GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi
20 Ocak 2025, 11:32:39

Los Cambio | 6.Bölüm'den 1 KARE!

Başlatan talha0ff, 13 Nisan 2020, 18:27:14

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

talha0ff

Bölüm öncesi yorumlar için çok teşekkür ederim.


Alıntı yapılan: Specter - 24 Nisan 2020, 02:39:52
Hikaye, kurgu harika 15 dakika boyunca olaya bağlandım devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

Çok teşekkür ederim.

Alıntı yapılan: SundayMan - 24 Nisan 2020, 05:59:10
Çok yakışıklı bir bölüm olmuş kanka, ellerine sağlık. Hikayesi falan çok ilgi çekici ama bence siyah şeritleri kaldır daha güzel olur. 2'yi bekliyorum.

Eyvallah kanka.Featherboardları altyazılar görüntüye müdahele etmesin diye kullanıyorum.

Alıntı yapılan: Lé Spîke - 24 Nisan 2020, 12:54:29
Alıntı yapılan: SundayMan - 24 Nisan 2020, 05:59:10
Çok yakışıklı bir bölüm olmuş kanka, ellerine sağlık. Hikayesi falan çok ilgi çekici ama bence siyah şeritleri kaldır daha güzel olur. 2'yi bekliyorum.
Siyah şeritler mantıklı olmuş.

Güzel bölüm.

Teşekkürler.


Alıntı yapılan: SuicideMassacre - 24 Nisan 2020, 13:53:30
Öncelikle ellerine sağlık, dostum.

Ortaya güzel, özgün bir iş çıkarmışsın bu konuda tebrik ederim. Bazı sahnelerde ki rötüşların felan da işine özendiğini gösteriyor. Görüntü kalitesi, hikaye ve diyalogları gayet güzeldi. Merak uyandıran, çok tadında bir giriş olmuş.

Eksiklikler konusunda, ufak tefek yazım hataları gözüme takıldı ama aceleye geldiğini söylemişsin gayet olabilir.

Çarpışma sahnesini ben mi göremedim, kareler açılmadı mı bilemiyorum ama o kısım bende biraz hava da kaldı. Cidden klişe bir durum ama bunu daha espirili bir biçimde yumuşatabilirdin. Aynı şekilde evine neredeyse bir ordunun gelmesi çok saçma ama aynı şekilde espirili bir biçimde yedirebilirdin diye düşünüyorum.

İlk sahne de Carl karakterinin, tepkisiz kalması bir tık tuhaf geldi. Başarılar!

Hocam sizleri tekrar görmek çok güzel.Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Ve belirtmek istiyorum ki mantıksal açıkların çoğu, sonraki bölümlerde açıklanmak
üzere bilerek benim tarafimdan yapıldı.

Onun haricinde bazen oyunun imkanları dolayısıyla anlatım eksiklikleri olabiliyor.Onlar için de zamanla yeni yollar bulmayı ümt ediyorum.

Tekrardan teşekkürler.


Aytuğ


talha0ff


cruiser

Diziler alanını canlandıracak güzel bir hikaye ile güzel bir giriş olmuş başarılar.


talha0ff

Alıntı yapılan: cruiser - 25 Nisan 2020, 17:44:08
Diziler alanını canlandıracak güzel bir hikaye ile güzel bir giriş olmuş başarılar.

Teşekkür ederim.Forumun genelinde eski hava olmasa da dileğimiz canlandırmak.


talha0ff

Çok dikkat çekemedim sanırım :)

Konu düzeni ve tasarımlarda ufak değişiklikler yaptım.

Up.


talha0ff

Selamlar!
2.Bölüm çekimleri bitmek üzere.Canlı tutmak adına tamamlanan kısımdan bir kaç kare paylaşmak istiyorum.

Son düzenlenme: 30 Nisan 2020, 00:49:17 talha0ff

Desky

Yeni diziler görmek güzel. Başarılar.


Quadismic

Talha'cım tekrardan aramıza hoşgeldin, zaten Instagram'da konuşmuştuk buradan da resmî mahiyette bir selam vermek icap eder :)

Öncelikle konu düzeninden başlamak istiyorum; harikulade. Yani gerçekten bu işe özen gösterdiğini belli etmişsin. Emek verildiğini daha ben izlemeye başlamadan konu düzenine, kapak fotoğrafına bakarak anlıyorum. Bu da izlemeye başlamadan kalitenin, lezzetin önceden kokusunu almama vesile oluyor. Bu çok büyük bir artı.

