Script nedir?Türkçe karşılığı betik: kod topluluğuna ise script denir.
Return nedir?Türkçe karşılığı geri dönüş: fonksiyonun geri dönüş değerini döndürür.
Aşağıdaki fonksiyonda girilen 2 sayının toplamını alıyoruz, sayi1 = 5 sayi2 = 5 dersek sonuç bize 10 çıkacaktır.
SayiTopla(sayi1, sayi2)
{
return sayi1 + sayi2;
}
Function nedir?Türkçe karşılığı fonksiyon: geri dönüş değeri olan kod topluluğuna denir.
Aşağıda bize bir dönüş değeri oluşturmuş olduk, kodun açılımı yukarıda yazmaktadır.
SayiTopla(sayi1, sayi2)
{
return sayi1 + sayi2;
}
Timer nedir?Türkçe karşılığı zamanlayıcı: kod akışının bir süre sonra çalışmasını sağlar.
1 dakika aralıklarla herkese mesaj gönderen bir zamanlayıcı yapalım;
public OnGameModeInit()
{
SetTimer("DakikaMesaj", 60000, true);
return 1;
}
forward DakikaMesaj(playerid);
public DakikaMesaj(playerid)
{
SendClientMessageToAll(-1, "Selam!");
}
Public nedir?Türkçe karşılığı açık-erişilir: kod içerisinde erişebilirlik sağlar.
Forward nedir?Türkçe karşılığı iletmek: publicin iletilmesini(var olmasını) sağlar.
Native nedir?Türkçe karşılığı yerel: eklentiler tarafından sağlanan fonksiyonlardır.
Define nedir?Türkçe karşılığı tanımlamak: kullanılan değeri farklı bir değer ile değiştirmeyi sağlar.
Variable nedir? (Değişken nedir?)Türkçe karşılığı değişken: değişkene atanan değerleri barındırmayı sağlar.
Aşağıda oyuncunun parasını tutacağımız bir değişken tanımlıyoruz.
new OyuncuPara;
OyuncuPara = 500;
New nedir?Türkçe karşılığı yeni: yeni bir değişken tanımlarken new kullanılır.
Yeni değişkenleri tanımlarken aşağıdaki gibi tanımlıyoruz.
new para; // bu integer yani sayı değişkeni
new isim[24]; // string yani metin/yazı değişkeni
new bool: durum; // boolean yani ikili değer true-false (1/0) değişkeni
new Float: koordinat; // float yani ondalıklı sayılar değişkeni
İf nedir?Türkçe karşılığı eğer: koda if şartını koyarak kodun akışını değiştirir.
İf ve else tanımı; Eğer girilen 2 sayı değeri 0 ise oyuncuya hata mesajı verecek 0 değilse sonucu veren bir kod yazıyoruz;
new sayi1, sayi2, sonuc, mesaj[30];
sonuc = sayi1 + sayi2;
if(sonuc == 0)
{
SendClientMessage(playerid, -1, "Sonuç 0!");
}
else
{
format(mesaj, sizeof(mesaj), "Sonuç: %d", sonuc);
SendClientMessage(playerid, -1, mesaj);
}
Else nedir?Türkçe karşılığı değilse: if şartı doğru değilse else ile ne yapılacağını sağlar. (Örnek/tanım: yukarıda)
Format nedir?Türkçe karşılığı biçimli: içindeki değişkenleri kapsayacak şekilde bir dize biçimler.
Para değişkeni tanıtarak oyuncuya formatlayarak mesaj gönderiyoruz/gösteriyoruz.
new Para, mesaj[50];
Para = 500;
format(mesaj, sizeof(mesaj), "Para: %d", Para);
SendClientMessage(playerid, -1, mesaj);
Array nedir?Türkçe karşılığı dizi: aynı değişken adı altında birden çok veri barındırır.
Sayilar değişkeni tanıtarak Sayilar değişkeni içerisine 5 adet sayı yazabiliriz. (Diziler 0 dan itibaren başlar.)
new Sayilar[5];
Sayilar[0] = 10; // 1. dize
Sayilar[1] = 11; // 2. dize
Sayilar[3] = 12; // 3. dize
Sayilar[4] = 13; // 4. dize
Sayilar[5] = 14; // 5. dize
* Konu içeriği wiki.samp (http://wiki.sa-mp.com/)'a göre oluşturulmuştur. (Bir çok kaynaktan da yararlanılmıştır.)