GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

[0.3.DL] kdff GUI (Model .col Optimizer / Oluşturucu & Görüntüleyici)

Başlatan Hwang, 07 Kasım 2017, 13:54:41

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hwang






Merhaba, SA:Mp 0.3.DL sürümünde sunucuya model ekleme desteği ardından Kalcor, GTA San Andreas obje modellerinin çarpışma mesafelerini optimize edebilecek(.col çıktısı alabilecek) ve modelleri görüntülemenizi sağlayacak kdff gui programını geliştirdi.

Anladığım kadarıyla bilgileri size aktarmak istedim, henüz Türkçe bir kaynak yok. Program üzerinde fixlemeler yapılacak ve geliştirilecek, değişimleri aktaracağım.

Sizde bildiklerinizi paylaşarak kaynağa katkı sağlayabilirsiniz. :helal:





kdff gui(?) Skin'ler oyun formatına uyumludur fakat obje modellerinde dff için çarpışma(collision) optimizesi gerekir. Bunu kdff gui programı sayesinde optimize edip sunucu objelerine göre uyumlu halde model uyumlu collision dosyası oluşturabilirsiniz.

1) kdffgui.exe dosyasıyla programı açıp seçtiğiniz modeli görüntüleyebilirsiniz.

2) dff klasörü butonuna basarak modelin .dff uzantısını seçmelisiniz aynı şekilde txd klasörü butonuna basarak .txd uzantısını seçmelisiniz.

3) Ardından " Make Col " kısmında bulunan " Empty(Boş), Box(Kutu), Mesh Faces(Çevresel) " checkbox'ı tercihinize göre işaretleyip " Make Col " butonuyla objenin collision dosyasını oluşturabilirsiniz.

4) Day Vertex adında list'i tıklayıp Night Vertex seçeneğiyle modeli gece görünümünde görebilirsiniz. Tam tersi(Day Vertex) ise normal görünümdür.






>> Eğer uyumlu hale gelmezse aşağıdaki gibi objelerin içerisinden geçebilir, kısacası şu tarz hata ile karşılaşabilirsiniz:



>> Collision file editör üzerinden görüldüğü gibi kırmızı noktalar obje üzerinde bulunan engeller oluyor. Oyuncu bu noktaların üzerinden geçemiyor ve görüldüğü gibi sadece merdivenden çıkabilir hale geliyor.






kdffgui.exe: Dosyaları kontrol eden GUI Programı
kdff.exe: Mevcut kullanım için hazırlanmış kdffgui konsol uygulaması.
kdff.dll: kdffgui.exe için collision dosyası compile eder.

Kalcor tarafından SA-MP Team adına yapılmıştır.
GUI Sürümü JernejL, kcow ve steve-m tarafından yapılmıştır.





Kolay gelsin. :helal:


Son düzenlenme: 30 Ocak 2018, 08:36:07 Hwang

TRSinan28

Kafa basmadı  :D Paylaşım için teşekkürler emir abi  :helal:
Son düzenlenme: 07 Kasım 2017, 20:39:26 [TR]Sinan28

HalilTemur


Wither

Gerçekten çok güzel ve önemli bir noktayı halletmişler. Bu işime yarayabilir. Paylaşım için teşekkürler. :helal:


LanceX


Levi

"I'm the best damn thing that your eyes have ever seen."

Nithral

Yararlı bir paylaşım ancak Anti-Cheat konusunda da böyle adımlar atılsa SA-MP biraz daha iyi olacak. Kalcor'un önceden AC denediğini biliyorum ancak bu hile sorununa karşı bir çözüm geliştirmeleri gerekli.


Dyternal


pag


Hwang

İşinize yaradıysa ne mutlu. :helal:

Alıntı yapılan: STaRDuST10 - 08 Kasım 2017, 12:22:48

Sadece .col mu? .txd ve .dff de oluşturamıyor muyuz?


Oluşturabilirsin. Onuda optimize eder.

Alıntı yapılan: Nithral - 08 Kasım 2017, 00:11:23

Yararlı bir paylaşım ancak Anti-Cheat konusunda da böyle adımlar atılsa SA-MP biraz daha iyi olacak. Kalcor'un önceden AC denediğini biliyorum ancak bu hile sorununa karşı bir çözüm geliştirmeleri gerekli.


Evet, AC düşünmeseler bile bunu programcılar için daha da kolaylaştırabilirler.


Dyternal

Alıntı yapılan: Hwang - 09 Kasım 2017, 09:48:28

Alıntı yapılan: STaRDuST10 - 08 Kasım 2017, 12:22:48

Sadece .col mu? .txd ve .dff de oluşturamıyor muyuz?


Oluşturabilirsin. Onuda optimize eder.

Nasıl oluşturacağım pek anlamadım açar mısın? .col'a ne gerek var zaten sadece .dff ve .txd ile de skin ve model ekleyebiliyoruz.



Hwang

Alıntı yapılan: STaRDuST10 - 09 Kasım 2017, 20:31:15

Alıntı yapılan: Hwang - 09 Kasım 2017, 09:48:28

Alıntı yapılan: STaRDuST10 - 08 Kasım 2017, 12:22:48

Sadece .col mu? .txd ve .dff de oluşturamıyor muyuz?


Oluşturabilirsin. Onuda optimize eder.

Nasıl oluşturacağım pek anlamadım açar mısın? .col'a ne gerek var zaten sadece .dff ve .txd ile de skin ve model ekleyebiliyoruz.


Objenin sınırlarını belirleyebilmek için collision dosyasıyla modeli optimize yapman gerekiyor.

Kırmızı ile işaretlenmiş butonları kullanarak kaydedebilirsin:



Dyternal

Sen yanlış anladın. Kdff gui ile duzenleyemiyorum. Sadece görüntüleniyor.


Hwang

Alıntı yapılan: STaRDuST10 - 10 Kasım 2017, 11:19:17

Sen yanlış anladın. Kdff gui ile duzenleyemiyorum. Sadece görüntüleniyor.


Düzenlemeyi değil, oluşturmayı sordun ve ona göre yanıt verdim. Zaten konuda düzenleme değil, optimize yapıldığını anlatmıştım. O konu dışı kalır, programın amacı belli.