GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Dost Kayaoğlunun GTA San Andreas İncelemesine Doğru Olduğuna Katılmıyorum

Başlatan Bilinmeyen Bey, 31 Ekim 2021, 18:03:17

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bilinmeyen Bey




Yukarıdaki Youtube Yorumuma eklemeler yapacağımı söylemiştim. Hemen eklemeler yapayım:

4. Dost Kayaoğlu oyunun Steam Versiyonunu karşılaştırdı. Bu kötü birşey mi? Pek değil ama internetteki pek çok yorum 2021 yılında, bakın 2021 yılında orjinal disk versiyonunu karşılaştırıyor. Peki onlar Steam versiyonunu görmemiş mi? Hayır, onlarda Steam versiyonunu görmüş ve oynamış. Ve aynı tür oynanış ile devam etmiştir.

Steam'den almasına rağmen, anlaşılan Dost Kayaoğlu Konsol ile oynuyor. Konsol ile oynaması bana garip geldi. Steam'den alınılan oyunu, konsol ile oynuyor. Ek olarak bu sahte Remastered PS3 versiyonunu da görmüş. Ancak ondan kaçınmış. Doğru yapmış ancak Steam'deki versiyonunu da yere gömmüş.

5. Oyunun Muzzle Flash yani Ateş etmekten sonra oluşan ışık efektini beğenmemiş. Ancak bu efektin aynısı Max Payne 1'de ve çeşitli GTA Oyunlarında zaten bulunuyordu. Şuana kadar GTA oyunlarını inceleyen herkes hiç bu kısmından şikayet etmemişti. Tüm GTA San Andreas incelemelerine bakın, bu tür şikayet bulamazsınız. Herneyse, devam edersek: Muzzle Flash efekti bir texture olarak yapıştırılmıştır silaha. Eğer bazı programlar kullanır iseniz, silahların ateş ışığının silahın önünde olduğu görebilirsiniz. Oyun bunu siz ateş etmediğiniz sürece göstermiyor.

6. Uçuş Okulunu zorlandığı söylemişsin. Bu konuda baya haklısın. Çocukken bu kısımda bende sıkışmıştım. Hatta çocukken bu kısıma gelince, yeni bir oyun başlatıp tekrar buraya gelmeye çalışıyordum. Ancak biraz daha deneyince oyunu yanlış oynayanın ben olduğunu fark ettim. Aslında bu helikopter (helikopter hala zor) ve uçak kontrolleri iyi. Oyundaki en hızlı ve en kullanışlı ulaşım aracı Helikopter ve Uçaklar. Bunların manevları ve dönme hızları da yüksek. Yani bir yere dönersem hızlıca yapabilirim. Ancak Dost Kayaoğlu galiba rastgele tuşlara bastığını düşünüyorum ki, becerememiş. Düz giderken eğer bırakır iseniz A veya D tuşlarını, uçağın hiç sallanmadığını göreceksiniz. Oyunda 2 tane dönüş hali var bu arada. 1. "Q ve E" ve 2.'si "A ve D". Eğer Q veya E'ye bassa idi, uçak olduğu yerde değil de dönüş yönüne göre sola veya sağa dönecekmiş. Bende bunu çocukken bilmiyordum. Ve anladığım kadarıyla Dost Kayaoğlu da bunu bilmiyormuş. Peki bu bilgi verilmiyor mu oyunda? Yoo, veriliyor. Sadece bakmak veya anlamak için göz vermiyoruz. Sıkıntı orada.

7. Dost Kayaoğlu oyunu çok şanslı oynamış olmalı. Çünkü yayınlarında bende var idim. Her yaşanan bug / olayın neden ve nasıl oluştuğunu biliyor gibiyim sayılır. Ancak bu hataların yaşanma olasılıkları o kadar düşük ki, ben bile başaramazdım. Helal Olsun.

Çok nefret ettiği hatalardan bir tanesine gelirsek, aniden polis aracı spawnlanması. Bu çok zor yaşanan birşey. Önünüzde bir aracın spawnlanma imkanı cidden çok düşük. Bu görevde polisler siz ana yola çıktığınız anda geliyor. Ancak ana yola çıkmamasına rağmen burada bir polis aracı spawnlanıyor. Ayrıca bu araçların spawnlanma noktasın böyle bir imkan yok. Çünkü en az 140km (rastgele yazdım) ile gitmeniz ihtimali ile böyle araç spawnlanabilir. Ki bununda olasılığı baya düşüktür.

