları, yarının üzücü düşünceleridir.

Xchatt

Alıntı yapılan: Vanity - 13 Nisan 2020, 19:58:28
GTA V falan değil bu, ne bekliyorsunuz?
Gta sa da yüzülüyor ikisi de aynı oyun motoruyla yapıldı demek ki yapabilirlerdi.

Sa-Mp 2014-2020

TAKTAK26

Bunun bir hikayesi vardı fakat tam olarak hatırlamıyorum ama bir kaç sebebini biliyorum hikayesi vardı diye hatırlıyorum neyse fazla uzatmadan geçeyim. GTA Vice City'de kimse yüzemiyor farkettiyseniz bunun sebebiyse (Miami) için geçerli bir durum normal olarak çünkü orada genellikle köpek balıkları vs. gerçek hayattada da olmak üzere esinlenerek yapılmış yani oyuna bu yüzden böyle bir şey getirildiğini biliyorum yanlış bilmiyorsam. Çünkü; Miamideki kimse yüzemiyor onu bırak normal bir durum değil bence sadece Tommy Verceti yüzemeseydi başka bir hikayesi olurdu diye düşünüyorum. Sence köpek balığı olan bir yerde yüzmek ister miydin ben olsam şahsen istemezdim niye isteyeyim adamlar baya da güzel yapmış kendi görüş, açım ve düşüncem böyle.

Kanalize!

Lineopth

Rockstar yapmak istemediği için büyük bir ihtimalle.


Tommy Vercetti

Oyun motoru ve zamanında miami'deki köpekbalıklarından diye söyleniyor. Kesinlik yok ama merak çok.


KamilPanpa37

Gta III dönem olarak 2000'li yıllarda geçiyor ve Claude Speed'de liberty şehrinde yüzemiyor,bunun kesinlikle 80'lerde ki Mıamı şehrindeki köpek balıkları ile pek ilgisi yok,evet bununla ilgili Gta forumlarında ve youtube kanallarında bir sürü teoriler ve içerikler var ama bana mantıklı gelmiyor.Kısacası  :rockstar:  çok eski açık dünya oyunlarında tam olarak fizik motoruna optimize edemediği için karakter yüzemiyordu.

 

chmyera

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:11:45
Gta III dönem olarak 2000'li yıllarda geçiyor ve Claude Speed'de liberty şehrinde yüzemiyor,bunun kesinlikle 80'lerde ki Mıamı şehrindeki köpek balıkları ile pek ilgisi yok,evet bununla ilgili Gta forumlarında ve youtube kanallarında bir sürü teoriler ve içerikler var ama bana mantıklı gelmiyor.Kısacası  :rockstar:  çok eski açık dünya oyunlarında tam olarak fizik motoruna optimize edemediği için karakter yüzemiyordu.
vcs ile aynı oyun motorunu kullanmıyormuydu


KamilPanpa37

Alıntı yapılan: chmyera - 14 Nisan 2020, 17:36:28
Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:11:45
Gta III dönem olarak 2000'li yıllarda geçiyor ve Claude Speed'de liberty şehrinde yüzemiyor,bunun kesinlikle 80'lerde ki Mıamı şehrindeki köpek balıkları ile pek ilgisi yok,evet bununla ilgili Gta forumlarında ve youtube kanallarında bir sürü teoriler ve içerikler var ama bana mantıklı gelmiyor.Kısacası  :rockstar:  çok eski açık dünya oyunlarında tam olarak fizik motoruna optimize edemediği için karakter yüzemiyordu.
vcs ile aynı oyun motorunu kullanmıyormuydu
VCS ile aynı motordu renderware kullanıyordu evet,karakter orada yüzebiliyordu ama bu mekaniksel anlamda düzgün çalışabilen bir sistem değildi,hatta San Andreas'da bile sıkıntılı çalışıyordu.

 

lazlow

Çünkü San Andreas'a kadar yüzme özelliği üzerine daha düşünülmemişti. Hikayeye göre bir teorisi vardı o da köpek balıkları yüzünden yüzmemesi. Tabii asıl sebep ilk dediğimdi.


Cerberus.

