GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Kumar | 3.Bölüm: Bir Çanta Dolusu Para | Yayında!

Başlatan SundayMan, 14 Nisan 2020, 08:10:49

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cerberus.

Dostum şimdi fark ettim bizim eski GTATurk'te bir eleman vardı AcemiOyuncu diye güzel diziler çekiyordu bir de görsel kalitesi hep üst düzeydeydi farklı yamalar falan denerdi dizilerinde senin tarzın da ona çok benziyor.

Sonra o arkadaşa ne oldu bilmiyoruz elbette. En son Tıp kazandı başka şehre gitti zaten forum kapanınca dizilerine de ulaşamadık bir daha. Ama bir an onun dizilerini anımsattın hoş bir nostalji yaşadım yani. Sağol. :)
Son düzenlenme: 15 Nisan 2020, 02:43:25 Alpha_35
GTATurk geçmiş nicklerim:
- ismailykhayrani, IroniQ, Alchol, Graphic Violence, Cerberus

GERÇEKLERİ TARİH YAZAR TARİHİ DE
"GALATASARAY"

lacosapalm

Başarılar.  :helal:  :helal:  :helal:

- S O N

Krozfayer

gayet güzel tebrik ederim, başarılar.


SundayMan

Herkese çok teşekkürler. Önerilerinizi dikkate alacağım.

Alıntı yapılan: Alpha_35 - 15 Nisan 2020, 02:37:49
Dostum şimdi fark ettim bizim eski GTATurk'te bir eleman vardı AcemiOyuncu diye güzel diziler çekiyordu bir de görsel kalitesi hep üst düzeydeydi farklı yamalar falan denerdi dizilerinde senin tarzın da ona çok benziyor.

Sonra o arkadaşa ne oldu bilmiyoruz elbette. En son Tıp kazandı başka şehre gitti zaten forum kapanınca dizilerine de ulaşamadık bir daha. Ama bir an onun dizilerini anımsattın hoş bir nostalji yaşadım yani. Sağol. :)
Kendisini ben de çok severim, dizi işlerinde çok yardımı olmuştu bana. Beraber bir kaç proje de yapmıştık zaten ordan kalma bir esinti vardır belki. :D


Submarine

Gayet başarılı, yeni bölümü iple çekiyorum.


gtadelisi

Ellerine sağlık. Kareler mükemmel diyebileceğimiz şekilde olsa da, bölüm sonuna heyecanlı bir final yakışırdı. Diğer bölümlerde bunu düzeltirsen daha iyi olacaktır.


talha0ff

Yeni bölüm çek kardeş


Desky

Yeni diziler görmek güzel. Başarılar.


SundayMan

Çekimlerin bitimine az kaldı. Bir kaç kare bırakayım.



Quadismic

Az önce Talha'nın dizisine yorum attım. Sıra geldi sana. Gecikmiş yorum için kusura kalmayın. Malumunuz illet ve iş yoğunluğu sebebiyle artık buralara fazla uğrayamaz olduk.

Öncelikle teknik kısımları ele alalım;

1. Talha'dan farklı olarak bir enb görüyorum. Palet güzel fakat bunlarda "ambientcollusionshadow" denilen bir illet var. Teknik kısmını sal bir kenara bu meletin yaptığı (ama beceremediği) şey gerçek dışı gölgeler vermesi. Kardeşim daha güneş doğmamış ve herhangi bir ışık kaynağı yokken köşelerin ışık varmışçasına ya da bir objenin gölge düşürürcesine kararması nedir yahu? Söz meclisten dışarı. Bu efektin adının böyle bir şey olması lazım, bence kapat. Saçmalıktan başka bir şey değil. Kim bunu eklediyse herhalde bir sanat tasarımı yapmış, gerçekçiliği falan düşünmemiş.

