GTAMulti - GTA Türkiye

San Andreas Multiplayer => PAWN Kodlama => Anlatımlar => Konuyu başlatan: Alimşah - 03 Mart 2017, 15:45:04

Başlık: Temel Giriş
Gönderen: Alimşah - 03 Mart 2017, 15:45:04
Öncelikle şans eseri gördüm bu forumu. Kimin neyidir, nesidir en ufak fikrim yok. Baktım ki yeni forum katkım olsun dedim.  :şeytan:

Bu anlatımda sadece pawn değil, diğer programlama dillerinin mantığını kapsayan detaylı bir anlatım olacak.Bu anlatımı anlamanız için elimden geldiğince yalın bir dil kullanmaya çalışıcam. Eğer mantığı kaparsanız, diğer dillere çok rahat uyum sağlayabilirsiniz.

Öncelikle pawn nedir, ne deyildir ona bir göz atalım.



Pawn


Pawn aslında bir programlama dili değildir. Türkçe karşılığı eklenti anlamına gelen bir scripting dildir. Platform'dan bağımsız çalışabilir, microcontroller gibi devrelerin logic (mantık) programlamalarında kullanılabilir. Derlediğiniz tüm kodlar P-Code (bytecode) olarak derlenir. Ayrıca amx32.dll ile beraber C#, C, C++ vb. programlarınıza entegre ederek, programlarınızın dışarıdan 3. şahıslar tarafından yapılan scriptler ile genişletebilirsiniz (Örn: C# ile yapmış olduğunuz bir editör var ve pawn desteği eklediniz ve yayımladınız. Dışarıdan herhangi biri pawn ile editörünüz için plug-in yazabilir ve entegre ederbilir)


1: Syntax


Pawn syntax yapısı C diline benzer bir yapıya sahiptir. Bazı tanımlamalar haricin'de syntax yapısını C dilinden almaktadır.


2: Değişkenler & Veri Yapıları


Gelelim en civcivli bölüme. Bir kısır benim için ne ise, tüm programlama/scripting dilleri içinde değişkenler odur. Değişkenler olmadan, hiçbir programın işlevi olmaz. İşte bu yüzden değişkenleri bilmeniz ve hakim olmanız gerekmektedir.

Pawn dilinde bir değişken tanımlamak için new anahtar kelimesini kullanırız ve değişkenimize isim tanımlarız. Verdiğimiz değişken isimlerinin özel karakter veya rakamlarla başlamadığına çok dikkat edin. Çünkü hiç bir zaman değişken isimleri özel karakter veya rakamlarla başlamaz.

Pawn dilinde 4 farklı veri yapısı bulunur. Bunlar;



Bu veri türleri, bellekte tutmak istediğiniz verilerin türüdür. Değişkende sayısal bir verimi veya metinsel bir verimi tutmak istediğinizde kullanılır. Detaylı açıklayacak olursak

String


Metinsel/karaktersel verileri tutmanızı sağlar ve bellekte saklanır.

Integer


Sadece tam sayılar'dan oluşan sayısal verileri saklamanızı sağlar

Float


Ondalık sayısal verilerin saklanmasında kullanılır

Boolean


Sadece mantıksal verilerin saklanmasında kullanılır (true-false)


Şimdi değişkenleri ve veri yapılarını örneklerle bekiştirelim. Önce string veri yapısını tanıyalım. Bir değişkenin string değişken olduğunu tanımlamanız için değişken isminin sonuna [] taglarını eklemeniz yetecektir.
PAWN Kodu: Seç

new benimIsmim[] = "Alimşah Yıldırım";
new seninIsmin[32] = "İskende Tereyağlı Sos";


Şimdi yukarıda iki tane string değişken örneği verdik. Ancak tanımlamaları dikkat ederseniz farklı. Peki benimIsmim[] ile seninIsmin[32] değişkenleri arasındaki fark ne?

benimIsmim değişkeninde tutulacak maksimum karakter sayısı verilmedi. Bu sayede derleyici, scripti derlerken sadece bellekte 17 karakterlik bir yer ayıracak. Eğer tanımlamayı şu şekilde yapsaydım;

PAWN Kodu: Seç

new benimIsmim[32] = "Alimşah Yıldırım";

Bellekte boşu boşuna 15 karakterlik yer israfı yapıp, performansı düşürecektim. Şimdi gelelim seninIsmin değişkenine. Bu değişkende maksimum karakter limiti 32 olarak belirlenmiş. Yani gireceğiniz herhangi isim veya metin maksimum 32 karakter içermek zorunda. 32 karakterden fazlası girildiğinde derleyici tarafından hata alırsınız. Ayrıca şunu unutmayın. Her bir karakter bellekte 1 byte yer kaplamaktadır. Bir string değişkenin bellekte ayıracağı alanı şu formülle hesaplayabilirsiniz.

