GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

San Andreas Survival Öneri ve Eleştiri Konusu

Başlatan _Code, 08 Haziran 2019, 15:33:00

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emrorem

-Oyunda kaç adet çanta çeşidi var bilmiyorum ancak sayısı fazla olursa iyi olur. Örneğin kampçı çantası olabilir ve kapasitesi 45 falan olabilir. Oyunun en büyük çantası olur.

-Oyunda bir kişiyi öldürdüğümüzde cesedi yere düşebilir ve üzerinde;
Öldüren : Emrorem
Silah : Yumrukla
Yeniden Canlanmaya Kalan Süre : 300 saniye
Bu şekilde bir yazı gözükebilir. Yeniden canlanma süresi bitince kişinin cesedi bir zombi olarak dirilir ve diğer botlar gibi etrafta aylak aylak gezinmeye devam eder.

-Oyunda araçlar respawn olduğunda hep aynı yerde spawn olmamalılar. Her respawnda farklı yerlerde yeniden doğmalılar.

-Araçları tamir etmek için tamir kutusu itemi eklenebilir. Aracın hasarına göre tamir etmeninde bir süresi olabilir.

-Oyunda her aracın kendine özgü bir gereksinimi olmalı. Mesela motorsikletler 2 tekerlek, otobüsler 6 tekerlek istemeli.

-Oyunda sanırım airdrop sistemi var, şimdi size bu sistem için bir öneride bulunacağım:
Oyunda GPS itemi olmalı ve bu item sayesinde alt köşedeki minimapi açabilmeliyiz. Daha sonra oyunda 20-30 dakikada bir rastgele bir yere airdrop düşmeli, airdrop'un hangi koordinata (x,y,z) düştüğü herkesin chatinde gözükmeli. Eğer oyuncunun GPS'i var ise /konumbelirle (Airdrop'un koordinatı) yazmalı ve minimapin'de bir checkpoint belirmeli. Bu sayede kişi gidip airdropu lootlayabilir. Ayrıca oyuna airdrop çeşitleri eklenmeli. Örnk : Mühimmat, sağlık vb... Herkesin chatinde hem airdrop konumu hem de çeşidi yazabilir. Bence bu sistem harika olur.

-Oyuna telsiz itemi eklenebilir, bu sayede telsizi olanlar ile konuşabiliriz.

-Oyunda bazı yiyecekler zehirli veya tarihi geçmiş olabilir. Bu yiyecekleri yediğimiz an enfeksiyon kapmalıyız ve kendimizi antibiyotik ile iyileştirebiliriz. Ayrıca çantamıza koyupta uzun süre bir yemeği tüketmezsek yine aynı şey geçerli olabilir.

-İsterseniz çantaya item kapasitesi yerine ağırlık sistemi eklenebilir. Mesela bir çantanın max. alabileceği eşya ağırlığı 10kg olsun. Kişiler eşyaları toplarken bu ağırlığa dikkat ederek toplamalılar. Örneğin bir konserve barbunya buldum ve bunun ağırlığı 195 gram. Kişi her itemin ağırlığına dikkat ederek çantasına koymalı. Her itemin yanında ağırlığı yazabilir. Örn : Tüfek Mermi Kutusu (700 gr.) gibi...

-Oyunda üşümeyi engellemek için kıyafet eklenebilir. Örneğin kişi biraz açık bir kıyafet giymiş ise yağmurlu havada çok üşümeli. Her skin için bunu ayrı ayrı ayarlamak zor olabilir. Ama sadece bir öneriydi :P

-Oyuna kesinlikle balık tutma sistemi eklenmeli. Oyuna olta ve yem eklenmeli. Bu sayede balık tutabiliriz. Çeşitli balık türleri olur ve hepsi farklı besin değerlerine sahip olurlar. Ayrıca tuttuğumuz balığı ateşte pişirip yemeliyiz.

-Oyunda eğer su içersek bu su şişesi boş bir şekilde envanterde durmalı. Daha sonra istersek ya atarız, ya da en yakın gölden su doldurabiliriz.

-Oyunda kuyular olmalı, bu kuyulardan temiz su çekebilmeliyiz. Su şişelerine doldururuz.