Senaryoya dahil olmadan teknik detaylar üzerinden öncelikle bir değerlendirme yapmayı uygun buluyorum. Bu açıdan;

1. Kamera açılarını gayet beğendim. Karakter animasyonları da hiç sırıtmamış, gayet akışa uygun. Sadece sahnelerinde istersen hafif bir gaussian blur efekti uygulayabilir ya da enb ile destekleyebilirsin. Bu şekilde kareler çok "keskin" kalmış. Çizimler San Andreas olduğu için çizgi film edasında oluyor bunu aşmak ve görüntüyü yumuşatmak için gaussian blur efekti tercih edilebilir.

2. İlk sahnelerde karakterin yere düşüp ölmesinde kameramıza kan bulaştırsaydın gerçekten harika olurdu. İnternette çok güzel kan template'leri var arka planı şeffaf olan. İlerleyen bölümlerde bunu tercih edersen izleyici kendini daha fazla kurgunun içerisinde hissedecektir diye düşünüyorum.

3. Kamera geçişleri gerçekten harika. Bizi farklı bir sahneye taşıdığın 4-5 farklı kare ile net bir şekilde hissedilmiş. Bu konuda söylenebilecek hiç bir şey yok.

4. Köprü sahnelerinde köprüyü aynı açının uzaklaştırılmış halini görmek yerine farklı alanlardan görmeyi tercih etmelisin. Çünkü göz yorgunluğu nedeniyle sanki aynı sahneyi tekrar tekrar vermişsin gibi görünebilir. Bundan kaçınmaya çalışıp farklı açılardan çekmek, en azından akışa renk katabileceğinden tercih sebebi olmalı.

5. Uzaktan kamera ile izleyen kameramanın gerek duruşu gerek kamera efekti gayet yerinde. İyi bir gerçekçilik kattığını düşünüyorum.

6. Öte yandan şu gereksiz bir detay gibi görünebilir ama bence gerekli (en azından özen gösterenler için); bir araba yüklemişsin eski model ve gerçekten güzel modellemesi yapılmış fakat yanındaki araba orjinal San Andreas'dan kalma bir modelleme. Bu benim de yaptığım bir şey fakat bundan "olabildiğince" kaçınırsak iyi olur, en azından bir devamlılık sağlanmış olur. Bu noktada ya tam HD modellemesi yapılan arabaları göstermeyi ya da modellenmemiş arabaları göstermeyi yeğlemek gerekir. Çünkü aykırı durumda çok sırıtıyor. Bunu kendim için de söylüyorum çünkü ben de aynısını yapıyorum. Mümkün olduğunca bu teknik detaya önem verilmesi gerek, en azından akışı bozmaması adına.

7. Bulduğun skinlere hayran kaldım. Benim didikleyip bulduğum ve kullandığım skinleri senin dizinde görmek kafama balyoz indirmiş gibi oldu : D. Öte yandan polis skinleri olsun emniyet amiri skini olsun her bir detayı atlamadan, uğraşıp en uygun olabilecek skini bulup koymuşsun. Takdir ediyorum gerçekten. Bunu başardığını düşünüyorum.

8.
Bu sahnede "tüm" polisler aynı animasyonu yapmış. En azından ön kadrajda yer alanlara farklı animasyonlar vermelisin diye düşünüyorum. Aksi halde gerçekten robotik duruyorlar ve bu biraz sırıtıyor. Animasyon meselesi - bana göre - bir projenin temel unsuru olduğundan diğer tüm detaylardan daha önemlidir. Örneğin bir sonraki sahne olan ev içi arama sahneleri gayet yerinde, bir önce söylediğim animasyon meselesine burada çok özen verilmiş. Bunu görmek iyi oldu. Dışarıdaki sahnede de polisler arabaya yaslansa, hazır olda veya kol kavuşturarak beklese tam bir akış olurdu. Dolayısıyla buna dikkat etmen gerektiğini düşünüyorum. Böylelikle akış bozulmadan ilerleyecektir.

Şimdi senaryo kısmını değerlendirecek olursak;

- Bu tamamen kişisel bir tercih ve bence bu noktada söyleyeceklerimin aslında hiç bir önemi yok. Peşinen bunu söyleyeyim çünkü sanatta serbestlik vardır. Picasso'nun resimleri herkese hitap etmez ama birisinde çok derin duygular uyandırabilir. Zevk meselesi.