Ayrılan bölüm = 1 * maksimum limit;

Örn: Ayrılan bölüm = 1 * 32 = 32 byte

Bu yüzden dialoglarınız'da yazacak olan mesajlara limit koymak yerine dinamik yaparsanız, bellekte fazladan yer tutmaz ve performans'da artış görebilirsiniz.


Şimdi gelelim integer değişkenlere. Integer değişkenler sadece ve sadece tam sayılardan oluşan sayısal verileri saklamak için kullanılır (Örn: ...., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3,.....). new anahtar kelimesi ile değişken ismi tanımlamak yeterlidir

PAWN Kodu: Seç

new pozitifDeger = 10;
new negatifDeger = -10;


Float ondalık veriler için değiken isminin başına Float: tagını eklemeniz yeterlidir.
PAWN Kodu: Seç

new Float:ondalikVeri = 45.5;
new Float:ondalikVeri2 = 88.7658;


Gelelim son olarak boolean değişkenlere. Boolean değişkenler sadece true ve false mantıksal değerleri alırlar. Bir değişkenin boolean değişkeni olarak tanımlamak için başına bool: yazmanız yeterli olacaktırç
PAWN Kodu: Seç

new girisYaptimi = true;
new cikisYaptimi = false;


Değşkenlerin pawn'da tanımlamaları, tuttukları veriler bu şekildedir. Değişkenler üzerinde işlem yapmamız için operatörleri ve koşulları kullanırız


Koşullar & Operatörler


Değişkenlere değer atamalarında operatörler, değişkenlerin kontrollerinde koşullar kullanılır. Operatörler ve koşulları scriptin mantıklı işleyişinde kullanırız.

Operatörler ile değişkenler üzerinde aritmetik işlemler yapmamızın yanı sıra, koşullarda şartları belirleyici etken olarak kullanırız. Mesala bir değişkenin diğer değişkenden farklı olup olmadığı veya değişkenin mevcut değerinin kontrolü buna bir örnek olabilir. Bu bölümde ilk olarak operatörleri gösterip, ne işe yaradıklarını ne zaman kullanmamız gerektiğinin'den bahsedicem.


=


Eşittir (=) operatörü, bir değişkene değer ataması yapacağımız zaman kullandığımız bir operatördür. Bunun örneğini yukarıda bulunan Değişkenler & Veri Yapıları bölümün'de görebilirsiniz. Bu operatör sayesinde, değeri daha önceden girilmiş olan değişkenin değerini, yeni bir değişken oluşturmadan yeni değeri atayabilirsiniz.

Detaylı örnek:

PAWN Kodu: Seç

new degiskenim = 10; // 1. satır burası farz edelim ve varsayılan değerini 10 olarak atayalım
...
degiskenim = 20; // Burayıda 400. satır olarak farz edin. 1. satırda değerini  10 olarak tanımladığımız değişkenin değerini artık 20 olarak değiştirdik

Bu operatörün önüne veya arkasına başka bir operatör gelmediği sürece başka bir numarası yoktur. Önüne veya arkasına gelen diğer operatörler'den bahsedicem az sabır.  :P

+


Artı (+) operatörü, pawn dilinde sadece sayısal değişkenlere değer eklemek için kullanılır (Diğer programlama dillerinde metin birleştirmede de kullanılır). Mevcut olan bir değişkene değer eklemek istediğimiz zaman bu operatörü kullanırız.

