GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

GTA San Andreas - "REMASTERED" versiyonu Neden Tam Bir Hakaret? (Çöp)

Başlatan Bilinmeyen Bey, 31 Ocak 2025, 14:09:15

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bilinmeyen Bey

Remastered'ı Gömmeden Önce

Biraz uzun sürdü ama, hadi bakalım. GTA San Andreas, Remastered Versiyonunun Boktanlığı.

Şu versiyondan bahsetmek istemiyorum, ancak GTAForumlarda hala bu versiyondan bahsettiklerinden başka çarem kalmıyor.

Ayrıca bu konuda Remastered Versiyonu hiç haz etmemiş kimseler için yazıyor ve anlatıyor olacağım. Ve Neden kesinlikle bu versiyondan uzak durmanızı anlatacağım.




Remastered'ın Başlangıçı (XBOX 360 Live)

2014 yılında çıkan ve Mobil versiyonunda 1 yıl sonra çıkan versiyondur. Ve oyunun 10. Yıl dönümüne geliyor, ne şaşırtıcı değil mi?

Bir diğer şaşırtıcı olay ise, Bu Remastered Versiyonun XBOX marketinde eski San Andreas'ı yok etmesi. Doğru duydunuz, Eski San Andreas'ı raflardan kaldırıp bu versiyonu koydular. Ne güzel ama!

GTAForumlarında Çoğu XBOX 360 versiyonundan çok mutsuz, çoğu insan 10. Yıl dönümü özel versiyonu istiyordu ve denedi. Ancak hiç memnun kalmadılar. Ve Millet zaman içinde bu versiyonun neden en kötü versiyon olduğunu kararlaştırdığı hakkında konuşmalar bulunmakta.

Ama Rockstar oyuncularını dinleyen bir Şirket olduğundan, en kısa sürede bir güncelleme çıkardı. Peki ya ne değişti?

HİÇBİR ŞEY! Tek yaptıkları FPS Sayacını düzeltmek: 60 FPS Alıyorsan, 120 FPS oldu. Bu Kadar!

Ve bu güncelleme hiçbir şeyi değiştirmediğinden çoğu insan daha da sinirlendi. Hala hatalar mevcut.

Hadi hatalardan bahsedelim, malum 5 satırlık hakaret cümlesi yazdım.

Grafiksel Hatalar (Görüntü Hataları)

Oyunu ne kadar uzun süre oynamaya devam ederseniz, XBOX fazla dayanamadığından oyunun grafik kalitesini bozacaktır. Ancak "Kalite" ayarlarını sadece bozsaydı diyeceksiniz.

Dünyanın Transparans yani Cam gibi olması mı, "Satranç Tahtası" efekti mi? Ya da Renk Karmaşası? Her türlü Görüntü hatası mevcut! Kısaca Oyunu oynamayın diyorlar neredeyse.

Tabi düzeltmesi yok değil, oyunu kaydedip tekrar açarsanız düzelecektir. Ancak şanslı değil iseniz, Zifiri Karanlık bir Ekranla karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden en çok dua edeceğiniz sıkıntı budur. :D


Oyunu Bitirememe (Uçuş Okulu)

Herşeye tamam diyebiliriz olur, oyun bu sonuçta. Ancak oyunu oynayamıyorsan, oyun-oyun değildir. Oyunun kilit noktalarından olan Uçuş Okulu, aslında bir yan-görev sosu verilmiş Ana görev. Bu görevi tamamlamak size oyunun sonraki bölümünü açacaktır. Böylece bazı evler ve türlüsüne erişebileceksiniz.

Ancak Remastered Versiyonunda bu imkansız. Uçuş Okulunun "Land Plane" dersini tamamladıktan sonra herzaman yaptığı gibi kazandığınız madalyayı gösterecektir. Ancak ardından yaptığınız "İlerle" eylemi sizin oyununuzu bozacaktır.