2. Ambientcollusion'a sövdükten sonra geriye kalan enb kısımları şahane. Bulanıklık efekti görmek iyi gitti. Talha'ya bahsetmiştim GTA'nın orjinal hali çok göze batıyor. Hatlar çok fazla keskin. Yumuşatmak için bulanıklık şart. Bunu bende kullanmaya çalıştım ama dizi mi çekecez efekt mi belirleyecez artık işin içine çok fazla da girmemek, abartmamak lazım :D Geriye kalan paletlerle ilgili söyleyebileceğim hiç bir şey yok, hatta gerçekçiliği oldukça iyi yansıtan bir enb tercih edilmiş.

3. Bu araç modelleri muhteşem. Talha'da bahsettim, bir orjinal modelleme bir de HD modelleme olmaması, bir tutarlılık olması lazım. Projede enb ayrı bir gerçekçilik katmış derken birde arabaların HD modellenmesi gerçekçiliği arttırmış. Özenden kaçınmamışsın, tebrikler.

4. Kamera açıları: HA-Rİ-KA. Basit bir bitkiyi bile kurguyu etkilemek için kullanmışsın. Durağanlığı belirtmek için trafik lambasını kullanmışsın. Muhteşem bir mizahsen, muhteşem bir ironi. Belki bilmeyerek, doğaçlama yaptın ama CUK oturmuş benden söylemesi. Ben daha ne diyebilirim?

5. Çevre binaları değiştirilmiş. Ağzım açık kaldı. Ganton'u bu halde göreceğimi söyleseler yürüyün gidin derdim. Düşün dizi izlerken bunu görmek teknik anlamda ağzımı açık bıraktı. Helal olsun.

6. Projende diyalogtan çok çevreyi yönlendirerek bir anlatım tekniği uygulamışsın. Bu tercih meselesi. Muhsin kurguda diyaloglara oynarken ben de senin gibi çevreyi ve karakterin animasyonlarını, yüz hatlarını hatta basit bir tabloyu kullanarak aktarmaya çalışıyorum. Bu bir tercih meselesi ve bu konuda da başarılı olduğunu düşünüyorum.

7. Gölgelendirmeler ilerleyen sahnede can sıkıyor. 1. Maddeden kaynaklanan sebepten dolayı "aşırı" gölgelendirme yüm yüz hatlarını kapatıyor. O efekti kapatman lazım, çünkü her şey çok güzel gidiyor tam akacak destur derken karanlık bir surat görüyorum hop gitti aşağı. :D Bunu ayrıca vurgulamak icap etti.

8. Saat dilimlerinin geçişini yazı ile kullanmak yerine sahneyi ve zaman geçişini (örneğin gece-gündüz döngüsü) kullanarak yapabilirsin. Zaten çevreyi duygu aktarımında kullanmışsın bunu da böyle yapsaydın bir tutarlılık olurdu. Ama ekranın sol alt köşesinde hindi bibiği gibi 1 saat sonra görünce "lan?" oldum. :D Talha bu dediklerimi harmanlamış ve iyi becermiş. Sahne geçişlerinde yazı çıkıyor ama öyle çıkıyor ki sanarsın kapak fotoğrafı. Binalarla hizalanmış yazılar gerçekten akışı baltalamıyor, ayrı bir efekt katıyor.

9. Animasyonlara bayıldım. Kurguyu güçlendirmek adına kapı çalma animasyonu dahi (öyle bir animasyon bile yok) yaratılmış. Buna yaratıcılık derim, çok iyi kotarılmış. Çok iyi yapılmış. Animasyonlar her bir karaktere her bir duyguya uygun giydirilmiş. Bu çok olumlu bir artı.