Örneğin

PAWN Kodu: Seç
new degiskenim = 10;
degiskenim = degiskenim + 10;

Bu örnekte, degiskenim isimli değişkenin değerine +10 daha ekleyerek tekrardan değişkene tanımlama yaptık. Sonuç olarak değişkenimizin değeri 20 olmuş oldu


-


Eksi (-) operatörü, Artı (+) operatörü gibi kullanımı aynıdır. Bu sefer değişkenin değerini arttırmak yerine, varolan değerini düşürmek için kullanırız
PAWN Kodu: Seç
new degiskenim = 10;
degiskenim = degiskenim - 10;

Örnekde görmüş olduğunuz gibi değeri 10 olan değişkenimiz'den -10 daha çıkartarak değişkenin değerini sıfıra eşitledik


/


Bölü (/) operatörü, matematik gibi sayısaları bölmeye yarar. bir değişkenin değerini istediğiniz bir sayıya bu operatör sayesinde gerçekleştirebilirsiniz.
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 50;
sayi = sayi / 2; // Sonuc = 25




*


Çarpı (*) operatörü, pawn dilinde sayıları birbirine çarpmaya yarar. Ancak bazı programlama dillerinde bu operatör çarpma işlemi haricinde Pointer tanımlarında kullanılabilmektedir. Kullanımı anlaşılacağı üzere kolaydır.
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 5;
sayi = sayi * 2;




--


Eksi eksi (--) operatörü, integer değişkenin'de bulunan değeri 1 düşür.
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 100;

sayi--; // 100 den 1 düşürdü. Değişkenin değeri 99 oldu




++


Bu operatör ise değişkenin var olan değerini 1 arttırır
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 99;

sayi++; // Değişkenin değerini 1 arttırdık. Yeni değeri 100 oldu

Devamı gelicek silmeyin  :D
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Quintel - 03 Mart 2017, 17:57:35
Gayet başarılı ! Teşekkürler, forumda kalmanızı isterim.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: EvoturK - 03 Mart 2017, 17:58:07
Yeni başlayanlar için güzel anlatım. Devamını bekleriz :)
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: ExO - 03 Mart 2017, 19:46:20
Devamını Bekleriz :D
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Hwang - 03 Mart 2017, 19:46:54
Anlatım başlangıç için yararlı olmuş. Konu için teşekkürler. Sabitlendi. :helal:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: TheHunter - 04 Mart 2017, 04:33:00
Anlarım güzel ama biraz daha basitleştirirmisin
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: SHIFT - 04 Mart 2017, 06:47:02
Güzel bir anlatım olmuş. Emeğine sağlık devamını bekliyorum :)
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Toretto - 04 Mart 2017, 23:56:18
Okunması gereken güzel bir yazı olmuş. Devamı gelirse süper olur! :helal:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: trabzon - 05 Mart 2017, 04:00:57
Anlatım güzel olmuş. Emeğine sağlık :helal:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: ByHgGlryz - 11 Mart 2017, 10:26:07
Alıntı yapılan: ExO - 03 Mart 2017, 19:46:20

Devamını Bekleriz :D
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Kaneki - 12 Mart 2017, 20:27:34
Anlatım çok güzel olmuş, devamını bekliyoruz. :)
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Xchatt - 27 Nisan 2017, 12:48:35
Alıntı yapılan: alimsahy - 03 Mart 2017, 15:45:04

Öncelikle şans eseri gördüm bu forumu. Kimin neyidir, nesidir en ufak fikrim yok. Baktım ki yeni forum katkım olsun dedim.  :şeytan:

Bu anlatımda sadece pawn değil, diğer programlama dillerinin mantığını kapsayan detaylı bir anlatım olacak.Bu anlatımı anlamanız için elimden geldiğince yalın bir dil kullanmaya çalışıcam. Eğer mantığı kaparsanız, diğer dillere çok rahat uyum sağlayabilirsiniz.

Öncelikle pawn nedir, ne deyildir ona bir göz atalım.



Pawn


Pawn aslında bir programlama dili değildir. Türkçe karşılığı eklenti anlamına gelen bir scripting dildir. Platform'dan bağımsız çalışabilir, microcontroller gibi devrelerin logic (mantık) programlamalarında kullanılabilir. Derlediğiniz tüm kodlar P-Code (bytecode) olarak derlenir. Ayrıca amx32.dll ile beraber C#, C, C++ vb. programlarınıza entegre ederek, programlarınızın dışarıdan 3. şahıslar tarafından yapılan scriptler ile genişletebilirsiniz (Örn: C# ile yapmış olduğunuz bir editör var ve pawn desteği eklediniz ve yayımladınız. Dışarıdan herhangi biri pawn ile editörünüz için plug-in yazabilir ve entegre ederbilir)


1: Syntax


Pawn syntax yapısı C diline benzer bir yapıya sahiptir. Bazı tanımlamalar haricin'de syntax yapısını C dilinden almaktadır.