Oyun otomatik olarak diğer dersin nasıl yapıldığını gösteren video daha gözükmeden oyununuzu donduracaktır. Her tuşa bassanız bile hiçbir işe yaramayacaktır. Tek yapabileceğiniz eylem ise, XBOX'unuzu yeniden açmak olduğundan yapacaksınız.

Ancak otomatik save dosyanıza gitmek için "Resume" seçeneğini seçtikten sonra, İlk Dersin bile aynı şekilde oyunu bozduğunu göreceksiniz. Tabi bu da demek oluyor ki, oyunu asla bitiremeyeceksiniz. Eğer bir taktik bilmiyorsanız tabi.

Madalyanızı gördükten sonra hemen "İlerle" tuşunuza hızlıca basmanız lazım olacaktır. Böylece oyun crashlanmadan oynayabileceksiniz.


Oyunu Bitirememe (Home Coming Görevi)

Abimiz olan Sweet'i Hapishaneden eve götürme görevi çok ikoniktir. Çoğu insan o bölüme kadar gitmek ister. Ancak Remastered versiyon bu görevi bozdu.

Remastered Versiyonunda bu görevi çalıştıran herkes, Sweet'i almak için gitti Kırmızı Daireye yaklaştığında oyunun çöktüğünü söylemekte. Ama doğru söylüyorlar. Bu olay herkeste yaşanıyor.

Ancak GTA Community bu bozuk versiyonun bu görevini tamamlamak için taktikler buldu. Ki çoğu işe yarıyor.

Kimileri daha uzun yoldan gelerek tamamladı, kimileri baştaki 2 aracı patlattı ve devam etti, ama en başarılı ve kolay olan taktik yani Toreno'nun bize bıraktığı siyah Vincent aracını kullanmaktı.


Diğer BUGLAR

- Oyunun Cutscene'lerinde seslerin aniden kaybolup, tekrardan gelmesi

- Oyunun Cutscenelerinde iken başka bir ses gelmesi (Telefon Diyalogu yerine, bir şelale sesi mesela)

- Oyunun Cutscenelerinde iken radyo müziğinin birleşmesi ve aniden crashlanması




Remastered PS3 Versiyonu


Şaşırtıcı bir şekilde, bu versiyon hiç haberdar edilmedi. XBOX 360 Live versiyonundan 1 yıl sonra, PS3 marketinde bulunan GTA San Andreas ile yer değiştirdi bu versiyon.

Rockstar XBOX 360 Versiyonun fiyaskosu hakkında korktuğundan, PS3 Versiyonunu hiç duyurmadan çıkarmış. Bravo  :@

Ancak Rockstar bu versiyon hakkında da kötü yorumlar duymamak için pek çok hatayı düzeltmeye çalışmış, yukarıda saydığım pek çok bugları düzeltmişler.

Ama forumlarda hala bu versiyondan memnun kalmadıklarını, crashlandığı veya düzeltildiği söylenen uçuş okulu hatasının düzeltmediğini iddia etmekteler. Bazı insanlar bu hataya sahip olduklarını, diğerleri hiçbir sıkıntı yaşamadıklarını söylüyor. Siz karar verin.

Bu versiyon daha farklı bir bug tanıttı ama, ve bu oyunun daha ilk başında olan görevlerden. Bahsettiğim görev, Life is a Beach görevi.

Bu versiyonda ne kadar cabalar iseniz cabalayın, ne kadar iyi dans etmeye çalışırsanız çalışın ancak hiçbir etki etmeyecek. Ve "Başaramadın" yazısını pek çok kez göreceksiniz. Ama GTACommunity bu hata içinde çözümler buldu. Anlaşılan düğmeye dairenin içinde iken değil de, birazcık daha sonra (daireden azıcık uzaklaştığında) basmalıymışız. Ve bunu yaparsanız skorunuz havayi fişek gibi havalara uçacak.