Senaryo anlamında ise değinmek istediğim, ya da eleştirmek istediğim herhangi bir şey yok. Kurgu gayet yerinde. Akış gayet yerinde. Teknik detaylar dışında hiç bir baltalama yok. Sonraki bölümlerde merak uyandırıyor. Sadece kurgunun güçlendirilmesi adına ilk bölümlerde (niyeyse) ben daha fazla aksiyon bekliyorum. Bana göre ilk bölüm vurucu bölümdür. İzleyiciyi bu bölümde yakaladın yakaladın yakalamadın bye byee mantığı var. Beni yakaladı ama daha fazla olay gelişebilirdi.

Son olarak karakter gelişimine odaklanmanı tavsiye ederim. Bence bir dizide / projede en önemli şey budur. Karakterle bağ kurmamızdır. Bunu yansıtabileceğinden eminim. Buna odaklanıp ilerleyen bölümlerde bizi daha fazla karaktere yakınlaştırabilirsin. Çevreyi (hatta civardaki çimeni bile) kullanabileceğini artık gördüm. İkinci bölümü de bekliyorum.

9/10.


talha0ff

@Quadismic abimiz her şeyi yazmış, hiç bir eksik yok.

Bence karakterlerin de tamamını HD skinlerden kullanmalısın.

Kareler de taş gibi, merakla bekliyorum kanka :helal:


SundayMan

Alıntı yapılan: Quadismic - 30 Nisan 2020, 17:36:41
Az önce Talha'nın dizisine yorum attım. Sıra geldi sana. Gecikmiş yorum için kusura kalmayın. Malumunuz illet ve iş yoğunluğu sebebiyle artık buralara fazla uğrayamaz olduk.

Öncelikle teknik kısımları ele alalım;

1. Talha'dan farklı olarak bir enb görüyorum. Palet güzel fakat bunlarda "ambientcollusionshadow" denilen bir illet var. Teknik kısmını sal bir kenara bu meletin yaptığı (ama beceremediği) şey gerçek dışı gölgeler vermesi. Kardeşim daha güneş doğmamış ve herhangi bir ışık kaynağı yokken köşelerin ışık varmışçasına ya da bir objenin gölge düşürürcesine kararması nedir yahu? Söz meclisten dışarı. Bu efektin adının böyle bir şey olması lazım, bence kapat. Saçmalıktan başka bir şey değil. Kim bunu eklediyse herhalde bir sanat tasarımı yapmış, gerçekçiliği falan düşünmemiş.

2. Ambientcollusion'a sövdükten sonra geriye kalan enb kısımları şahane. Bulanıklık efekti görmek iyi gitti. Talha'ya bahsetmiştim GTA'nın orjinal hali çok göze batıyor. Hatlar çok fazla keskin. Yumuşatmak için bulanıklık şart. Bunu bende kullanmaya çalıştım ama dizi mi çekecez efekt mi belirleyecez artık işin içine çok fazla da girmemek, abartmamak lazım :D Geriye kalan paletlerle ilgili söyleyebileceğim hiç bir şey yok, hatta gerçekçiliği oldukça iyi yansıtan bir enb tercih edilmiş.

3. Bu araç modelleri muhteşem. Talha'da bahsettim, bir orjinal modelleme bir de HD modelleme olmaması, bir tutarlılık olması lazım. Projede enb ayrı bir gerçekçilik katmış derken birde arabaların HD modellenmesi gerçekçiliği arttırmış. Özenden kaçınmamışsın, tebrikler.

4. Kamera açıları: HA-Rİ-KA. Basit bir bitkiyi bile kurguyu etkilemek için kullanmışsın. Durağanlığı belirtmek için trafik lambasını kullanmışsın. Muhteşem bir mizahsen, muhteşem bir ironi. Belki bilmeyerek, doğaçlama yaptın ama CUK oturmuş benden söylemesi. Ben daha ne diyebilirim?

5. Çevre binaları değiştirilmiş. Ağzım açık kaldı. Ganton'u bu halde göreceğimi söyleseler yürüyün gidin derdim. Düşün dizi izlerken bunu görmek teknik anlamda ağzımı açık bıraktı. Helal olsun.