2: Değişkenler & Veri Yapıları


Gelelim en civcivli bölüme. Bir kısır benim için ne ise, tüm programlama/scripting dilleri içinde değişkenler odur. Değişkenler olmadan, hiçbir programın işlevi olmaz. İşte bu yüzden değişkenleri bilmeniz ve hakim olmanız gerekmektedir.

Pawn dilinde bir değişken tanımlamak için new anahtar kelimesini kullanırız ve değişkenimize isim tanımlarız. Verdiğimiz değişken isimlerinin özel karakter veya rakamlarla başlamadığına çok dikkat edin. Çünkü hiç bir zaman değişken isimleri özel karakter veya rakamlarla başlamaz.

Pawn dilinde 4 farklı veri yapısı bulunur. Bunlar;


  • String

  • Integer

  • Float

  • Boolean



Bu veri türleri, bellekte tutmak istediğiniz verilerin türüdür. Değişkende sayısal bir verimi veya metinsel bir verimi tutmak istediğinizde kullanılır. Detaylı açıklayacak olursak

String


Metinsel/karaktersel verileri tutmanızı sağlar ve bellekte saklanır.

Integer


Sadece tam sayılar'dan oluşan sayısal verileri saklamanızı sağlar

Float


Ondalık sayısal verilerin saklanmasında kullanılır

Boolean


Sadece mantıksal verilerin saklanmasında kullanılır (true-false)


Şimdi değişkenleri ve veri yapılarını örneklerle bekiştirelim. Önce string veri yapısını tanıyalım. Bir değişkenin string değişken olduğunu tanımlamanız için değişken isminin sonuna [] taglarını eklemeniz yetecektir.
PAWN Kodu: Seç

new benimIsmim[] = "Alimşah Yıldırım";
new seninIsmin[32] = "İskende Tereyağlı Sos";


Şimdi yukarıda iki tane string değişken örneği verdik. Ancak tanımlamaları dikkat ederseniz farklı. Peki benimIsmim[] ile seninIsmin[32] değişkenleri arasındaki fark ne?

benimIsmim değişkeninde tutulacak maksimum karakter sayısı verilmedi. Bu sayede derleyici, scripti derlerken sadece bellekte 17 karakterlik bir yer ayıracak. Eğer tanımlamayı şu şekilde yapsaydım;

PAWN Kodu: Seç

new benimIsmim[32] = "Alimşah Yıldırım";

Bellekte boşu boşuna 15 karakterlik yer israfı yapıp, performansı düşürecektim. Şimdi gelelim seninIsmin değişkenine. Bu değişkende maksimum karakter limiti 32 olarak belirlenmiş. Yani gireceğiniz herhangi isim veya metin maksimum 32 karakter içermek zorunda. 32 karakterden fazlası girildiğinde derleyici tarafından hata alırsınız. Ayrıca şunu unutmayın. Her bir karakter bellekte 1 byte yer kaplamaktadır. Bir string değişkenin bellekte ayıracağı alanı şu formülle hesaplayabilirsiniz.

Ayrılan bölüm = 1 * maksimum limit;

Örn: Ayrılan bölüm = 1 * 32 = 32 byte

Bu yüzden dialoglarınız'da yazacak olan mesajlara limit koymak yerine dinamik yaparsanız, bellekte fazladan yer tutmaz ve performans'da artış görebilirsiniz.


Şimdi gelelim integer değişkenlere. Integer değişkenler sadece ve sadece tam sayılardan oluşan sayısal verileri saklamak için kullanılır (Örn: ...., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3,.....). new anahtar kelimesi ile değişken ismi tanımlamak yeterlidir

PAWN Kodu: Seç

new pozitifDeger = 10;
new negatifDeger = -10;


Float ondalık veriler için değiken isminin başına Float: tagını eklemeniz yeterlidir.
PAWN Kodu: Seç

new Float:ondalikVeri = 45.5;
new Float:ondalikVeri2 = 88.7658;


