GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım

Başlatan R4IN, 28 Şubat 2022, 05:44:34

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

R4IN

Merhaba değerli GTAMulti.com üyeleri başlığa bakınca biraz garip gelmiş olabilir. Aslında bu konu bir nevi aim fonksiyonları hakkında temel bir anlatımdır. Her neyse şu şekilde anlatayım ben bunu aktör şeklinde kullanacağım mesela şöyle sağ tık yaptığımız zaman aktör üzerinde bir aim ile ilgili bir tepki yaptıracağız. Ama önce OnPlayerUpdate public kısmına gidelim.

Kullanacağımız Native: GetPlayerKeys

Tanımlayalım;

PAWN Kodu: Seç
new keys, leftkeys, rightkeys;
GetPlayerKeys(playerid, keys, leftkeys, rightkeys);

Daha sonrasında GetPlayerTargetActor nativesini kullanacağız bunuda şu şekilde tanımlayınız;

PAWN Kodu: Seç
new actorid = GetPlayerTargetActor(playerid);
Burada yapmak istediğimiz aslında kısaca biraz video ile anlattım bu videoyu izleyerek daha net şekilde anlayabilirsiniz.  :evet:


Kodları aşağıda paylaştım ve konuyu uzun tutmak istemedim can sıkıcı olması olması iyi olmaz diye düşündüm.

Ayrıca Kodlar;

PAWN Kodu: Seç
if(actorid != INVALID_ACTOR_ID)
{
    if(GetPlayerWeapon(playerid) < 24 || GetPlayerWeapon(playerid) > 31)
    {
        SendClientMessage(playerid, -1, "test");
    }
}

İyi forumlar  :sigara:
Son düzenlenme: 28 Şubat 2022, 11:05:13 R4IN

R4IN

Anlatım biraz kötü olmuş olabilir kusura bakmayın elimden bu kadar :)


squarepants

Anlatım için teşekkürler, ancak bu durumda OnPlayerKeyStateChange() çağrısını kullanmak sanırım daha stabil olacaktır.
Son düzenlenme: 01 Mart 2022, 11:21:57 ThePosition

R4IN

Alıntı yapılan: ThePosition - 01 Mart 2022, 00:04:27
Anlatım için teşekkürler, ancak bu durumda OnPlayerKeyStateChange() çağrısını kullanmak sanırım bu durumda daha tabil olacaktır.

Tabii, kullanıcıya göre değişir. :)


squarepants

@R4IN Evet, ancak sunucu performansını olumsuz yönde etkileyebilir, bu çağrı saniyede ortalama 30 kez çağırılır, oyuncu etkinliklerine bağlı olarak bu durum sürekli değişkenlik gösterir. Araç sürmek ve ateş etmek bu durumu daha çok tetikleyen unsurlar arasındadır. Bu nedenle kullanılırken dikkatli olunması gerekiliyor.
Kaynak :
https://team.sa-mp.com/wiki/OnPlayerUpdate.htmlBu durumda, OnPlayerKeyStateChange çağrısı daha efektif olabilir ^^. Tekrardan paylaşım için teşekkürler, yararlı bir konu  :helal:


Hasan Sangrento

kendimi 2014 yılında gibi hissettim, teşekkürler ^^, ekstra olarak onplayerupdate sunucu performansını kötü yönde etkiler, @ThePosition haklı.


R4IN

Alıntı yapılan: Hasan Sangrento - 01 Mart 2022, 18:55:30
kendimi 2014 yılında gibi hissettim, teşekkürler ^^, ekstra olarak onplayerupdate sunucu performansını kötü yönde etkiler, @ThePosition haklı.

Yorumun için teşekkür ederim. :)


feickthelord

Anlatım için teşekkürler.

ⓘ User is suspected to be a part of a child abduction organization. Please report any suspicious activity to GTAMulti staff.

R4IN


Wendiassa


BuRMiLLaT


Glexy


Rochiemaru