6. Projende diyalogtan çok çevreyi yönlendirerek bir anlatım tekniği uygulamışsın. Bu tercih meselesi. Muhsin kurguda diyaloglara oynarken ben de senin gibi çevreyi ve karakterin animasyonlarını, yüz hatlarını hatta basit bir tabloyu kullanarak aktarmaya çalışıyorum. Bu bir tercih meselesi ve bu konuda da başarılı olduğunu düşünüyorum.

7. Gölgelendirmeler ilerleyen sahnede can sıkıyor. 1. Maddeden kaynaklanan sebepten dolayı "aşırı" gölgelendirme yüm yüz hatlarını kapatıyor. O efekti kapatman lazım, çünkü her şey çok güzel gidiyor tam akacak destur derken karanlık bir surat görüyorum hop gitti aşağı. :D Bunu ayrıca vurgulamak icap etti.

8. Saat dilimlerinin geçişini yazı ile kullanmak yerine sahneyi ve zaman geçişini (örneğin gece-gündüz döngüsü) kullanarak yapabilirsin. Zaten çevreyi duygu aktarımında kullanmışsın bunu da böyle yapsaydın bir tutarlılık olurdu. Ama ekranın sol alt köşesinde hindi bibiği gibi 1 saat sonra görünce "lan?" oldum. :D Talha bu dediklerimi harmanlamış ve iyi becermiş. Sahne geçişlerinde yazı çıkıyor ama öyle çıkıyor ki sanarsın kapak fotoğrafı. Binalarla hizalanmış yazılar gerçekten akışı baltalamıyor, ayrı bir efekt katıyor.

9. Animasyonlara bayıldım. Kurguyu güçlendirmek adına kapı çalma animasyonu dahi (öyle bir animasyon bile yok) yaratılmış. Buna yaratıcılık derim, çok iyi kotarılmış. Çok iyi yapılmış. Animasyonlar her bir karaktere her bir duyguya uygun giydirilmiş. Bu çok olumlu bir artı.

Senaryo anlamında ise değinmek istediğim, ya da eleştirmek istediğim herhangi bir şey yok. Kurgu gayet yerinde. Akış gayet yerinde. Teknik detaylar dışında hiç bir baltalama yok. Sonraki bölümlerde merak uyandırıyor. Sadece kurgunun güçlendirilmesi adına ilk bölümlerde (niyeyse) ben daha fazla aksiyon bekliyorum. Bana göre ilk bölüm vurucu bölümdür. İzleyiciyi bu bölümde yakaladın yakaladın yakalamadın bye byee mantığı var. Beni yakaladı ama daha fazla olay gelişebilirdi.

Son olarak karakter gelişimine odaklanmanı tavsiye ederim. Bence bir dizide / projede en önemli şey budur. Karakterle bağ kurmamızdır. Bunu yansıtabileceğinden eminim. Buna odaklanıp ilerleyen bölümlerde bizi daha fazla karaktere yakınlaştırabilirsin. Çevreyi (hatta civardaki çimeni bile) kullanabileceğini artık gördüm. İkinci bölümü de bekliyorum.

9/10.

Abi öncelikle vaktini ayırıp bu kadar detaylı yorum yaptığın için çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim. Dediklerini göz önünde bulunduracağım. :)
Alıntı yapılan: talha0ff - 30 Nisan 2020, 22:01:17
@Quadismic abimiz her şeyi yazmış, hiç bir eksik yok.

Bence karakterlerin de tamamını HD skinlerden kullanmalısın.

Kareler de taş gibi, merakla bekliyorum kanka :helal:
Eyvallah kanka çok sağol.


SundayMan

2.Bölüm yayında, iyi seyirler.