-Oyunda eğer deniz, bataklık gibi pis yerlerden su çekersek su şişemizin adı Pis Dolu Su Şişesi olmalı. Bu şişeyi ateşte kaynatırsak tekrardan içilebilir hale getirebiliriz. Bu sistemi yapması zor olabilir. Onun yerine sadece loot olarak pis dolu su şişesi ekleyebilirsiniz. Kişiler ateş yakıp bu suyu kaynatarak normal hale getirir.

-Oyunda pişirerek yediğimiz şeyler (Balık, et vb...) bize bir miktar sağlık kazandırabilir. Sağlık eşyaları dışında bu şekilde sağlık kazanabiliriz.

-Oyuna viski gibi içkiler eklenebilir. Eğer oyuncular su ihtiyacını bunun ile karşılarsa sarhoş olabilir.

-Oyunda çeşitli başarımlar olabilir. Örneğin : Bir balık tut. Bir ağaç kes. Bir ateş yak vb... bu başarımlar ise bir üst yorumda belirttiğim para sistemindeki gibi belli bir miktar dolar verebilir.

-Oyunda büyük ihtimalle bandaj itemi vardır ancak söylemek istedim. Eğer kanamamız varsa bandaj ile kanamamızı durdurabilmeliyiz.
Son düzenlenme: 15 Haziran 2019, 15:34:52 emrorem

emrorem

 :bandit:Oyunda açlık, sussuzluk barlarının yanında ek olarak Stamina barı eklenebilir. Eğer stamina çok düşerse koşup zıplayamamalıyız, dinlenmeliyiz.

Sunucunun adı zombie survival yerine DayZ olarak değiştirilebilir. Çünkü bir çok zombie survival sunucusu var ve bu isimle geçen sunucuların konsepti Human VS Zombies. O sunucular ile karıştırılabilirsiniz.

Oyunda her itemi alırken altında bir açıklama yazabilir.
Örn:
Kan Torbası
-Kanınızı bir miktar arttırır.


_Code

Bu dediklerinizin çoğu planlanmış yani eklenecek, diğerlerine gelirsek onlarıda eklemeyi düşünüyoruz.
Yakın zamanda forum açacağız.





SA:MP Turkiye CnR IP: server.sampturkiyecnr.com:7777

emrorem

İlk belirttiğim AR&GE'de güvenli kamplar olabileceğini ve bu kamplarda dolar para birimi ile item alışverişi yapabileceğimizi önermiştim.
Bunun için yeni bir şey düşündüm. Oyuna gezgin tüccarlar eklenebilir, bu NPC'ler mapte rastgele dolaşırlar. Bu NPC'ler ile oyuncular etkileşime girip ticaret yapabilir. Örneğin 5 dolara 1 adet su almak gibi. Tabi bunun olması için üstte belirttiğim AR&GE'de bulunan ticaret sistemi eklenmeli.


emrorem

Sunucuya eğer crafting sistemi eklenirse ve bu sistem sayesinde klübeler, duvarlar, kapılar inşa edebilirsek bence bu objelerin belirli bir miktar can barı olmalı. Örneğin duvarın can barı 30/30. Bildiğiniz üzere bir üst ar-ge'de odun materyali toplamak için oyuna testere veya balta itemini ekleyebileceğinizi söylemiştim. Bu sayede ağaçları kesip odun toplardık. İşte bu balta veya testere iteminin bir farklı kullanım alanı daha olabilir. O da bu yapılara hasar vermek, kırmak. Mesela bir balta 10 ağaç kestikten, veya bir duvara 5 kez vurduktan sonra kırılabilir. Her vuruş 5 hasar verir ise 1 kez vurduğumda duvarın canı 25/30'e düşecektir. Aynı zamanda duvarın sahibi eğer duvarı tamir etmek isterse bir miktar daha odun harcayarak tamir edebilir. (Duvar ne kadar hasar almışsa, o kadar odun gerekebilir.)
Bunu daha yeni girdiğim bir DayZ sunucusunda gördüm. Adamlar hazır gamemode kullanıyordu ama crafting sistemini kendilerine göre geliştirmişler. Gâyet iyi yapmışlardı.

