GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Texture studio'ya kendi özel objemi nasıl ekleyebilirim.

Başlatan Caisama, 19 Nisan 2020, 22:40:51

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Caisama

Herkese merhaba sunucu map'leri için texture studio kullanıyorum fakat kendi özel objelerimi texture studio içine nasıl aktarabilirim bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.


DracDonix

İmzanız forum kurallarına uymamaktadır. (daha küçük boyutta bir imza seçiniz.)

Caisama

Kaplama değiştirmekten ziyade dff ve txd dosyalı bazı modelleri texture studio'ya atıp düzenlemek istiyorum bunu nasıl yapabilirim bir bilgim yok.


xT_9000


https://www.twitch.tv/xt_9000

Map Hakkında Yardımcı olacak videolar için:
https://www.youtube.com/musabcayli

Caisama

Şuraya yorum yapmak için yorum yapmayın 3ds max'tan kendi objemi tasarlamayı akıl edemeyecek kadar gerizekalı değilim. Sorum açık ve belli başka DFF ve TXD uzantılı modelleri texture studio'ya nasıl dahil edip dizayn edebilirim. Bana kalkıpta kendin modelleyebilirsin gibi aptal bir cevap vermeyin.


xT_9000

Alıntı yapılan: Caisama - 20 Nisan 2020, 17:35:58
Şuraya yorum yapmak için yorum yapmayın 3ds max'tan kendi objemi tasarlamayı akıl edemeyecek kadar gerizekalı değilim. Sorum açık ve belli başka DFF ve TXD uzantılı modelleri texture studio'ya nasıl dahil edip dizayn edebilirim. Bana kalkıpta kendin modelleyebilirsin gibi aptal bir cevap vermeyin.
3dsmax de modelleyebilecek kadar zeki olan sen texture studio a ya dff obje nasıl eklendiğini bilmemen beni üzdü.

Models klasörüne atıp artconfig e yazıp eklersin canısı hemen neden kızıyorsun ki


https://www.twitch.tv/xt_9000

Map Hakkında Yardımcı olacak videolar için:
https://www.youtube.com/musabcayli

Caisama

Kızmamın sebebi şu her modelci her modelin başka oyunlara nasıl entegre edildiğini bilmeyebilir bu doğal bir şey. models klasörüne atıp artconfig'e addcharmodels kodlarını yazdığımda görmüyor, o yüzden nasıl atacağımı bilmiyorum. kalbini kırdıysam kusura bakma tekrardan.


Radless

Ne bu sinir ne bu öfke bir oyun için küçük çocuklar gibi tartışmaya değer mi ya ??
Sen adam akıllı anlatmıyorsun sorununu sonra başkalarının cevabına laf ediyorsun düzgünce yazsan objeye Texture uygulamak istiyorum diye düzgünce cevap alırsın anlatamadığın şeye cevap alınca böyle davranmaya hakkın yok, lütfen bir şeyi anlatmaya çalışırken beynini kullan.

"Life's too short to hold grudges."

kaptanderya

Sana sadece bu yazı içerisinde gerekli programlar ve 3DSMAX programına kurulumunu yapacağın plugin yükleme yollarını anlatacağım, diğer ayrıntılı videolar için youtube üzerinden ulaşabilirsin.



Gerekli Program listesi Hakkında

GTA:SA ve multiplayer platformu olan SA:MP'a özel içerikler çıkartmak için gerekli birkaç programı bilgisayarımıza indirmemiz gerekiyor. Kurulum linklerini sitemizin Modelleme programları bölümünde bulabilirsiniz.

  • 3DSMAX programı [Versiyon 2010 - 2009 tavsiye edilmektedir.]
  • TXD Workshop [GTA:SA uyumlu texture(doku) editörü.]
  • KDFFGUI [Kalcor tarafından yazılan, modellere ışıklandırma ve çarpışma ekleyebileceğiniz basit bir uygulama]
  • IMGTOOL [GTA:SA oyunun kendisine ait modelleri 3DSMAX'a import edeceğimiz vakit aracı program olarak görev görecektir.]
  • Collision File Editor II 0.4 BETA [Tasarımını bitirmiş olduğunuz modelin zemin kısmına ses efektleri gibi özellikleri bu program üzerinden ayarlayabilirsiniz.