2.Bölüm: En Kötü İhtimal



Quadismic

Eveeet, 2. bölümü 1'in üzerine taze taze izlemek keyif verdi. Keşke bu kadar hızlı bölüm hazırlayıp yayınlayabilsek hepimiz :D

Teknik kısımlardan başlamak istiyorum;

1. 1. Bölümle ilgili söylediğim teknik noksanlıklar için bu bölümde giderilmesini beklemek erken olur. Dolayısıyla tekrara düşmek istemediğimden onlara değinmeyeceğim. Sadece ambientcollusion efekti meselesi can sıkıyor ona bir çare bulabilirsen çok iyi olur.

2. Kamyonetin arka planındaki yazının plaka olduğunu anlamak biraz zaman aldı. Sanırım sonradan yerleştirilmiş. Sağına soluna çerçeve yerleştirilseydi veya tıpkı plakalarda olduğu gibi beyaz arka plan üzerine siyah bir yazı konarak yapılsaydı kolay olurdu diye düşünüyorum. Yabancı ülke olması dolayısıyla plaka farklı olabilir ama ilk sahnede kamyonetin yanına parketmiş BMW'nin plakası referans alınarak ona benzer bir plaka yapılabilirdi. Bu biraz sırıtmış sanki.

3. Kamera açılarımız yine muhteşem. Yine trafik lambalarıyla bize alt mesaj mı veriyorsun anlamadık :D

4. Altyazı fontu sanki bu bölümde değişmiş ya da biraz küçük kalmış sanki. En azından yerleştirilen metnin arka planına siyah, veyahut beyaz bir gölgelendirme yapılarak altyazı vurgulanırsa iyi olur. Bir de bazı sahnelerde altyazı sola yaslanmış. Bana kalırsa ekranın ortasına hizalanmalı çünkü genel uygulama tekniği bu yönde. Aksi halde akışı bozuyor, bu ne yazısı dedirtiyor ilk başta.

5. Koltuk üzerine para eklemene bayıldım. İyi kotarılmış kesinlikle. Bu bölümün teknik anlamda gözde hareketiydi diyebilirim.

6. Dizinin giriş kısmına bayıldım. Blur efektiyle yazının kaybolması hoş bir hava kapmış. 2. bölüm yazısı sonradan girse nasıl oldu diye düşünmedim değil. Tercih meselesi.

7. Bu zamanların geçişlerini ekran ortasından (ya da sağ alt köşeden) görürsek çok iyi olur. Bunu söylemiştim yine tekrar edeyim. En azından teknik anlamda genel uygulamanın bu yönde olduğunu düşünüyorum. İlk etapta ne zaman sahne değişse altyazı girdi gibi hissettiriyor, sonra anlıyorum ki zaman değişmeyi belirten yazıymış. İşte altyazıdan farklı hissetmesi lazım izleyicinin. Dolayısıyla ekran ortasından ya da farklı font veya renk ya da boyut kullanarak bu farklılığı yansıtmalısın.

8. Çevre tasarımı, pedlerin animasyonu bunlara değindim yine değineyim; çok güzel olmuş. Özellikle ev içindeki sahnede kameranın kapıdan yavaşça göstermesi kek üzerine krema misali. Sadece bu tür pedlerin bol olduğu sahnelerde odayı tamamen kapsayacak şekilde kadrajı doldurmak yerine, yakın çekimlerle desteklersen daha iyi olur ve tabi pedlerin olmadığı ya da boş olduğu yerleri göstermemek de lazım. Yoksa teknik anlamda "evet bunlar yerleştirilmiş" dedirtebilir. Her zaman kameranın pedlerin dolu ve sık olduğu yere odaklanması gerekmiyor tabi ki ama boş bir yere genelden odaklama yapmak yerine 1-2 kişiyi yakın plandan izletmek daha yerine olur.

9. Flashback efektine bayıldım. Net bir şekilde geçmişe gittiğimizin sinyali farklı bir yöntemle verilmiş. Genelde siyah - beyaz ekran yöntemi tercih edilir ama sen eşik verdirerek çok daha güzelleştirmişsin.