1. Kurgu anlamında özgün olabilecek yeteneğe sahip olduğunu düşünüyorum. CJ karakterinin gerçekten CJ olması beni biraz bozdu. Aman efendim niye böyle yaptın diyemem tabi ki. Ama bu kadar özen ve emeği daha konu tasarımında görünce beklentim de (ister istemez) tavan yaptı. Kurgusal olarak genel hatta hiç bir sorun yok. Sadece bir anda "Bu bildiğimiz CJ'mi lan?" dedim kendi kendime. Bu da bendeki akışı bozdu. (evet buna çok önem veriyorum.) Bence karakterlerin de en az senin kadar özgün olmalı. CJ'in adını Markus koysan ne değişecek? Elbette bir şey değişmeyecek ama bende bir akışı bozmayacak.

2. Kurgu akışı yukarıda değindiğim husus dışında gayet akıcı. Teknik kısımları incelemek için ayrıca tekrar izlediğimden ilk izlediğimde kurgusal anlamda bir engelle karşılaşmadım. Zaten tekniğin fevkalade, proje ürettikçe de gelişecektir. Bölüm sonunda "acaba sonraki bölümde ne olacak?" merakı uyandırdın mı? Kesinlikle.


---

Toparlıyorum, gerek teknik anlamda gerek kurgu anlamında iç içe geçmiş, baştan sona emek ve özen kokan bir proje: Los Cambio. İlk bölümü 10'da 10'luk bir vuruş sergileyebildi mi? Tartışılır. Ama bendeki düşünce bu projenin gerçekten "sağlam" olduğudur. 2. bölümü merakla bekliyor, Diziler bölümüne kattığın bu emekten dolayı ayrıca teşekkür ediyorum.

9/10.
Son düzenlenme: 30 Nisan 2020, 16:24:02 Quadismic

lacosapalm

Eline sağlık güzel olmuş. Her geçen gün bir önceki günden daha gelişmiş şekilde iş yapacağına inanıyorum. Bu arada kapağı beğendim.  :helal:

- S O N

talha0ff

Alıntı yapılan: Quadismic - 30 Nisan 2020, 16:03:37
Talha'cım tekrardan aramıza hoşgeldin, zaten Instagram'da konuşmuştuk buradan da resmî mahiyette bir selam vermek icap eder :)

Öncelikle konu düzeninden başlamak istiyorum; harikulade. Yani gerçekten bu işe özen gösterdiğini belli etmişsin. Emek verildiğini daha ben izlemeye başlamadan konu düzenine, kapak fotoğrafına bakarak anlıyorum. Bu da izlemeye başlamadan kalitenin, lezzetin önceden kokusunu almama vesile oluyor. Bu çok büyük bir artı.

Senaryoya dahil olmadan teknik detaylar üzerinden öncelikle bir değerlendirme yapmayı uygun buluyorum. Bu açıdan;

1. Kamera açılarını gayet beğendim. Karakter animasyonları da hiç sırıtmamış, gayet akışa uygun. Sadece sahnelerinde istersen hafif bir gaussian blur efekti uygulayabilir ya da enb ile destekleyebilirsin. Bu şekilde kareler çok "keskin" kalmış. Çizimler San Andreas olduğu için çizgi film edasında oluyor bunu aşmak ve görüntüyü yumuşatmak için gaussian blur efekti tercih edilebilir.

2. İlk sahnelerde karakterin yere düşüp ölmesinde kameramıza kan bulaştırsaydın gerçekten harika olurdu. İnternette çok güzel kan template'leri var arka planı şeffaf olan. İlerleyen bölümlerde bunu tercih edersen izleyici kendini daha fazla kurgunun içerisinde hissedecektir diye düşünüyorum.

3. Kamera geçişleri gerçekten harika. Bizi farklı bir sahneye taşıdığın 4-5 farklı kare ile net bir şekilde hissedilmiş. Bu konuda söylenebilecek hiç bir şey yok.

4. Köprü sahnelerinde köprüyü aynı açının uzaklaştırılmış halini görmek yerine farklı alanlardan görmeyi tercih etmelisin. Çünkü göz yorgunluğu nedeniyle sanki aynı sahneyi tekrar tekrar vermişsin gibi görünebilir. Bundan kaçınmaya çalışıp farklı açılardan çekmek, en azından akışa renk katabileceğinden tercih sebebi olmalı.