Gelelim son olarak boolean değişkenlere. Boolean değişkenler sadece true ve false mantıksal değerleri alırlar. Bir değişkenin boolean değişkeni olarak tanımlamak için başına bool: yazmanız yeterli olacaktırç
PAWN Kodu: Seç

new girisYaptimi = true;
new cikisYaptimi = false;


Değşkenlerin pawn'da tanımlamaları, tuttukları veriler bu şekildedir. Değişkenler üzerinde işlem yapmamız için operatörleri ve koşulları kullanırız


Koşullar & Operatörler


Değişkenlere değer atamalarında operatörler, değişkenlerin kontrollerinde koşullar kullanılır. Operatörler ve koşulları scriptin mantıklı işleyişinde kullanırız.

Operatörler ile değişkenler üzerinde aritmetik işlemler yapmamızın yanı sıra, koşullarda şartları belirleyici etken olarak kullanırız. Mesala bir değişkenin diğer değişkenden farklı olup olmadığı veya değişkenin mevcut değerinin kontrolü buna bir örnek olabilir. Bu bölümde ilk olarak operatörleri gösterip, ne işe yaradıklarını ne zaman kullanmamız gerektiğinin'den bahsedicem.


=


Eşittir (=) operatörü, bir değişkene değer ataması yapacağımız zaman kullandığımız bir operatördür. Bunun örneğini yukarıda bulunan Değişkenler & Veri Yapıları bölümün'de görebilirsiniz. Bu operatör sayesinde, değeri daha önceden girilmiş olan değişkenin değerini, yeni bir değişken oluşturmadan yeni değeri atayabilirsiniz.

Detaylı örnek:

PAWN Kodu: Seç

new degiskenim = 10; // 1. satır burası farz edelim ve varsayılan değerini 10 olarak atayalım
...
degiskenim = 20; // Burayıda 400. satır olarak farz edin. 1. satırda değerini  10 olarak tanımladığımız değişkenin değerini artık 20 olarak değiştirdik

Bu operatörün önüne veya arkasına başka bir operatör gelmediği sürece başka bir numarası yoktur. Önüne veya arkasına gelen diğer operatörler'den bahsedicem az sabır.  :P

+


Artı (+) operatörü, pawn dilinde sadece sayısal değişkenlere değer eklemek için kullanılır (Diğer programlama dillerinde metin birleştirmede de kullanılır). Mevcut olan bir değişkene değer eklemek istediğimiz zaman bu operatörü kullanırız.

Örneğin

PAWN Kodu: Seç
new degiskenim = 10;
degiskenim = degiskenim + 10;

Bu örnekte, degiskenim isimli değişkenin değerine +10 daha ekleyerek tekrardan değişkene tanımlama yaptık. Sonuç olarak değişkenimizin değeri 20 olmuş oldu


-


Eksi (-) operatörü, Artı (+) operatörü gibi kullanımı aynıdır. Bu sefer değişkenin değerini arttırmak yerine, varolan değerini düşürmek için kullanırız
PAWN Kodu: Seç
new degiskenim = 10;
degiskenim = degiskenim - 10;

Örnekde görmüş olduğunuz gibi değeri 10 olan değişkenimiz'den -10 daha çıkartarak değişkenin değerini sıfıra eşitledik


/


Bölü (/) operatörü, matematik gibi sayısaları bölmeye yarar. bir değişkenin değerini istediğiniz bir sayıya bu operatör sayesinde gerçekleştirebilirsiniz.
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 50;
sayi = sayi / 2; // Sonuc = 25




*


Çarpı (*) operatörü, pawn dilinde sayıları birbirine çarpmaya yarar. Ancak bazı programlama dillerinde bu operatör çarpma işlemi haricinde Pointer tanımlarında kullanılabilmektedir. Kullanımı anlaşılacağı üzere kolaydır.
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 5;
sayi = sayi * 2;