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:56:55
Alıntı yapılan: chmyera - 14 Nisan 2020, 17:36:28
Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 14 Nisan 2020, 17:11:45
Gta III dönem olarak 2000'li yıllarda geçiyor ve Claude Speed'de liberty şehrinde yüzemiyor,bunun kesinlikle 80'lerde ki Mıamı şehrindeki köpek balıkları ile pek ilgisi yok,evet bununla ilgili Gta forumlarında ve youtube kanallarında bir sürü teoriler ve içerikler var ama bana mantıklı gelmiyor.Kısacası  :rockstar:  çok eski açık dünya oyunlarında tam olarak fizik motoruna optimize edemediği için karakter yüzemiyordu.
vcs ile aynı oyun motorunu kullanmıyormuydu
VCS ile aynı motordu renderware kullanıyordu evet,karakter orada yüzebiliyordu ama bu mekaniksel anlamda düzgün çalışabilen bir sistem değildi,hatta San Andreas'da bile sıkıntılı çalışıyordu.

Tommy yüzemez, Tommy değil VCS ve SA dışında hiçbir oyundaki hiçbir karakter yada NPC, PED yüzemez. Sebebi nedir bilmiyorum ? O dönem bu mekaniği geliştirme ihtiyacı hissetmemiş olabilirler. Zaten oyunun XBOX ve mobil versiyonları dışında Solid (Katı) Zeminli bir deniz tabanı mevcut değil. Bu sebeple, Yüzse bile oyunun Oblivion'ından (Boşluk) aşağıya düşmesi olası. Sa'daki yada VCS'deki gibi bir yüzme mekaniği olması beklenemez kısaca.

Bilinenin aksine VCS ve LCS Renderware kullanmaz. Renderware kullanan son Rockstar oyunu Bully idi.

Daha sonra Criterion Games'ten R* lisans istedi Criterion okey dedi ancak EA, Rockstar'a lisans kullanım hakkı vermedi. Bunun üzerine Rockstar SanDiego Vice City'nin yapıldığı Renderware üzerine onu temel alarak kendi motorunu geliştirdi ve "RAGE"in temeli atıldı.

Bu sebeple Bully'nin 2008'de çıkan PC sürümü RenderWare kullanmaz Gamebryo kullanır. Max Payne 2'nin PS2 sürümü RenderWare kullanırken PC sürümü Gamebryo kullanır. RenderWare PS2 optimizasyonu çok güçlü bir motordu. O dönem piyasayı domine ediyordu ancak EA kendi oyunlarında bu motoru kullanmıyordu. FIFA, NBA Live, NHL, DefJam, NFS, The Sims, C&C gibi EA oyunlarının tamamı EAGL üzerine geliştirildi. 2008'de Take-Two interaktifi 100 Milyar Dolara satın almak için teklifte bulundular. GTA IV PC için çıkışını gerçekleştirmeden bir veya birkaç gün önceydi Take-Two redetti. Sonra zaten mali olarak EA'i de geçtiler.

EA, Criterion'u 2004'te satın aldı. RenderWare ile geliştirilen tüm Rockstar oyunları SA, VC, III, MP2, Bully vs. lisanslarını 2004'ten önce aldılar. 2004'ten sonra EA, Rockstar'a lisans vermedi. Diğer firmalara verdi mi bundan emin değilim ama verdi diye hatırlıyorum.

RenderWare ile piyasaya sürülen son oyun 2008 yapımı Burnout Paradise: The Ultimate Box'tır. Bu oyundan sonra Criterion NFS serisini geliştirmiş ve NFS: Hot Purusit ve NFS: Most Wanted oyunlarını çıkartmıştır. Bu oyunları çıkarttığı motor olan "Chameleon Engine" RenderWare'ın geliştirilmişidir.

RenderWare'ın hikayesi kabaca böyle. Çok güçlü ve piyasayı domine eden (özellikle PS2'de) bir motordu. EA niyeyse destek vermemeyi seçti. Rockstar için destek vermemelerinin sebebi Rockstar'ı köşeye sıkıştırıp satın almaktı adamlar RAGE'i çıkartınca iş işten geçti.

RenderWare'ın artısı kolay adapte ve optimize edilebilen ve yaygın kullanılan bir motor olmasıydı EA bunu tercih etmedi ve Chameleon'a da destek vermediler aynı şekilde. Ne buluyorlarsa o çöp Frostbite'da. Aynısı RAGE için de geçerli sistem ve donanım düşmanı PC özürlüsü bir motor. Hantal ve oyuncuyu yoran mekanikleri var ikisinin de. Tamamen Console Friendly kafa ürünü.

İkisi de asla bir RenderWare değil olamaz da.
Son düzenlenme: 16 Nisan 2020, 10:59:35 Alpha_35
GTATurk geçmiş nicklerim:
- ismailykhayrani, IroniQ, Alchol, Graphic Violence, Cerberus

GERÇEKLERİ TARİH YAZAR TARİHİ DE
"GALATASARAY"

heister

Oyun eski olduğu için olabilir.