5. Uzaktan kamera ile izleyen kameramanın gerek duruşu gerek kamera efekti gayet yerinde. İyi bir gerçekçilik kattığını düşünüyorum.

6. Öte yandan şu gereksiz bir detay gibi görünebilir ama bence gerekli (en azından özen gösterenler için); bir araba yüklemişsin eski model ve gerçekten güzel modellemesi yapılmış fakat yanındaki araba orjinal San Andreas'dan kalma bir modelleme. Bu benim de yaptığım bir şey fakat bundan "olabildiğince" kaçınırsak iyi olur, en azından bir devamlılık sağlanmış olur. Bu noktada ya tam HD modellemesi yapılan arabaları göstermeyi ya da modellenmemiş arabaları göstermeyi yeğlemek gerekir. Çünkü aykırı durumda çok sırıtıyor. Bunu kendim için de söylüyorum çünkü ben de aynısını yapıyorum. Mümkün olduğunca bu teknik detaya önem verilmesi gerek, en azından akışı bozmaması adına.

7. Bulduğun skinlere hayran kaldım. Benim didikleyip bulduğum ve kullandığım skinleri senin dizinde görmek kafama balyoz indirmiş gibi oldu : D. Öte yandan polis skinleri olsun emniyet amiri skini olsun her bir detayı atlamadan, uğraşıp en uygun olabilecek skini bulup koymuşsun. Takdir ediyorum gerçekten. Bunu başardığını düşünüyorum.

8.
Bu sahnede "tüm" polisler aynı animasyonu yapmış. En azından ön kadrajda yer alanlara farklı animasyonlar vermelisin diye düşünüyorum. Aksi halde gerçekten robotik duruyorlar ve bu biraz sırıtıyor. Animasyon meselesi - bana göre - bir projenin temel unsuru olduğundan diğer tüm detaylardan daha önemlidir. Örneğin bir sonraki sahne olan ev içi arama sahneleri gayet yerinde, bir önce söylediğim animasyon meselesine burada çok özen verilmiş. Bunu görmek iyi oldu. Dışarıdaki sahnede de polisler arabaya yaslansa, hazır olda veya kol kavuşturarak beklese tam bir akış olurdu. Dolayısıyla buna dikkat etmen gerektiğini düşünüyorum. Böylelikle akış bozulmadan ilerleyecektir.

Şimdi senaryo kısmını değerlendirecek olursak;

- Bu tamamen kişisel bir tercih ve bence bu noktada söyleyeceklerimin aslında hiç bir önemi yok. Peşinen bunu söyleyeyim çünkü sanatta serbestlik vardır. Picasso'nun resimleri herkese hitap etmez ama birisinde çok derin duygular uyandırabilir. Zevk meselesi.

1. Kurgu anlamında özgün olabilecek yeteneğe sahip olduğunu düşünüyorum. CJ karakterinin gerçekten CJ olması beni biraz bozdu. Aman efendim niye böyle yaptın diyemem tabi ki. Ama bu kadar özen ve emeği daha konu tasarımında görünce beklentim de (ister istemez) tavan yaptı. Kurgusal olarak genel hatta hiç bir sorun yok. Sadece bir anda "Bu bildiğimiz CJ'mi lan?" dedim kendi kendime. Bu da bendeki akışı bozdu. (evet buna çok önem veriyorum.) Bence karakterlerin de en az senin kadar özgün olmalı. CJ'in adını Markus koysan ne değişecek? Elbette bir şey değişmeyecek ama bende bir akışı bozmayacak.

2. Kurgu akışı yukarıda değindiğim husus dışında gayet akıcı. Teknik kısımları incelemek için ayrıca tekrar izlediğimden ilk izlediğimde kurgusal anlamda bir engelle karşılaşmadım. Zaten tekniğin fevkalade, proje ürettikçe de gelişecektir. Bölüm sonunda "acaba sonraki bölümde ne olacak?" merakı uyandırdın mı? Kesinlikle.


---

Toparlıyorum, gerek teknik anlamda gerek kurgu anlamında iç içe geçmiş, baştan sona emek ve özen kokan bir proje: Los Cambio. İlk bölümü 10'da 10'luk bir vuruş sergileyebildi mi? Tartışılır. Ama bendeki düşünce bu projenin gerçekten "sağlam" olduğudur. 2. bölümü merakla bekliyor, Diziler bölümüne kattığın bu emekten dolayı ayrıca teşekkür ediyorum.