Aynı zamanda crafting'e büyük gateler eklenebilir. Hayatta kalanlar binbir zorlukla buldukları araçlarını bu gatelere koyar, korurlar.
Son düzenlenme: 17 Haziran 2019, 16:39:05 emrorem

emrorem

-Oyunda zombi sayısı epey fazla olmalı. Şehirlerde çok, dağlık alanlarda az. Ayrıca öldürülen zombilerin cesedi yere düşmeli, eğer üstte belirtiğim ticaret sistemi eklenirse cesedin üstünü arayıp şansımıza bağlı olarak bir miktar dolar kazanabiliriz. Veya rastgele bir item.

-Üstte belirttiğim bir ar-ge'de avcılık sistemine değinmiştim. Bu sistem için bir şey daha belirtmek istiyorum. NPC olarak geyik gibi hayvanlar ekleyebilirsiniz. Bu sayede güzel bir avlanma sistemi olur.


emrorem

-Oyuna çeşitli animasyonlar eklenebilir. Örneğin H tuşuna bastığımızda karakter yere yatabilir. Kamufle olmak için çimlerin içine yatabiliriz.

-Her aracın farklı bagaj kapasitesi olabilir.

-Denizde yüzdüğümüzde vücut ısımız düşmeli.

-Oyunda normal çadır ve kalıcı çadır olmalı. Kalıcı çadır sistemini üstteki ar-ge'de belirtmiştim zaten. Kişiler kendine özel, sonsuza dek kullanabileceği çadırları eğer eklenirse güvenli kamplardan ticaret yaparak alabilir. Örneğin 1000 dolara kendine kalıcı çadır alabilir. Bu çadırı sadece kendisi açar, 15-20 adet eşyayı bu çadıra depolayabilir. Ayrıca bu çadır kalıcıdır, asla silinmez. Ek olarak kalıcı çadır sistemi için şunlar eklenebilir, bir miktar daha para verip çadırın kapasitesini arttırabiliriz. Ek olarak istersek çadırın konumunu değiştirebilmeliyiz. Kaldırıp yeniden kurmak gibi.
Şimdi gelelim normal çadır sistemine, bu çadırlar ise loot olarak bulunabilir. Kişiler bu çadırı kurar ve 64 saat kullanma süresi olur, çadıra 64 saat boyunca istediğini depolayabilir ancak 64 saat sonra çadır kalkar. Ayrıca bu çadır herkes tarafından açılabilir, yani oyuncular bu çadırı gizli yerlere kurmak zorundalar.
Ek olarak normal çadırlar tamir kutusu ile kaldırılabilir. /cadirkaldir yazıp tamir kutumuz varsa kaldırabilmeliyiz. Kaldırdıktan sonra çadır yere item olarak düşer. Normal çadır kalıcı çadır gibi hareket ettirilemez veya slotları arttırılamaz. (Kişi tamir kutusuyla normal çadırı kaldırıp başka yere kurabilir ancak içindeki eşyalar silinir, yani kalıcı çadır gibi içindeki eşyalar ile bir yerden bir yere taşıyamaz.)
Son düzenlenme: 19 Haziran 2019, 15:47:13 emrorem

emrorem

Ayrıca isterseniz kalıcı çadır sistemini şöyle de yapabilirsiniz; kalıcı çadırı kamplardan para karşılığına almak yerine crafting sistemine Kalıcı Çadır veya sandık ekleyebilirsiniz. Kişi 50 odun karşılığında kendine bir sandık oluşturabilir ve eşyalarını bu sandığa depolayabilir. Yine aynı şeyler geçerli olacaktır, bu sandık kalıcıdır ve sahibinden başka kimse bu sandığı açamaz. Oyuncu isterse bu sandığı kaldırabilir, taşıyabilir veya slotlarını arttırabilir. Ek olarak şunuda belirtmek isterim ki, craft ettiğimiz her objeyi hareket ettirebilmeliyiz. Çünkü örneğin bir klübe inşa ettim, ancak çok kötü durdu ve taşımak istiyorum. Bu objeyi eğer tamir kutumuz var ise taşıyabilmeliyiz.


emrorem

İlk argelerimin birinde crafting sistemi ile mobilya inşa edebileceğimizi söylemiştim. Eğer oyuna uyku barı eklenirse şöyle bir şey yapılabilir. Crafting ile yatak inşa edebiliriz, daha sonra eğer oyuncu yatağın üzerinde uyursa biraz can kazanabilir.