10. Cinsel bir sahne vardı. O sahnedeki kamera açısını koltuğun yanından alabilirdik. Böylece daha iyi bir kamera açısı tercih edilebilirdi. Direk pedleri arkadan görmek teknik anlamda animasyon kusurlarını ortaya çıkartmış.

11. Bilmiyorum yapabilir misin veya sonradan ekleyebilir misin. Bu silahtan çıkan alev efekti orjinal GTA:SA efekti olması lazım. HD enb ile desteklenmiş bir projede sırıtmış biraz. Üzerine ekleme yaparsan veya sırf buna odaklanılmış bir mod yüklersen çok iyi olur diye düşünüyorum.

Şimdi senaryoya değineyim;

Birinci bölümden sonra hızımızın arttığını düşünüyorum. Sürekli bir hareket vardı ve akış hızlı bir şekilde ilerledi. Durağan bir sahne görmedik. Bir önceki bölümde bahsetmiş olmalıyım ki karakter gelişimine odaklanan özel bir bölüm ya da uzun bir sahne olmalı. Böylece;

Çünkü karaktere bağlanmış oluruz. Bir dizi projesinde belki de en önemli şey de budur bence. Karaktere bağlanmak, onunla aynı veya benzer duyguları hissetmek. Bunu yapabilen yönetmen bence çok yetenekli ve başarılıdır. Gerçek hayatta oyuncuya da pay düşüyor tabi ki. Ama bu platformda tüm yük sizde :D Dolayısıyla gerek kurgu, gerek animasyon, gerek kamera açısı teknikleriyle bir harmanlama yaparak bize karakterleri iyi tanıtmak ve geliştirmek durumundasın. Şu anlık bunu söylemek için erken ama 2. bölümü izlerken insan bu karakterler ne kim diye soruyor. Ben karakterlerin ismini bile daha tam çözemedim. İşte izleyici - şahsen ben - bunu merak ediyor, etmemeli. Gerekirse karakterleri tanıtmak için sahneleri uzat, gerekirse diyalogları uzat. En azından aklımızda sadece gelişen olaylar değil, karakterlerin ruh hali, nereye varmaya çalıştıkları ve ne düşündükleri de olsun. Çünkü dediğim gibi insanlar diziyi olayları izlemek için değil, "karakterlerin" başına neler geliyor diye izler.

---

Toparlıyorum, 1. bölüm ile alakalı teknik hususlar 2. bölüm için de geçerli. Dolayısıyla beklentimi 3. bölüm üzerine kuruyorum. Kurgu anlamında oldukça hızlı fakat ağızda tat bırakan bir bölüm oldu. Birinci bölüm sanki bana daha uzun geldi. İşte bu noktada belirli bir tutarlılık olması lazım diye düşünüyorum. Yine de net bir kare sayısı hedeflersen çok iyi olur. Belki de yapmışsındır benim kafa bir milyon.

Son sahnelerde heyecan artıyor, tam devam edecekken dizi mantığıyla bitiyor. Bence daha fazla olay olmalıydı. Karakter gelişimi bu bölümde daha fazla işlenmeliydi. Biz de aktarılmaya çalışılan o duygularda kendimizi bulabilirdik. Bu hususa 3. bölümde dikkat etmeni istiyorum.


3. bölüm için beklemedeyiz. Lütfen uzun sürmesin, 2 bölüm birden patlattım valla iyi gitti. Koronavirüs varken döşeyin bölümleri.

7/10.
Son düzenlenme: 01 Mayıs 2020, 15:42:39 Quadismic

SundayMan

Alıntı yapılan: Quadismic - 01 Mayıs 2020, 15:39:35
Eveeet, 2. bölümü 1'in üzerine taze taze izlemek keyif verdi. Keşke bu kadar hızlı bölüm hazırlayıp yayınlayabilsek hepimiz :D

Teknik kısımlardan başlamak istiyorum;

1. 1. Bölümle ilgili söylediğim teknik noksanlıklar için bu bölümde giderilmesini beklemek erken olur. Dolayısıyla tekrara düşmek istemediğimden onlara değinmeyeceğim. Sadece ambientcollusion efekti meselesi can sıkıyor ona bir çare bulabilirsen çok iyi olur.