--


Eksi eksi (--) operatörü, integer değişkenin'de bulunan değeri 1 düşür.
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 100;

sayi--; // 100 den 1 düşürdü. Değişkenin değeri 99 oldu




++


Bu operatör ise değişkenin var olan değerini 1 arttırır
PAWN Kodu: Seç

new sayi = 99;

sayi++; // Değişkenin değerini 1 arttırdık. Yeni değeri 100 oldu

Devamı gelicek silmeyin  :D


Gayet başarılı dostum devam ettirmen dileğiyle :)
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Leture - 12 Mayıs 2017, 09:09:58
Süper bir anlatım, anlamasam da  :D
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: LargeBoy - 19 Haziran 2017, 21:22:24
Yararlı devamı gelirse memnun olurum. :helal: :helal: :helal: :helal: :helal:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Creature - 05 Temmuz 2017, 03:24:36
Yararlı konu ellerinize sağlık.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: FrankTR - 05 Temmuz 2017, 17:55:00
Gayet detaylı, bu kısımları biliyordum. Bilmeyenler için yararlı olacaktır. Bu konuyu ilerletelim isterim, Emeğine sağlık
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: fahrenheit - 16 Eylül 2017, 14:10:02
Gayet yararlı.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: laéx - 19 Ekim 2017, 13:23:23
Yeni başlayanlara güzel bir bilgi.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: ace - 19 Ekim 2017, 15:15:18
Yararlı Konu Eline Sağlık
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Cruza - 08 Kasım 2017, 10:01:35
Çok yararlı bir konu olmuş.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Kiproo - 15 Kasım 2017, 19:35:22
Yararlı konu Eline Sağlık.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: pag - 22 Kasım 2017, 22:00:22
Elinize sağlık.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Venom7 - 18 Aralık 2017, 21:46:41
Alıntı yapılan: Leture - 12 Mayıs 2017, 09:09:58

Süper bir anlatım, anlamasam da  :D


aynen :şeytan:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Jarveus - 05 Ocak 2018, 11:24:33
Bilmeyenler için güzel olmuş devamını aynı anlatımda bekliyoruz.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Ozy - 11 Ocak 2018, 21:13:18
Eline koluna sağlık Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Jizzy - 12 Ocak 2018, 09:36:39
Alıntı yapılan: EvoturK - 03 Mart 2017, 17:58:07

Yeni başlayanlar için güzel anlatım. Devamını bekleriz :)
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Delibal - 12 Şubat 2018, 18:54:00
Ellerine sağlık yararlı bir paylaşım
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: TeaMTurKeY - 21 Mart 2018, 17:37:35
Paylaşım için teşekkürler yeni başlayanlar için çok sağlıklı olacaktır.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Backup - 12 Kasım 2018, 08:45:04
Alıntı yapılan: Alimşah - 03 Mart 2017, 15:45:04


PAWN Kodu: Seç
new degiskenim = 10;
degiskenim = degiskenim + 10;

Bu örnekte, degiskenim isimli değişkenin değerine +10 daha ekleyerek tekrardan değişkene tanımlama yaptık. Sonuç olarak değişkenimizin değeri 20 olmuş oldu



degiskenim = degiskenim + 10;

yerine

degiskenim += 10;

da kullanılabilir. Anlatım güzel olmuş eline sağlık.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Nane - 01 Aralık 2018, 00:08:21
Öğretici Bir Konu Teşşekürler
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: ZquaRe - 11 Aralık 2018, 22:34:57
Ellerine sağlık kardeşim, eski günler geldi aklıma. :)
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Prisoners - 26 Şubat 2019, 18:59:44
Başarılar
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Ryroz - 26 Mayıs 2019, 16:02:37
Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: FelleR - 27 Haziran 2019, 01:15:00
Yararlı.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: diverse - 07 Eylül 2019, 04:29:52
Yararlı..
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Unknown - 07 Eylül 2019, 14:59:29
Emek var, ellerine sağlık.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: yunenvector - 13 Nisan 2020, 04:44:04
Çok teşekkür ederim forumdaşım.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Impeccable - 29 Mayıs 2021, 18:25:17
Faydalı bir konu, elinize sağlık.:helal:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Bilinmeyen Bey - 29 Mayıs 2021, 22:22:04
Baya iyi olmuş dostum, eski zamanlardan bişe, hep güzel oluyor. Helal :helal:
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: Gladiator - 18 Eylül 2021, 10:34:28
Anlatım için teşekkürler.
Başlık: Ynt: Temel Giriş
Gönderen: 4hmet - 09 Kasım 2022, 23:21:05
Anlatım İçin Teşekkürler, 2 3 İnfo Eksiğim Vardı Tamamlandı. (https://pbs.twimg.com/media/E3yabHSXoAAdMdU.jpg)