Tüm Versiyonlardaki Hatalar/Buglar (Remastered)


- Artık gökyüzündeki bulutların yönlendirebiliyoruz. Kamerayı döndürmek, bulutların baktığınız yöne doğru veya tam tersi noktalara ışınlanmasını sağlayacak. Bu hatayı PS3 Versiyonunda KISMEN düzeltseler de hala bu hata mevcut, bazı yerlerde bu hatayı başarmak mümkün.

- Bir dostça tavsiye ister misiniz? Oyundaki deniz uzak durun, lütfen. Eğer denize bakarsanız, neden bahsettiğimi anlayacaksınız. Renk ayrı konu olmasına rağmen, su bir kare sınır gibi gözükecek. Suyun yakınında olmak cidden oyunu bozuyor.

- Hadi bitane daha tavsiye verem, Köy taraflarında veya dağlık alanlarda hızlıca araba sürmeyin. Eğer yaparsanız, değişik bir grafiksel hata gözükecektir. Eğer bu hatayı PS3'de deniyor iseniz, aydınlık grafiksel hatalar olacaktır. Değişik bir şekile sahip olacaklardır.





Kaldırılan Müzikler ve Radyoyu Bozmaları

Eğer hala haberdar değilseniz, GTA San Andreas'ın Remastered versiyonunda birkaç müzik kaldırıldı. Bunların nedeni ise, müziklere ödenen lisansların sürelerinin dolması. Ancak bu müziklerin lisanslarının dolması yüzünden Radyo'dan kaldırır iken radyoyu bozdular.

Bazen bir radyo istasyonunu dinler iken müziğin ileri veya geri gittiğini duyacaksınız. Bazen müziğin ortasında iken farklı bir müziğe geçmesini. Ama bu olay cidden Radyonun güzelliğini bozuyor.


Yok Olan Ambulans, İtfaiye, Uçaklar ve daha fazlası

Forumlarda çoğu insan oyunun Ambulans veya İtfaiye çalışanlarının artık olaylara cevap vermediğinden bahsettiklerini ve bu konu hakkında hiçte mutlu olmadıklarını söylüyorlar. Aslında her ikiside canlanıyor ancak Aspect Ratio yani Görüş Mesafesinin Büyüklüğünü bozduklarından dolayı, oyun bu araçların çok uzakta olduğunu düşüp siliyor.

Eğer RCA Kablolarını kullanmaz isek, bu hata gerçekleşmeyecektir. Çünkü Görüş Mesafesi olayı yok olacaktır.


Düzgün Çalışmayan Arabalar

Her nasıl oluyor ise, arabaları hızlandırmaya çalıştığınızda arabalar dans etmeye başlayacaklardır. Bir oraya, bir buraya gidecekler. Sanki bir "Lowridermış" casına. Ancak bu hata arabanın hızını yavaşlatmıyor, sadece görüntü olarak canımızı sıkıyor.

Bu hata Mobil Versiyonunda düzeltmiş, keşke diğer versiyonları da düzeltseydiniz ey Rockstar!  :oku2:


Haritanın Düz Yüklenmemesi

Nadir olsada, oyunu durdurup Haritaya bakmaya çalışırsanız Bulanıklar görebilirsiniz. Bu haritanın yüklenmemesi anlamına geliyor. Bu yüzdende nereye gideceğinizi, ne yöne döneceğinizi göremiyorsunuz. Bu da sizin oynanışını boş yere yavaşlatıyor.

Sonradan öğrenildi ki, bu hatanın nedeni War Drum Studios'un yüksek çözünürlüklü harita dokuları kullanması yüzündenmiş. Bu da oyunun yüksek dokulu görselleri yüklerken yavaşlamasına neden oluyor çünkü anlaşılan Streaming yani Doku Anlık Güncelleme mekanizmasını değiştirmedikleri için yavaşça yükleniyor.