Diğer bir tanesi de uçak düşme anı. Oyunda bazen yere düşen uçaklar görülebilir. Bu paranormal olaylara giriyor. Muhtemelen pilotun aksiliğine geliyor falan. Ancak Dost Kayaoğlu'nun şansına bakarsak, deniz tarafların bir uçak düşüyor ve gemiye. Bununda olasılığı baya düşük. Bunu sadece tek düşünen ben değilim. Forumun üyelerinden biri olan @CriminaL277 bile bu incelemeyi izledi. Ve bu olayın gerçekleşmeyeceğine emin olduğunu biliyor. Criminal277'nin bunun gerçekleşmeyeceğini düşündüğü canlı yayın sohbetinden mesaj kanıtı:


8. Glitchler fazla değil. GTA San Andreas'ta toplamda 200'den fazla saatim bulunuyor. Aynı şekilde GTA V'de de 108 Saatlik oynanış. Oyunu pek çok kez de 100% bitirdim. Glitchlerin olma ihtimali baya düşük. Olursa da çeşitli nedenler ile oluyor. Hadi o nedenlere bakalım:

FPS Kilidi; FPS kilidi herzaman bir buga yol açmıyor. FPS Kilidini kapatsanız bile bir bug oluşabilir. Ancak çeşitli şeyler hatta Dost Kayaoğlu'nun aşağıya düşer iken ölmemesi buna dahil değil. Yüzeyin yuvarlak olması onun ölmemesini sağladı. Bu %50-%50 bir şans. Ya ölürsünüz ya da ölmezsiniz. Bazen üçgen (yuvarlağımsı) zeminlerde ölebiliyor, bazen ise ölmeyebiliyorsunuz. Bu olay aslında yine şans (7. madde) kategorisine giriyor ama neyse.

Cutscenelerin donması; Videonun başlarında belirtilen bu hata yine popüler olmayan bir hata. Her ara sahnede bu olay olmuyor, hatta bu olay neredeyse gerçekleşmiyor bile.

 

Son düzenlenme: 31 Ekim 2021, 19:04:46 Bilinmeyen Bey

Bilinmeyen Bey

Bu konuyu güncelleyeceğim, şuan bunu acilen yazmaktan ise, videonun altına bıraktım 11 ay önce atılan yorumu bıraktım.


Konuyu güncellemeden önce buraya birşey bırakayım: İncelemenin tamamına karşıt değilim. Evet görevler, karakterler ortalama, mekanikler eskimiş olabilir. Ancak karşıt bulduğum noktaların da nedenlerini vermek zorundayım. Çünkü yanlış bildiği bölgeler var.

Konuyu güncelleyeceğim zaman anlamayacaklar var ise: GTA San Andreas için birçok modifikasyon yaptım ve pek çok kez bitirdim. Bitirmek dahilinde pek çok gizli mekaniği de araştırdım ve deneyimledim. GTA San Andreas'ın nasıl çalıştığını biliyorum. Hatalarını bilip, neyden kaynaklandığını ve Dost Kayaoğlunun neyi yanlış eleştirdiğini anlatayacağım.

Şuan sadece o videonun yorumunu buraya bıraktım. Daha sonradan ekleme yapacağım.


raoz

Konuya yanıt atmak istedim. Dost'un burada karşılaştırdığı şey zaten günümüz oyun standartlarına alışmış insanların GTA: San Andreas oynadıklarında ne ile karılaşabilecği idi. Oyun oynamaya küçük yaşta ve Vice City ile başlamış biri olarak tabii ki böyle şeyleri ilk oynadığında sorgulamazsın, ki ben de sorgulamadım. Yok muzzle flash imiş, yok checkpointmiş falan eski oyunları oynayan birinin çokça sorguladığı bir şey olmaz zaten. Günümüzde Internet'in çok sık kullanılmasıyla oynayamasak bile en yeni oyunları bile izleyebilir hâle geldik. Ve evet yukarıda da bahsettiğim, daha doğrusu Dost Kayaoğlu'nun bahsettiği "günümüz oyun standartları"nın neredeyse hiç biri San Andreas'ta mevcut değil. Sorgulamaya başlayınca ben de Dost'a hak verdim. Ve evet konuya Dost'u haklı bulan ve Retro inceleme videosunda bahsettiği şeylerin hepsine katılan biri olarak yorum atıyorum konuya. Maddelediğin şeylere tek tek değinmeye çalışacağım, uzun zaman önce izledim incelemeyi, yanlış anlarsam affola.