_Code

Alıntı yapılan: emrorem - 19 Haziran 2019, 17:49:01

Ayrıca isterseniz kalıcı çadır sistemini şöyle de yapabilirsiniz; kalıcı çadırı kamplardan para karşılığına almak yerine crafting sistemine Kalıcı Çadır veya sandık ekleyebilirsiniz. Kişi 50 odun karşılığında kendine bir sandık oluşturabilir ve eşyalarını bu sandığa depolayabilir. Yine aynı şeyler geçerli olacaktır, bu sandık kalıcıdır ve sahibinden başka kimse bu sandığı açamaz. Oyuncu isterse bu sandığı kaldırabilir, taşıyabilir veya slotlarını arttırabilir. Ek olarak şunuda belirtmek isterim ki, craft ettiğimiz her objeyi hareket ettirebilmeliyiz. Çünkü örneğin bir klübe inşa ettim, ancak çok kötü durdu ve taşımak istiyorum. Bu objeyi eğer tamir kutumuz var ise taşıyabilmeliyiz.


Söylediklerinizin çoğu bulunacak.





SA:MP Turkiye CnR IP: server.sampturkiyecnr.com:7777

[R]ussell_Savrinn

Bazı binaların içine girebilme olsun ve binalarda loot olsun.Örneğin marketlerde yemek , su olsun.Silah dükkanlarında 10-20 mermi olsun.
Aynı şekilde evlerede giriş olsun.Yerden herhangi biyerden anahtar bulalım ve bu anahtar sadece 1 evin kapısını açsın.Evlerde silah , yemek vs. Loot olsun.Zombiler kovaladığı zaman o evlere girip saklanalım.

Ses seviyesi olsun.Koştuğumuz zaman , araca bindiğimiz zaman ses yükselsin ve zombiler bizi bulsun.Hasarlı araçlarda daha fazla ses olsun(Bozuk motordan çıkan yüksek ses vs.)

Otoyollarda daha fazla zombi olsun.

Silah bazen tutukluk yapsın ve sıkmasın.




Xchatt

Gizli bonuslar yani airdrop gibi bölgelerin belirli yerlerlerine gizli kutu objeleri konulup içinden birşeyler çıkabilir veya zombi de  çıkabilir kumar gibi bence güzel olur  :P

Sa-Mp 2014-2020

[R]ussell_Savrinn

Sunucu BETA aşamasındayken Zombiler çok sıkıntı çıkartıyordu.Silah ve mermisi olmayanların zombiyi öldürme veya kaçma şansı nerdeyse %2 felan.Neden mi? Çünkü zombiler koşarak değil uçarak geliyor.Bi anda koşarak fark atıyoruz ama uçarak yanımıza gelip öldürüyorlar.Hadi bunu 1 zombi yapsa neyse, bunlar 4-5 zombi toplanıp dalıyorlar.Gerçekten çok uyuz oluyorum.Sunucu oynama hevesi kaçıyor.Bu bende değil başka userlerinde yaşadığını düşünüyorum.Tabi silah ve mermi olursa halledilir ben silahı ve mermisi olmayanlardan bahsediyorum.Bu zombilerin uçma sorunu umarım bi sonra ki serverde kaldırmış olursunuz.

Yorgunluk seviyesi eklensin(BETA Aşamada varmıydı hatırlamıyorum) Yorulduğumuz zaman hızlı koşamayalım.Demek istediğim şu yani; Zombiler koşarak bizi yakalayamazlar biz kaçabiliriz ama böyle de zevki kalmaz.Ne kadar çok koşaraksak yorgunlukta okadar yükselsin ve koşamayalım bu sayede zombiler bizi yakalar biraz gerçekçi olur.Umarım demek istediğimi anladınız :)





_Code

Öneri ve eleştiriniz için teşekkür ederim.





SA:MP Turkiye CnR IP: server.sampturkiyecnr.com:7777

Joker

Gelişmiş bir craft sistemi lazım ve az da olsa roleplay tadında olmalı.

open.mp Turkey Department Manager
victimrp.com founder