Gerekli 3DSMAX Scriptleri

Kurulumlarını yapmanız gereken scriptleri aşağıda listeli haliyle belirtilmiştir.
  • Kam's Max Scripts [Modellerimizi export/import etmek için kullanacağımız script. Kurulumu mutlaka gerekmektedir.]

Vertex ışıklandırmadan faydalanmak için gerekli scriptler

  • X_Scripts_V.1.5 [Vertex ışıklandırma ayarların yapılmasına imkan veren script. Kurulum sırasında ufak bir uyarı alacaksınız, uyarı sorumluğu bize ait değildir.]
  • gta_script_pack [Vertex color export script]



3DSMAX Script kurulumları

Kam's Max Scripti

  • Kam's Max Scriptimizi bilgisayarımıza indirmesini yapalım. [İndirmek için tıkla]
  • İndirilen script klasörü açalım. Karşımıza Maps ve Scripts adında 2 tane dosya görünecektir.
  • Maps ve Scripts dosyalarını seçerek 3DSMAX'ın kurulu olduğu ana dizine sürükleyip bırakalım otomatik dosyalar konumlarına yüklenecektir.
    3DSMAX ANA KLASÖR ÖRN: C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2010
  • 3DSMAX programını çalıştırabiliriz, sorunsuz şekilde yüklenmesi yapılmış olacaktır.

X_Scripts_V.1.5 Scripti


  • X V.1.5 Scriptimizi bilgisayarımıza indirmesini yapalım. [İndirmek için tıkla]
  • İndirilen script yüklemesi tamamlandıktan hemen sonra ''Yaygın olmayan dosya'' hatası alacaksınız bundan sonra başınıza gelecek herhangi bir sorumluğu kabul etmiyoruz fakat kendim olarak kullandığım script.
  • Scripts dosyasını seçerek 3DSMAX'ın kurulu olduğu ana dizine sürükleyip bırakalım otomatik dosyalar konumlarına yüklenecektir.
    3DSMAX ANA KLASÖR ÖRN: C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2010
  • 3DSMAX programını çalıştırabiliriz, sorunsuz şekilde yüklenmesi yapılmış olacaktır.

gta_script_pack Scripti

  • gta_script_pack Scriptimizi bilgisayarımıza indirmesini yapalım. [İndirmek için tıkla]
  • İndirilen script klasörü açalım. Karşımıza help gta_tools ve Startupadında 3 tane dosya görünecektir.
  • İndirdiğimiz winrar içerisindeki bütün dosyaları seçerek C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2010\Scripts konumuna atmanız gerekmektedir. [Dosya yoluna dikkat edin, üstteki 2 script gibi ana dizine atılmayacaktır.]



Başlama talimatları: Modeli sunucuya eklenmesi

Oluşturduğumuz ve hazır olarak edindiğimiz modeli 0.3DL sunucumuza eklenmesini gösterelim.
Önemli NOT: Modelin .dff ile beraber .txd dosyalarına sahip olmamız gerekiyor.

Modelin .dff ve .txd dosyalarını sunucu dosyalarımızın içerisinde yer alan Models klasörüne atalım. ÖRN: 3DLsunucu\models
Models klasörü içerisinde yer alan artconfig.txt dosyasını açıp alt kısımda verilen örnek formatı kendi modelimize göre düzenleyip mevcut kodların altına ekleyelim.
AddSimpleModel (-1,19480, -2000, "Modelinismi.dff", "Modelinismi.txd");AddSimpleModel (-1,19480, -2000, "wallzzz.dff", "wallzzz.txd");


Kırmızı: SA:MP orjinal objelerinin çaplarını alır, çarpışma istemiyorsanız geçilebilir obje idleri yazabilirsiniz.
Sarı: Eklediğimiz objeyi çıkartmak için belirlediğimiz İD, -2000 ve üstü tavsiye ediyoruz.
Yeşil: Modelimizin .dff ve .txd isimlerini yazmamız gerekiyor aksi taktirde model sorun çıkartacaktır.


Enkei

Alıntı yapılan:  Bölüm kuralları
Açılan taleplerin son iletisi 20 gün geçmesi durumunda; konu kilitlenip, kilitli konular bölümüne taşınacaktır. Sorunu çözülen konularınızı kilitleyip, moderatörlere bildiriniz.

K/A.