Cutscene Kamerasının Saçma Noktalarda Bulunması

Mobil sürümünün çıkması ile birlikte gelen bu yeni çözünürlüklü Cutscene kamerası, ara sahnelerdeki olayları daha farklı görmenize neden oluyor. Örneğin, geliştiricilerin aslında ara sahnede gizlediği, bizim görmememiz gereken ama görmeye maruz kaldığımız bazı şeyleri ekrana sunuyorlar.

Örneğin, Wrong Side of the Tracks görevinde Smoke'un arabasının yer çekimi ile içine çekildiğini görmemiz gerekiyor ancak görebiliyoruz.



Ya da bir diğer örnek, Wu zi Mu görevinde Cesar'ın asla arabadan İNMEDİĞİNİ görmeyecektik ama havada uçtuğunu ve sahte bir arabanın içinden indiğini gösteren halini görmeyecektik. Hatta bunun gibi sahneler çok değişik duruyor çünkü hikaye dayanırsak, ara sahnelerde bu karakterleri böyle donuk halde görmek, oyunun akışını bozuyor.





Ses Ayarlarının BOZUK olması

Her nedense, Mobil versiyonunda da olan bu ses akışı bozuldu. Normalde tüm oyun sesleri STEREO iken, tüm sesler MONO'ya çevirildi. (Çift kulak yerine Tek Kulaktan ses gelmesi için) ve bu da şarkılardaki ses ayarını bozuyor. Çünkü bazen radyoda duyduğunuz sesler aynı kanala birleşip kulağınıza gelebiliyor.



Hatta bazı seslerde iken sağ kulak ses kanalı kapanıp, sol kulak ses kanalına gidebiliyor.. Hiçbir zaman böyle değildi ve bununla asla oynamamaları lazımdı.


Ve tüm sesler BASS ayarları olarak artırılmış gibi geliyor. Tüm sürümlerde farklı bir sıkıştırma yöntemi kullanılmış ve tüm sesler daha cızırtılı ve daha kulağa zarar verecek türden sesler çıkartmaya başlıyor. En kötüsü PS3 versiyonu. Çünkü sanki bu ayar PS3 versiyonunda %150 olarak artırılmış.


Karakterler üzerinde olan DEĞİŞİK bir Parlama

Geliştiriciler bu kadar gereksiz olan geliştirmeler üzerine birde bunu eklemeyi düşünmüşler. Artık tüm karakterler, özellikle ana karakterler üzerinde bir parlama var. Bu parlama efekti sanki suya batırılmış, temizlik aleti ile temizletilmiş gibi durmalarına neden oluyor. Sanki oyuncak gibi duruyorlar!




Tabi bu özellik daha çok ara sahnelerde ve daha belirgin halde gözüküyor. Ancak açık dünyada biraz dolaşırsanız, bu efektin neredeyse tüm karakterlere verilmiş olduğunu görebilirsiniz. Bu parlamanın bir diğer kötü yanı ise, karakterlerin bloklardan ya da piksellerden oluştuğunu daha da belirgin gösteriyor! Böylece oyunun tasarımsal yönüne zarar vermiş oluyor.




a. Kırık ya da Bozuk olan Otomatik Save Sistemi

En azından bir iyi eklenti eklemişler. Mobil versiyonu ile birlikte gelen bu otomatik kayıt alma sistemi ile artık oyununuz siz: Bir görev tamamlayınca, bir etkinlik yapınca ya da kendiniz save alınca tekrar bir kayıt ediyor.

Bu sistem güzel ancak yine bunun da hataları var. Örneğin bu save aldıktan sonra tekrar autosave alma sistemi SADECE PS3 VERSIYONUNA ÖZEL, bu özellik Mobil ve Xbox360 versiyonlarında eksik!