9/10.


Yine eski günlerdeki gibi okumaktan keyif aldığım yapıcı yorumun için çok teşekkür ederim.
Konu düzeniyle ilgili;
Bu işi en son yaptığım zamanlardan beri tasarım anlamında kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum.Şu an zaten bir reklam şirketinde çalışıyorum, sosyal medya yöneticisi olarak.Yapabildiğimin en iyisini ve en sadesini yapmaya çalıştım.Teşekkür ederim.

1. Kamera açılarında izlediğim bir kaç diziden örnek almaya çalıştım.Oyunun tanıdığı imkanlarla en iyisini zamanla yapabilirim umarım.Görüntü kalitesi konusunda ise, hala yıllar önce kullandığım külüstür bilgisayarı kullanıyorum, ENB siz bile 15-20 FPS alabiliyorum.Fakat Gauss Bulanıklığı efektini önümüzdeki bölümlerde deneyeceğim tekrardan.

2.Dediğin gibi ufak tefek ayrıntılar gerçekten diziyi mükemmel hale getiriyor.Bu bölüm teknik aksaklıklar nedeniyle yalnızca bitirebilmeyi düşündüm.Ancak şu an bölümleri pasajlar halinde yazıp öyle çekiyorum, ufak ayrıntıları da not ediyorum.Umarım bundan sonra daha iyi olur.

3. Yukarıda bahsettiğim gibi izlediğim bir kaç diziden örnek aldığım kadarıyla kamera geçişlerini yapmaya çalışıyorum.

4. Evet bunu çekimden sonra ben de farkettim, ve daha sonra düzeltmeye çalıştım.

5. Kamera görüntüsünün gerçekçi olması için kamerayla gerçekten orada durup alışveriş alanının görüntüsünü aldım ve üzerinde oynadım.Teşekkür ederim.

6. Aslında hangi araçtan bahsettiğini anlamadım.Çünkü oyuna yüklediğim skinler, silahlar ve araçların tamamı San Andreas'ın grafik motoruna uyumlu Low Poly modeller.Buna dikkat etmeye çalıştım aslında ama :/

7. Skinlerin de tamamı grafik motoruna uyumlu düşük poligonlu modeller.Her karakterin farklı kıyafet giyen hallerini, polislerin sivil hallerini falan bir şekilde bulup ekledim.Bunun dikkatinden kaçmayacağını biliyordum aslında :)
Önümüzdeki bölümlerde daha çok ayrıntıya dikkat edeceğim.

8.Aslında çekimi en uzun süren sahne o sahne oldu.Benim oyununda malesef fazla skin, araç ve ya animasyon geçişi yaptığımda crash veriyor.O yüzden animasyon ve karakterlerin pozisyonu ile ilgili çok detaylı planlar yapamadım.

Senaryo ile ilgili olarak;
Oyunun atmosferini, şehir yapısını uzun zamandır çok beğeniyorum ve alternatif bir San Andreas evreni dizisi çekme hayalim vardı.O yüzden bu çete bölgeleri ve karakter isimlerinde pek değişiklik yapmak istemedim.Sanırım hikaye ilerledikçe bu da rahatsız edici bir öğe olmaktan çıkacaktır.

Kurgu ile ilgili olarak;
Şimdiye kadar yaptığım projeler hiç planladığı yerlerde sonlanmadı.O yüzden kurgularını hiç başta planladığım gibi yapamadım.Bu dizideki planım ise şu; bazı sahneleri çekmek yerine betimlemeler ve tiradlar ile hayal ettirmek istiyorum.En azından bir süre.
Bu yüzden çarpışma sahnesini çekmedim.
Yani dizi
1.olay,2.olay,3.olay vs. Olarak değil,
Gelecek zaman,geçmiş zaman, şimdiki zaman pasajlarından oluşan ve birleştiğinde bir bütünü oluşuturan parçalar şeklinde ilerleyecek.

1.Bölüm'de gördüğünüz ve anlam veremediği iz bir şeyi 4.bölümde hatta 2.sezonda anlamlandırabileceksiniz.
Böylece @SuicideMassacre 'nin  çarpışma sahnesiyle ilgili sorusuna cevap vermek istedim.