1 - Yan görev zorunlu değil diye denenmeyecek diye bir şey yok. Bunu bilmiyor da olabilir, San Andreas'ta ilk kez hikaye görevlerine başlayan ve oyun hakkında çok bilgisi olmayan birinin bunların zorunlu olmadığını bilmesi çok olası değil. Sanırım bu görevlerin sinir bozucu olduğunu düşünmüştü. - Bu arada Dost, yayında Zero görevlerinin hikaye için gerekli olup olmadığını soruyor ve çoğu kişi yanlış bilgilendiriyor gibi, üzücü. Burada.

2 - Checkpoint meselesi. Burada asıl konu San Andreas'tan önce çıkmış GTA oyunlarında checkpoint olup olmaması ya da görevleri zorlaştırmak değil ki. Yeni bir oyunda yeni özellikler getirmek isteyen, boş oyun deneyimi (Dost'un bahsettiği gibi görev başarısız olunca onca yolu yeniden gitmek gibi) yaşatmamak isteyen oyun firmalarının aklına gelmeli zaten böyle bir şey. Önceki oyunlarda yok diye getirmemek zaten saçma. Ayrıca San Andreas'ın klasik versiyonunda (Mobil değil) checkpoint sanki çok nadir aralara serpiştirilmiş gibi. Görevler ilk kez oynayan biri için zor olabilir, doğal olarak başarısız olabilir. Fakat oyunda çok fazla görev var, 3 görev için checkpoint cidden düşününce şaka gibi.

3 - Her oyunda elbet bug olabilir. Burada mesele bug olması değil, Rockstar'ın bunları çözmek için çaba sarfetmemiş olması. San Andreas için Rockstar tarafından tek yama var o da sadece PC versiyonu için ve artık indirilebildiği sitesi bile kapatılan 1.01 idir. Dijital oyun satın alma devrinde Rockstar, Steam'de San Andreas için kendi açtığım konuda da bahsettiğim gibi yaptığı tek yamanın özelliklerini bile kullanmadı. Yani evet, San Andreas bug bakımından dolu bir oyun.

4 - Yaklaşık bir ay öncesine kadar klasik San Andreas'ı çok olmasa da birçok platformdan satın alabiliyorduk. Günümüzde bir oyuncunun oyun oynamak istediğinde, hayranı değilse hiçbir oyunu kutulu alacağını sanmıyorum. Ek olarak değinmek gerekirse Steam versiyonu ile disk versiyonunun arasında dağlar kadar, hatta neredeyse hiç fark yok. Disk versiyonu için sayılan eksikler Steam'de düzeltilmedi. Aksine müzikler telif nedenleriyle kırpılarak daha da kötüleştirildi.

Bu arada oyunun Steam'den alınmış olması gamepad* ile oynanamayacağı anlamına gelmiyor. San Andreas zaten PS2 için çıkmış ve tasarlanmış bir oyun olarak Dost'un oyunu gamepad ile oynamak istemesi çok normal.

5 - Muzzle flash efekti hakkında konuşmak gerekirse, sanırım yanlış anlamışsın. Dost hakkında konuşurken animasyon diyerek bahsetmiş fakat bahsettiği şey efekt. Yani ateş edince çıkan efektin nerede durduğu gibi bir mesele değil. Bu arada düşününce cidden Dost'a hak verdim. Herhangi bir silahta ateş ederken gerçekten sanki Paint'te üçgenler çizilip koyulmuş gibi duruyor. Diğer oyunlarda böyle bir şey gördüğümü hiç hatırlamıyorum.

6 - Bu kısım tıpkı Vice City'nin RC helikopter görevinde olduğu gibi kontrolleri bilmek, senin dediğini gibi oyunun verdiği bilgilere dikkat ederek oynamak ile alakalı. Üzerine konuşacak bir şey olduğunu sanmıyorum.

7 - Bu konuda ben de bir şey diyemeyeceğim. O uçağın o görevde düştüğüne daha önce hiç ne rast geldim ne de yaşadım, ilk kez hikayeyi oynayan ve önyargıyla başlayan biri için hiç hoş şeyler olmamış.

8 - San Andreas ve meşhur Frame Limiter olayı. Bu Rockstar'ın tembelliğini çok açıkça ortaya koyuyor aslında. PS2 için dizayn edilmiş oyunu PC'ye düzgün portlamamanın getirdiği kötülüklerden biri. Düzeltebilirlerdi. Ara sahnelerin donması hakkında ben de bir şey bilmiyorum.
Son düzenlenme: 31 Ekim 2021, 22:30:27 raoz