GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

SA-MP Geliştirici Kaynakları

Başlatan Lé Spîke, 06 Mayıs 2020, 11:22:14

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Lé Spîke

Selamlar! Bu konuda SA-MP platformunda gamemode veya filterscript geliştiricileri için wiki sayfasında bulunan içeriklere yer verildi. Kaynakların nerede ve ne için kullanıldığını bu konudan öğrenebilirsiniz.

Sound IDs (Ses kimlik numaraları)

PlayerPlaySound fonksiyonu ile kullanılır. PlayerPlaySound, oyuncuya bir ses dosyasını oynatmanızı sağlar.

Örnek kullanım;

PAWN Kodu: Seç
PlayerPlaySound(playerid, soundid, Float:X, Float:Y, Float:Z);
Sound IDs

0.3.7-R2



Aşağıdaki ses kimlik numaraları tüm versiyonlarda çalışmaktadır.


Özel ses kimlik numaraları


Tüm ses kimlik numaralarına GTA San Andreas klasöründen ulaşabilirsiniz. (GSA\data\AudioEvents.txt)

Weather IDs (Hava durumu kimlik numaraları)

SetWeather ve SetPlayerWeather fonksiyonları ile kullanılır. SetWeather fonksiyonu sunucunun hava durumunu değiştirmenize, SetPlayerWeather fonksiyonu ise oyuncunun hava durumunu değiştirmenize olanak sağlar.

Örnek kullanım;


PAWN Kodu: Seç
SetWeather(weatherid);
SetPlayerWeather(playerid, weatherid);

Weather IDs


256 adet hava durumu kimlik numarası bulunuyor fakat 0 ile 22 arasında olanlar doğru bir şekilde çalışıyor. Diğer kimlik numaraları gökyüzünü bozabiliyor.

Pickup IDs

CreatePickup, DestroyPickup, AddStaticPickup, fonksiyonlarında ve OnPlayerPickUpPickup callbackinde kullanılır. Oyuncunun etkileşime girebileceği (yerden alabileceği) objelerdir.

Örnek kullanım;


PAWN Kodu: Seç
AddStaticPickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, virtualworld);

DestroyPickup(pickup_name);

pickupid = CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, virtualworld);

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
    if(pickupid == pickup_name)
    {
        // Actions...
    }
    return 1;
}

AddStaticPickup ile CreatePickup arasındaki tek fark ID kullanılarak oluşturulmasıdır. İkisi de aynı işlevi görmektedir.

Pickup IDs



Pickup Tipleri
[/b]
IDAçıklama
0Her zaman görünmez. Eğer görünüyorsa, etkileşim yapmaz.
1Her zaman aktiftir. Birkaç saniyede bir tetiklenir.
2Etkileşimden sonra kaybolur. Eğer oyuncu 15 metre yakındaysa 30 saniyede bir yenilenir.
3Etkileşimden sonra kaybolur. Öldükten sonra yeniden doğar.
415-20 saniyede kaybolur. Öldükten sonra yeniden doğar.
8Etkileşimden sonra kaybolur. Herhangi bir tetikleme yapmaz.
11Oluşturulduktan birkaç saniye sonra patlar.
12Oluşturulduktan birkaç saniye sonra patlar.
13Görünmezdir. Bir araçla alındıktan sonra kontrol noktası sesini tetikler (checkpoint sound) ama OnPlayerPickUpPickup'u tetiklemez.
14Etkileşimden sonra kaybolur. Sadece araçla alınabilir. Kontrol noktası sesini tetikler.
15Tip 2 ile aynı.
18Tip 1 ile benzer. Tab basıldığında (KEY_ACTION) kaybolur. OnPlayerPickUpPickup'u tetiklemez.
19Etkileşimden sonra kaybolur. Yeniden doğmaz ve "cash pickup" sesini tetikler.
20Tip 1 ile benzer. Kamera ile (silah olan) fotoğraf çektiğinizde kaybolur, "Snapshot # out of 0" mesajını tetikler. OnPlayerPickUpPickup'u tetiklemez.
22Tip 3 ile aynı.

Player States (Oyuncu durumları)

GetPlayerState fonksiyonu ve OnPlayerStateChange callbacki ile kullanılır. Oyuncunun durumlarını kontrol etmenize olanak sağlar.

Örnek kullanım;


PAWN Kodu: Seç
GetPlayerState(playerid);

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
    if(oldstate == player_state && newstate == player_state )
    {
        // Actions...
    }
    return 1;
}

PlayerStates



Konuyu burada sonlandırıyorum. Güncellenmeye devam edecek. Eğer siz de bir kaynak hakkında bilgi vermek istiyorsanız yanıt olarak anlatımı yapabilirsiniz. İyi forumlar.
Son düzenlenme: 07 Mayıs 2020, 03:16:38 Lé Spîke Sebep: PlayerStates konuya dahil edildi.
         

Buzz


Lé Spîke

Konu güncellendi. PlayerStates konuya dahil edildi.

         

Eamon

Güzel bir konu, devamını getirmen dileği ile.

Bugünün güzel zamanları, yarının üzücü düşünceleridir.

Pentagon

Eksik olan konulardan biriydi Türkçe kaynak olarak paylaşım için teşekkürler.


Lé Spîke

Weapon States (Silah durumları)

GetPlayerWeaponState fonksiyonu ile kullanılır. Oyuncunun silah durumlarını kontrol etmenize olanak sağlar.

Örnek kullanım;


PAWN Kodu: Seç
new state[MAX_PLAYERS];

state[playerid] = GetPlayerWeaponState(playerid);

Weapon States


Fighting Styles (Dövüş stilleri)

SetPlayerFightingStyle ve GetPlayerFightingStyle fonksiyonu ile kullanılır. Oyuncunun dövüş stilini kontrol etmenize ve değiştirmenize olanak sağlar.

Örnek kullanım;


PAWN Kodu: Seç
SetPlayerFightingStyle (playerid, style);
GetPlayerFightingStyle (playerid);

Fighting Styles


         

ÖmerCN

Çok açıklayıcı olmuş, ellerine sağlık takipteyim.

Red County Roleplay Turkey - Project Developer & Management
Güzel günler eskide kaldı...

Lé Spîke

Alıntı yapılan: JuniorHub - 20 Mayıs 2020, 03:14:30
Çok açıklayıcı olmuş, ellerine sağlık takipteyim.

Teşekkür ederim. Müsait bir zamanda güncelleyeceğim içeriği.

         

JudaX

Başarılı bir anlatım olmuş, o nice ellerine sağlık.  ;)


sharax

Yararlı paylaşım, teşekkürler.


Gladiator


Impeccable


Rain

still alive

Feick

Yararlı bir paylaşım eski dost, paylaşım için teşekkürler. <3


Glexy