Tekrardan değerlendirmen için çok teşekkürler.Beklemede kalın :helal:


talha0ff

Alıntı yapılan: lacosapalm - 30 Nisan 2020, 16:09:47
Eline sağlık güzel olmuş. Her geçen gün bir önceki günden daha gelişmiş şekilde iş yapacağına inanıyorum. Bu arada kapağı beğendim.  :helal:

Teşekkür ederim.
Bölümün de her geçen gün daha aktif olması dileğiyle.


mayob

Sonunda ilk bölümü izleyebildim. Değişik, gizemli bir hikaye olmuş. İzlerken merak ettiriyor.

- Meksikalının Carl'ın önünde kendi adamını vurdurması pek olmamış. İlk kez tanıdığı bir adam için saygıya ne kadar önem verdiğini göstermek adına böyle bir yol izlemesi bana mantık dışı geldi.
- Dizi ve filmlerde "aks çizgisi" diye bir kural vardır. Bunu bir araştır. Ben de diziden şöyle bir örnek vereyim:

Örneğin bu karede Carl, sağdan sola doğru ilerliyor.


Fakat bir sonraki karede ise...


...soldan sağa doğru ilerlediğini görüyoruz. Bu da kafa karışıklığına neden oluyor.

Yine örneğin bu karede Pulowski ekranın sağında konumlanmış ve sola doğru bakmakta.


Fakat iki kare sonra kamera sola geçtiği için bu sefer sağa doğru baktığını görüyoruz.


Aks çizgisi, özellikle iki ya da daha fazla kişi konuşurken veyahut bir nesne/kişi konum değiştirirken bozulmaması gereken bir kuraldır. Hem seyircide kafa karışıklığı yaratmaz hem de estetik olarak düzenli tertipli görünür. Sonraki bölümlerde bunu bir dene. İyi sonuç alacaksın.

- Ufak tefek yazım yanlışları var.
- Yürüme, koşma, araba sürme, arabaya binme ve arabadan inme sahneleri çok uzun sürüyor. Misal, Carl'ın arabaya binmesi tam üç kare yer kaplıyor. Yine aynı şekilde Pulowski'nin koşup arabaya binmesi de tam altı kare yer işgal etmiş. Bu tip sahneleri olabildiğince az karede anlatman, dizinin akıcılığını artırır.
- Kamera hareketlerini kare kare gösterme yoluna gitmişsin. (Misal, alışveriş sahnesinde kameranın aşağı doğru inmesi.) Bu, eski yıllarda benim de yaptığım bir hataydı. Resim-dizilerde bu tip kamera hareketleri kullanmaya hiç gerek yok. Ortada bir hareketlilik söz konusu olmadığı için fazladan üç-beş kare yer kaplıyor sadece. Akıcılığı da baltalamış oluyor.
- Mark ile Carl'ın çarpışma sahnesini görsek iyi olurdu, sonuç olarak hikayenin kilit noktası orası. Böylesine önemli bir sahneyi atlamaman gerekirdi.
- Mark'ın Mr. Moon'dan ekip istemesi ve Mr. Moon'un hemen hiç sorgulamadan bunu kabul etmesi de mantık dışı olmuş. Diyaloglar konusunda biraz daha çalışman gerekiyor.
- Sırf Carl'ı karakola götürmek için bu kadar polisin evin önüne yığılması, diziye oldukça absürt bir hava katmış. Tür kısmına aksiyon/dram yazmışsın fakat sahneler bunu tam olarak karşılamıyor. Eğer ciddi görünümlü absürt bir dizi yapmaya çalışıyorsan (Fargo gibi.) hiç problem yok. Tam tersi, benim hoşuma gidiyor öyle şeyler. Ama bu gerçekten de bir aksiyon/dram dizisiyse komedi dozunu asgari düzeye indirmen ve absürtlükten olabildiğince kaçınman gerekir.
- Carl'ın kendini "Mr. Johnson" diye tanıtması olmamış. Eğer bu bir komedi unsuruysa problem yok tabi.
- Carl'ın kameradan neden kurtulduğunu ve polise neden yalan söylediğini sanırım ilerleyen bölümlerde anlayacağız. Bu türden bir gizem unsuru yaratman güzel olmuş.

İkinci bölüm için beklemedeyim. Kolay gelsin. Bu bölüme benden 6/10 puan.


talha0ff

Alıntı yapılan: mayob - 03 Mayıs 2020, 05:24:46
Sonunda ilk bölümü izleyebildim. Değişik, gizemli bir hikaye olmuş. İzlerken merak ettiriyor.