Ve bu hatalar devam ediyor, örneğin bir görevi başarısız tamamlarsanız bile otomatik kayıt alacaksınız. Bunun nedeni, oyunun sizi görevi tamamlamanız ya da tamamlamamanıza rağmen kayıt alması. Bu sistemi bilmeyen bir oyuncu hatalarına yanlış sonuç gelebilir. Belki de hileler ile oynuyorsunuz ve bir görevi girdiniz, oyununuzu otomatik kayıt etti. Şimdi ne yapacaksınız? Oldu mu bu şimdi?  :@


b. Kırık ya da Bozuk Checkpoint Sistemi

Eğer bir görevde yanlış bir hata yaparsanız, oyun size tekrardan o görevi yapmanız için bir seçenek veriyor. Eğer bu seçeneği kabul ederseniz, görevi tekrar başlatmanıza izin veriyor. Bu checkpoint sistemi siz oyundan çıksanız bile devam ediyor. Ama bu sistem yine iyi geliştirilmiş bir tane değil.

Örneğin Ryder'a kutuları taşımakta yardım ederken, kamyonun otomatik olarak bir uçağa dönüşmesine neden olabiliyor :D



Bu hata yüzünden görevi tamamlayamazsınız çünkü kamyonun arka kısmına doldurmanız lazım. Uçağın arkasına dolduramadığınız için görevi asla geçemeyeceksiniz :(

Ya da başka bir örnekte, Puncture Wounds görevinde eğer ki arabayı tekrar tamir ettiğinizde yakınınızda trafik varsa, tüm trafik akışını bozabilirsiniz. Vatandaşlar arabalarını kullanmayı reddedecek. Ve trafik olduğu yerde hareket etmeden kalacak. Yine orjinal halinde olmayan bir hata.






Kaynak ve Görseller:
Youtube.com/Vadim/Remaster Versiyon Neden tam anlamıyla Çöp?
Youtube.com/Vadim M/Why Remaster is Garbage? [Part 2]



XziiTriOzz

yeni piyasanın eski çocukları

Bilinmeyen Bey

Alıntı yapılan: XziiTriOzz - 01 Şubat 2025, 12:49:23
rockstar önümüze ekmek attı sanki awk


Vallahi yakın zamanda yaptığı seçimler çok yanlış şirketin. :(


gorkembaba

Bildiğim kadarıyla, bu remastered olayıyla Rockstar Games değil, Grove Street Games ilgilendi
Grove Street Games'in geliştirdiği projeler, ilk yayınlandığında genellikle büyük oranda hatalar içeriyor ve bu hatalar zamanla düzeltiliyor. Oyunlarını adeta yangından mal kaçırır gibi piyasaya sürüyorlar. Öte yandan, Rockstar Games ise bir hata veritabanı oluşturuyor ve bu hataları yayınlanmadan düzeltmeye odaklanıyor. Bunun örnekleri, GTA 3, Vice City ve San Andreas'ta da görüldü. Grove Street Games'in bir diğer olayı da Trilogy'de yaşandı. Oyun ilk çıktığında, içerdiği hatalar nedeniyle Twitter'da trend olmuştu. Hatta birçok kullanıcı, Trilogy'nin hatalarını paylaşarak dalga geçti.



Vegas Hırsız Polis : 45.138.180.35:7777
Discord Adresi : discord.gg/KeDZwN2khq

HKI

¡La vida es una sola!

Krips Je

5 satırlık hakareti yarım saate okudum neredeyese :D karakterlerin yüzünde yapılan güncellemeler çok detaylı olmuş gülen yüzler solmuş neredeyese. Rockstar bazen kötü tarafdanda şaşırtıyor. En çok güldüğüm kısımda kamyonun uçağa dönüşmesi oldu. :D

2012 - 2025

DracDonix

İmzanız forum kurallarına uymamaktadır. (daha küçük boyutta bir imza seçiniz.)

yusufir

Ne tuhaftır ki, Remastered'ın PS3 sürümünde nasıl olduysa ben hiç sorunla karşılaşmadım, ya da o sorunlar benim gözümden kaçmış da olabilir. Çünkü oyunu oynarken "Acaba oynarken sorun yaşar mıyım?" diye hiç sorgulamadım bile.