2. Kamyonetin arka planındaki yazının plaka olduğunu anlamak biraz zaman aldı. Sanırım sonradan yerleştirilmiş. Sağına soluna çerçeve yerleştirilseydi veya tıpkı plakalarda olduğu gibi beyaz arka plan üzerine siyah bir yazı konarak yapılsaydı kolay olurdu diye düşünüyorum. Yabancı ülke olması dolayısıyla plaka farklı olabilir ama ilk sahnede kamyonetin yanına parketmiş BMW'nin plakası referans alınarak ona benzer bir plaka yapılabilirdi. Bu biraz sırıtmış sanki.

3. Kamera açılarımız yine muhteşem. Yine trafik lambalarıyla bize alt mesaj mı veriyorsun anlamadık :D

4. Altyazı fontu sanki bu bölümde değişmiş ya da biraz küçük kalmış sanki. En azından yerleştirilen metnin arka planına siyah, veyahut beyaz bir gölgelendirme yapılarak altyazı vurgulanırsa iyi olur. Bir de bazı sahnelerde altyazı sola yaslanmış. Bana kalırsa ekranın ortasına hizalanmalı çünkü genel uygulama tekniği bu yönde. Aksi halde akışı bozuyor, bu ne yazısı dedirtiyor ilk başta.

5. Koltuk üzerine para eklemene bayıldım. İyi kotarılmış kesinlikle. Bu bölümün teknik anlamda gözde hareketiydi diyebilirim.

6. Dizinin giriş kısmına bayıldım. Blur efektiyle yazının kaybolması hoş bir hava kapmış. 2. bölüm yazısı sonradan girse nasıl oldu diye düşünmedim değil. Tercih meselesi.

7. Bu zamanların geçişlerini ekran ortasından (ya da sağ alt köşeden) görürsek çok iyi olur. Bunu söylemiştim yine tekrar edeyim. En azından teknik anlamda genel uygulamanın bu yönde olduğunu düşünüyorum. İlk etapta ne zaman sahne değişse altyazı girdi gibi hissettiriyor, sonra anlıyorum ki zaman değişmeyi belirten yazıymış. İşte altyazıdan farklı hissetmesi lazım izleyicinin. Dolayısıyla ekran ortasından ya da farklı font veya renk ya da boyut kullanarak bu farklılığı yansıtmalısın.

8. Çevre tasarımı, pedlerin animasyonu bunlara değindim yine değineyim; çok güzel olmuş. Özellikle ev içindeki sahnede kameranın kapıdan yavaşça göstermesi kek üzerine krema misali. Sadece bu tür pedlerin bol olduğu sahnelerde odayı tamamen kapsayacak şekilde kadrajı doldurmak yerine, yakın çekimlerle desteklersen daha iyi olur ve tabi pedlerin olmadığı ya da boş olduğu yerleri göstermemek de lazım. Yoksa teknik anlamda "evet bunlar yerleştirilmiş" dedirtebilir. Her zaman kameranın pedlerin dolu ve sık olduğu yere odaklanması gerekmiyor tabi ki ama boş bir yere genelden odaklama yapmak yerine 1-2 kişiyi yakın plandan izletmek daha yerine olur.

9. Flashback efektine bayıldım. Net bir şekilde geçmişe gittiğimizin sinyali farklı bir yöntemle verilmiş. Genelde siyah - beyaz ekran yöntemi tercih edilir ama sen eşik verdirerek çok daha güzelleştirmişsin.

