Selamlar! Bu konuda SA-MP platformunda gamemode veya filterscript geliştiricileri için wiki sayfasında bulunan içeriklere yer verildi. Kaynakların nerede ve ne için kullanıldığını bu konudan öğrenebilirsiniz.
Sound IDs (Ses kimlik numaraları)
PlayerPlaySound fonksiyonu ile kullanılır. PlayerPlaySound, oyuncuya bir ses dosyasını oynatmanızı sağlar.
Örnek kullanım;
PlayerPlaySound(playerid, soundid, Float:X, Float:Y, Float:Z);
Sound IDs
0.3.7-R2Aşağıdaki ses kimlik numaraları tüm versiyonlarda çalışmaktadır.Özel ses kimlik numaralarıTüm ses kimlik numaralarına GTA San Andreas klasöründen ulaşabilirsiniz. (GSA\data\AudioEvents.txt)Weather IDs (Hava durumu kimlik numaraları)
SetWeather ve SetPlayerWeather fonksiyonları ile kullanılır. SetWeather fonksiyonu sunucunun hava durumunu değiştirmenize, SetPlayerWeather fonksiyonu ise oyuncunun hava durumunu değiştirmenize olanak sağlar.
Örnek kullanım;SetWeather(weatherid);
SetPlayerWeather(playerid, weatherid);
Weather IDs256 adet hava durumu kimlik numarası bulunuyor fakat 0 ile 22 arasında olanlar doğru bir şekilde çalışıyor. Diğer kimlik numaraları gökyüzünü bozabiliyor.
Pickup IDs
CreatePickup, DestroyPickup, AddStaticPickup, fonksiyonlarında ve OnPlayerPickUpPickup callbackinde kullanılır. Oyuncunun etkileşime girebileceği (yerden alabileceği) objelerdir.
Örnek kullanım;AddStaticPickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, virtualworld);
DestroyPickup(pickup_name);
pickupid = CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, virtualworld);
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == pickup_name)
{
// Actions...
}
return 1;
}
AddStaticPickup ile CreatePickup arasındaki tek fark ID kullanılarak oluşturulmasıdır. İkisi de aynı işlevi görmektedir.
Pickup IDsPickup Tipleri[/b]
ID | Açıklama |
0 | Her zaman görünmez. Eğer görünüyorsa, etkileşim yapmaz. |
1 | Her zaman aktiftir. Birkaç saniyede bir tetiklenir. |
2 | Etkileşimden sonra kaybolur. Eğer oyuncu 15 metre yakındaysa 30 saniyede bir yenilenir. |
3 | Etkileşimden sonra kaybolur. Öldükten sonra yeniden doğar. |
4 | 15-20 saniyede kaybolur. Öldükten sonra yeniden doğar. |
8 | Etkileşimden sonra kaybolur. Herhangi bir tetikleme yapmaz. |
11 | Oluşturulduktan birkaç saniye sonra patlar. |
12 | Oluşturulduktan birkaç saniye sonra patlar. |
13 | Görünmezdir. Bir araçla alındıktan sonra kontrol noktası sesini tetikler (checkpoint sound) ama OnPlayerPickUpPickup'u tetiklemez. |
14 | Etkileşimden sonra kaybolur. Sadece araçla alınabilir. Kontrol noktası sesini tetikler. |
15 | Tip 2 ile aynı. |
18 | Tip 1 ile benzer. Tab basıldığında (KEY_ACTION) kaybolur. OnPlayerPickUpPickup'u tetiklemez. |
19 | Etkileşimden sonra kaybolur. Yeniden doğmaz ve "cash pickup" sesini tetikler. |
20 | Tip 1 ile benzer. Kamera ile (silah olan) fotoğraf çektiğinizde kaybolur, "Snapshot # out of 0" mesajını tetikler. OnPlayerPickUpPickup'u tetiklemez. |
22 | Tip 3 ile aynı. |
Player States (Oyuncu durumları)GetPlayerState fonksiyonu ve OnPlayerStateChange callbacki ile kullanılır. Oyuncunun durumlarını kontrol etmenize olanak sağlar.
Örnek kullanım;GetPlayerState(playerid);
public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
if(oldstate == player_state && newstate == player_state )
{
// Actions...
}
return 1;
}
PlayerStates
Konuyu burada sonlandırıyorum. Güncellenmeye devam edecek. Eğer siz de bir kaynak hakkında bilgi vermek istiyorsanız yanıt olarak anlatımı yapabilirsiniz. İyi forumlar.
Yararlı paylaşım.
Konu güncellendi. PlayerStates konuya dahil edildi.
Güzel bir konu, devamını getirmen dileği ile.
Eksik olan konulardan biriydi Türkçe kaynak olarak paylaşım için teşekkürler.
Weapon States (Silah durumları)
GetPlayerWeaponState fonksiyonu ile kullanılır. Oyuncunun silah durumlarını kontrol etmenize olanak sağlar.
Örnek kullanım;new state[MAX_PLAYERS];
state[playerid] = GetPlayerWeaponState(playerid);
Weapon StatesFighting Styles (Dövüş stilleri)
SetPlayerFightingStyle ve GetPlayerFightingStyle fonksiyonu ile kullanılır. Oyuncunun dövüş stilini kontrol etmenize ve değiştirmenize olanak sağlar.
Örnek kullanım;SetPlayerFightingStyle (playerid, style);
GetPlayerFightingStyle (playerid);
Fighting Styles
Çok açıklayıcı olmuş, ellerine sağlık takipteyim.
Alıntı yapılan: JuniorHub - 20 Mayıs 2020, 03:14:30Çok açıklayıcı olmuş, ellerine sağlık takipteyim.
Teşekkür ederim. Müsait bir zamanda güncelleyeceğim içeriği.
Başarılı bir anlatım olmuş, o nice ellerine sağlık. ;)
Yararlı paylaşım, teşekkürler.
Anlatım için teşekkürler.
Paylaşım için teşekkürler.
Yararli 👍
Yararlı bir paylaşım eski dost, paylaşım için teşekkürler. <3
eyv.
Paylaşım için teşekkürler :)
Thxx
Nur içinde yat.