- Meksikalının Carl'ın önünde kendi adamını vurdurması pek olmamış. İlk kez tanıdığı bir adam için saygıya ne kadar önem verdiğini göstermek adına böyle bir yol izlemesi bana mantık dışı geldi.
- Dizi ve filmlerde "aks çizgisi" diye bir kural vardır. Bunu bir araştır. Ben de diziden şöyle bir örnek vereyim:

Örneğin bu karede Carl, sağdan sola doğru ilerliyor.


Fakat bir sonraki karede ise...


...soldan sağa doğru ilerlediğini görüyoruz. Bu da kafa karışıklığına neden oluyor.

Yine örneğin bu karede Pulowski ekranın sağında konumlanmış ve sola doğru bakmakta.


Fakat iki kare sonra kamera sola geçtiği için bu sefer sağa doğru baktığını görüyoruz.


Aks çizgisi, özellikle iki ya da daha fazla kişi konuşurken veyahut bir nesne/kişi konum değiştirirken bozulmaması gereken bir kuraldır. Hem seyircide kafa karışıklığı yaratmaz hem de estetik olarak düzenli tertipli görünür. Sonraki bölümlerde bunu bir dene. İyi sonuç alacaksın.

- Ufak tefek yazım yanlışları var.
- Yürüme, koşma, araba sürme, arabaya binme ve arabadan inme sahneleri çok uzun sürüyor. Misal, Carl'ın arabaya binmesi tam üç kare yer kaplıyor. Yine aynı şekilde Pulowski'nin koşup arabaya binmesi de tam altı kare yer işgal etmiş. Bu tip sahneleri olabildiğince az karede anlatman, dizinin akıcılığını artırır.
- Kamera hareketlerini kare kare gösterme yoluna gitmişsin. (Misal, alışveriş sahnesinde kameranın aşağı doğru inmesi.) Bu, eski yıllarda benim de yaptığım bir hataydı. Resim-dizilerde bu tip kamera hareketleri kullanmaya hiç gerek yok. Ortada bir hareketlilik söz konusu olmadığı için fazladan üç-beş kare yer kaplıyor sadece. Akıcılığı da baltalamış oluyor.
- Mark ile Carl'ın çarpışma sahnesini görsek iyi olurdu, sonuç olarak hikayenin kilit noktası orası. Böylesine önemli bir sahneyi atlamaman gerekirdi.
- Mark'ın Mr. Moon'dan ekip istemesi ve Mr. Moon'un hemen hiç sorgulamadan bunu kabul etmesi de mantık dışı olmuş. Diyaloglar konusunda biraz daha çalışman gerekiyor.
- Sırf Carl'ı karakola götürmek için bu kadar polisin evin önüne yığılması, diziye oldukça absürt bir hava katmış. Tür kısmına aksiyon/dram yazmışsın fakat sahneler bunu tam olarak karşılamıyor. Eğer ciddi görünümlü absürt bir dizi yapmaya çalışıyorsan (Fargo gibi.) hiç problem yok. Tam tersi, benim hoşuma gidiyor öyle şeyler. Ama bu gerçekten de bir aksiyon/dram dizisiyse komedi dozunu asgari düzeye indirmen ve absürtlükten olabildiğince kaçınman gerekir.
- Carl'ın kendini "Mr. Johnson" diye tanıtması olmamış. Eğer bu bir komedi unsuruysa problem yok tabi.
- Carl'ın kameradan neden kurtulduğunu ve polise neden yalan söylediğini sanırım ilerleyen bölümlerde anlayacağız. Bu türden bir gizem unsuru yaratman güzel olmuş.

İkinci bölüm için beklemedeyim. Kolay gelsin. Bu bölüme benden 6/10 puan.

Ayrıntılı değerlendirme ve tavsiyeler için teşekkür ederim.

Çoğu şeyi @Quadismic 'e verdiğim yanıtta cevap vermiştim.
Teknik eksiklikler dışında yapılan çoğu mantıksal açık, ilerleyen zamanlarda yerine oturacak şekilde kurguladığım için tarafımca yapıldı.

Tekrardan yorum için teşekkür ederim, dikkat etmeye çalışacağım.
:helal:


talha0ff

Son düzenlenme: 06 Mayıs 2020, 02:54:25 talha0ff