10. Cinsel bir sahne vardı. O sahnedeki kamera açısını koltuğun yanından alabilirdik. Böylece daha iyi bir kamera açısı tercih edilebilirdi. Direk pedleri arkadan görmek teknik anlamda animasyon kusurlarını ortaya çıkartmış.

11. Bilmiyorum yapabilir misin veya sonradan ekleyebilir misin. Bu silahtan çıkan alev efekti orjinal GTA:SA efekti olması lazım. HD enb ile desteklenmiş bir projede sırıtmış biraz. Üzerine ekleme yaparsan veya sırf buna odaklanılmış bir mod yüklersen çok iyi olur diye düşünüyorum.

Şimdi senaryoya değineyim;

Birinci bölümden sonra hızımızın arttığını düşünüyorum. Sürekli bir hareket vardı ve akış hızlı bir şekilde ilerledi. Durağan bir sahne görmedik. Bir önceki bölümde bahsetmiş olmalıyım ki karakter gelişimine odaklanan özel bir bölüm ya da uzun bir sahne olmalı. Böylece;

Çünkü karaktere bağlanmış oluruz. Bir dizi projesinde belki de en önemli şey de budur bence. Karaktere bağlanmak, onunla aynı veya benzer duyguları hissetmek. Bunu yapabilen yönetmen bence çok yetenekli ve başarılıdır. Gerçek hayatta oyuncuya da pay düşüyor tabi ki. Ama bu platformda tüm yük sizde :D Dolayısıyla gerek kurgu, gerek animasyon, gerek kamera açısı teknikleriyle bir harmanlama yaparak bize karakterleri iyi tanıtmak ve geliştirmek durumundasın. Şu anlık bunu söylemek için erken ama 2. bölümü izlerken insan bu karakterler ne kim diye soruyor. Ben karakterlerin ismini bile daha tam çözemedim. İşte izleyici - şahsen ben - bunu merak ediyor, etmemeli. Gerekirse karakterleri tanıtmak için sahneleri uzat, gerekirse diyalogları uzat. En azından aklımızda sadece gelişen olaylar değil, karakterlerin ruh hali, nereye varmaya çalıştıkları ve ne düşündükleri de olsun. Çünkü dediğim gibi insanlar diziyi olayları izlemek için değil, "karakterlerin" başına neler geliyor diye izler.

---

Toparlıyorum, 1. bölüm ile alakalı teknik hususlar 2. bölüm için de geçerli. Dolayısıyla beklentimi 3. bölüm üzerine kuruyorum. Kurgu anlamında oldukça hızlı fakat ağızda tat bırakan bir bölüm oldu. Birinci bölüm sanki bana daha uzun geldi. İşte bu noktada belirli bir tutarlılık olması lazım diye düşünüyorum. Yine de net bir kare sayısı hedeflersen çok iyi olur. Belki de yapmışsındır benim kafa bir milyon.

Son sahnelerde heyecan artıyor, tam devam edecekken dizi mantığıyla bitiyor. Bence daha fazla olay olmalıydı. Karakter gelişimi bu bölümde daha fazla işlenmeliydi. Biz de aktarılmaya çalışılan o duygularda kendimizi bulabilirdik. Bu hususa 3. bölümde dikkat etmeni istiyorum.


3. bölüm için beklemedeyiz. Lütfen uzun sürmesin, 2 bölüm birden patlattım valla iyi gitti. Koronavirüs varken döşeyin bölümleri.

7/10.


Çok teşekkür ederim hocam. İlk bölüme attığın yorumuda ki önerileri bu bölümde görmemenin sebebi sen yorumu attığında ben çekimleri bitirmiştim, 3. bölümün çekimlerinde göz önünde bulunduracağım kesinlikle. Senaryo kısmında da olayları flashbacklerle anlatmayı daha çok seviyorum, bu yüzden ucu açık bıraktığım oluyor. Tekrardan çok teşekkürler. :)